Test: Seat arona FR 1.5 TSI

Test

Flamenko - na asfaltu: čustva in dinamična vozniška izkušnja


Seatov prvi kompaktni cestni terenec arona zna z dinamično podobo in iskrivim značajem hitro zbuditi vozniško strast. Kaj pa če voznik čustva odrine na stran?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Po prvih kilometrih na mednarodni predstavitvi arone v Španiji smo poročali, da Seat na račun novega rodu cestnih terencev doživlja pravi preporod v številkah in ugledu. Arona je poskrbela za enega najboljših začetkov leta v vsej Seatovi zgodovini. Če so si z večjo ateco Španci zagotovili stabilno rast v letu 2017, bo arona sodeč po prodajnih številkah očitno postala gonilo rasti prodaje v letošnjem letu. Ob ibizi in leonu jo Seatovi strategi že predstavljajo kot enega izmed treh nosilnih stebrov znamke.

Ole!

Z arono Španci niso odkrili tople vode. So pa odlično združili tehnično pestrost koncerna Volkswagen in to, kar med vsemi “ljudskimi” znamkami tega velikan najbolje obvladajo prav v katalonskem Martorellu, čustva.
Samo poglejte testno arono. Ognjen rdeča s črno streho in sijočimi LED lučmi. Oznaka FR ji doda še malce športne aerodinamike in oblikovne ostrine. Ole! To je vozniško eden najboljših malih cestnih terencev. Oprijema je veliko, sploh na prednjih kolesih. Arona brez nervoze natačno sledi v začrtani smeri - ne glede na radij zavoja. Nagiba se manj od večine tekmecev in jih z odlično lego večino pušča za seboj. Oprema FR je zastavljena izrazito po meri dinamičnih voznikov. Davek športnosti plača udobje. Vzmetenje blaži precej na trdo, kar je na trenutke moteče. Tega ne more skriti niti z izbiro udobnega voznega profila.

Testna arona je imela za dobrih 4300 evrov dodatne opreme. S seznama dodatne opreme pa priporočamo predvsem nakup 604 evrov vrednega paketa LED luči. Nočni kilometri bodo veliko bolj svetli in varni.

Voznik se počuti zelo dobro

Počutje v kabini je predvsem spredaj zelo dobro. Voznik ima vsa ključna stikala smiselno razporejena na dosegu roke. Merilniki so pregledni in velik 8-palčni sredinski zaslon visoke ločljivosti s hitro odzivnostjo ter številnimi uporabnimi funkcijami potrjuje digitalno sodobnost. Pohvalo si zaslužijo učinkoviti varnostni asistenti in odlične LED luči, ki so vredne dodatnih 600 evrov.
Arona si oznovo deli z ibizo. Če spregledamo oblikovno in vozniško čustveno plat, je na racionalni strani arone prostor in preglednost. S 400-litrskim prtljažnikom že zmore opravljati družinske naloge - po vzoru nekdanje karavanske ibize ST. Na lahko dostopni zadnji klopi deljivi v razmerju 60:40 bodo trije sedeli na tesno. Prostora za kolena ni toliko kot v ateci, a še dovolj za daljše poti. Zadaj prej zmanjka prostora nad glavami; odrasel potnik z več kot 180 cm višine se zadaj ne počutil dobro.

Arona je manjša “sestra” od atece in večja oziroma višja od ibize, s katero si deli novo osnovo (A0 MQB prilagodljivo platformo): Z višjo karoserijo – s 154,3 centimetra je arona za 10 cm višja od ibize – je drugačna tudi zasnova potniške kabine: v avto je lažje sesti, sedi se višje in bolj pokončno, za kolena potnikov zadaj ostane nekaj centimetrov več prostora, prtljažnik pa je prostornejši – vanj gre za 400 litrov prtljage (v ibizinega 355) – 20 litrov več kot na primer v leona.

Sodobno in malce športno zasnovana kabina. Serijsko je vgrajen sistem za nadzor prometa, v službi katerega je - poleg sistema za preprečevanje naleta - še zanesljivo delujoč aktivni tempomat. Ta zelo uglajeno, ko zavira ali pospešuje, vzdržuje varnostno razdaljo.

Zakaj odličen motor pusti mešane občutke? Žeja ..

1,5-litrski TSI bencinski štirivaljnik z iskrivimi 110 kW odlično dopolnjuje dinamične vozne lastnosti arone. Je zelo uglajen, prožen in tih. Pospešuje zvezno, saj je vseh 250 Nm navora na voljo že pri 1500 vrtljajih. Ob natančnih pomikih prestavne ročice 6-stopenjskega ročnega menjalnika je prav užitek izkoriščati njegovo zmogljivost. Na prvi pogled se zdi, da je pod pokrovom idealen motor, le pri varčnosti ne smemo pričakovati preveč; ločnica med dinamično in varčno vožnjo je zelo izrazita. Kljub dejstvu, da zna v prid nižje porabe nezaznavno izklopiti dva valja, je treba računati na povprečno porabo najmanj 7 l/100 km. Test smo končali s povprečjem 7,5 litra na 100 km, pri zelo živahni vožnji pa k tej številki dodajte še liter več. A to je davek na iskrivost turbo zanačaja in 110 kW moči; ob aroninem tehnično-oblikovnem paketu se je na lepi cesti pač težko peljati po načelih varčne vožnje in brez čustev.

Z 19-centimetrsko oddaljenostjo od tal arona ohranja udobje lažjega vstopanja in višjega sedenja. Čeprav je zato težišče postavljeno višje, je vodljivost zelo natančna. Zima cestnega terenca, ki ne ponuja 4x4 pogona, na snegu hitro postavi na realna tla. Videz zakonov fizike ne more omehčati, kar velja tudi za arono. Ta je v snegu čisto običajen avto s pogonom na prednja kolesa.

Pod črto:

Arona je prava atletinja med majhnimi cestnimi terenci. Odlične vozne lastnosti dopolnjuje s praktičnostjo, modnimi trendi in tehnično vsebino. Lepa in pametna, torej, a tudi ne poceni.

Všeč nam je +  prostoren prtljažnik, prožen motor, varnost in digitalizacija, odlične vozne lastnosti
Ni nam všeč -  (pre)malo prostora na zadnji klopi, poraba goriva, brez možnosti 4x4 pogona

 Tehnični podatki:

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 413,8 cm, širina: 178  cm, višina: 154,3 cm, medosna razdalja: 256,6  cm, masa praznega vozila: 1222 kg, dovoljena skupna masa: 1700 kg, prtljažnik: 400 – 1280 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/6,3/5,1 l/100 km, izpust CO2: 115 g/km, poraba na testu: 7,5l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 24.961 EUR

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj