Test: Dacia jogger 1.0 TCe extreme

Test

Razum proti predsodkom - jogger je eno od pozitivnih presenečenj avtomobilskega leta


Daciin jogger je eno od pozitivnih presenečenj avtomobilskega leta. V času avtomobilske draginje jogger ponuja (zelo) veliko avtomobila za (zelo) zmerno ceno. Ni popoln, a tudi njegovi tekmeci niso …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 2/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Foto: Dacia - (zelo) veliko avtomobila za (zelo) zmerno ceno

Oglas
Oglas

V marčevski Motoreviji smo v poročilu s prve vožnje zapisali, da je “dacia jogger avto, ki zna družini ponuditi zelo veliko prostora, dovolj sodobno tehnološko osnovo in malce pustolovsko obliko, v kateri so združili lastnosti cestnega terenca, karavana in enoprostorneža.” Za to trditvijo stojimo tudi po temeljitem preskusu joggerja na slovenskih cestah; jogger je eden od najprostornejših in najuporabnejših družinskih avtomobilov na trgu. 

Joggerju se že od daleč vidi, da ima 2,9-metrsko medosno razdaljo.

Robat videz, veliko vsebine

Zasnova joggerja združuje klasično karavansko karoserijo z enoprostorno uporabnostjo, vse skupaj pa je oblečeno v všečno robato terensko preobleko, ki ni le navidezna; jogger je od tal oddaljen 20 cm, kar omogoča, da se z njim zapeljemo tudi prek kakšnega višjega robnika ali kamna. Druga opazna vizualna posebnost je raztegnjenost karoserije; joggerju se že od daleč vidi, da ima 2,9-metrsko medosno razdaljo. Kombijevsko strmo odsekan zadek in precejšnja skupna dolžina (4,6 metra) že navzven opozarjata na prostorno kabino in velik prtljažnik, v katerem je celo prostor za dodatna sedeža v tretji sedalni vrsti; ob dokaj udobnem dostopu do zadnjih dveh sedežev - desni zunanji sedež v drugi vrsti prekucnemo naprej, kar močno olajša dostop - ponujata presenetljivo veliko prostora - vsekakor dovolj za dva otroka, a tudi odrasla sedita dokaj udobno. A vseeno velja nasvet: če dodatnih sedežev ne rabite nujno, izberite petsedežno različico, ki je za 900 evrov cenejša in ima za zadnjo klopjo več prostora v prtljažniku. Prtljažni prostor v sedemsedežnem joggerju je seveda odvisen od postavitve: ob postavljenih zadnjih dveh sedežih je za njima 160 litrov prostora, če zadnje sedeža prekucnemo naprej, je v prtljažniku 565 litrov prostora, če pa ju povsem odstranimo iz avta (kar ni prav zapleten opravek), prtljažnik meri 607 litrov. Ko naprej prekucnemo še klop v drugi vrsti, dobimo 1,8 kubičnega metra velik tovorni prostor, v katerega gredo tudi daljši in nerodnejši kosi tovora in prtljage. Na trgu je res še nekaj prostornejših karavanov, a precej večjih in dražjih.
Velja omeniti še udobje sedenja v joggerju; zadnja klop ponuja dolg sedalni del, udoben naklon naslonjal in veliko prostora za kolena ter glave. Ker je zadnja klop nasajena 5,5 centimetra višje od prednjih sedežev, šesti in sedmi sedež pa še za 2,5 cm višje od klopi v drugi vrsti, imajo potniki zadaj tudi zelo dober pogled naprej, kar veliko pripomore k udobju.

Prtljažni prostor v sedemsedežnem joggerju je seveda odvisen od postavitve: ob postavljenih zadnjih dveh sedežih je za njima 160 litrov prostora, če zadnje sedeža prekucnemo naprej, je v prtljažniku 565 litrov prostora, če pa ju povsem odstranimo iz avta (kar ni prav zapleten opravek), prtljažnik meri 607 litrov.

Spredaj sandero …

Za volanom joggerja se hitro počutimo domače; nenazadnje si jogger (podaljšano) platformo deli s sanderom, kar pomeni tudi enako zasnovo in obliko armaturne plošče. Ker ima avto tako po višini kot po globini prilagodljiv volanski obroč, ni težko najti pravilnega položaja za volanom: vozniško ergonomijo zmoti le preveč pokončno postavljen (na dotik občutljiv) zaslon multimedijske naprave, ki je zaradi strmega kota v močnem soncu slabo viden. Ostalo poznamo iz sandera: pregledne merilnike, na dosegu rok postavljena stikala zračenja in gretja ter iz blaga narejene vložke na armaturni plošči, ki presenetljivo učinkovito razbijejo monotonost plastike na armaturni plošči. Kakovost izdelave je več kot zadovoljiva, izbrani materiali pa delujejo malce ceneno.

Vozniško ergonomijo zmoti le preveč pokončno postavljen (na dotik občutljiv) zaslon multimedijske naprave, ki je zaradi strmega kota v močnem soncu slabo viden.

Le trije valji

Jogger je kupcem na voljo le z dvema trivaljnikoma; prvi je bencinski, drugi bencinsko-plinski pa ima tovarniško vgrajen plinski sistem. Na preskusu smo imeli bencinsko različico; litrski bencinski trivaljnik zmore 81 kW in ima 200 Nm navora. Na pogled skromne motorne zmogljivosti se v praksi izkažejo za povsem zadovoljive, če se le ne znajdete sredi dolgega avtocestnega klanca z joggerjem polnim ljudi in prtljage. Da bi iz motorja izvlekli vso iskrivost, ga je treba priganjati v višje vrtljaje, kar vpliva na gospodarnost; testno povprečje 7,1 l/100 km je precej večje od tovarniško obljubljenega, a nič preveliko glede na zasnovo in velikost avtomobila. Ročni menjalnik ima pravilno izbrana prestavna razmerja in dokaj natančen gib ročice. Še bolje bi avtu pristajal samodejni menjalnik, ki pa ga ni v ponudbi - na voljo bo šele s hibridnim pogonom prihodnje leto. 

Okretnost, ki prikriva centimetre

Jogger se večinoma pelje tako kot manjši sandero: dokaj natančno in presenetljivo okretno, za kar ima zasluge bolj neposreden volanski mehanizem kot pri sanderu. Z uravnoteženim vzmetenjem jogger nadaljuje Daciino tradicijo robustno in trpežno vzmetenih avtomobilov, ki se ne ustrašijo brezpotja, a tudi na asfaltu uspešno krotijo karoserijska nihanja. Povedano drugače: jogger je prijeten in udoben sopotnik. 

Varnostno tveganje?

Kot smo v Motoreviji že večkrat zapisali, pri Dacii varčujejo tudi na račun varnosti. Na Euro NCAP ocenjevanju varnosti je jogger dobil dve zvezdici od petih; zaščita potnikov ob trkih je še sprejemljiva (70-odstotna pri zaščiti odraslih in 72-odstotna pri zaščiti otrok), slabše pa se jogger odreže pri asistenčnih sistemih, saj je v serijski opremi le sistem proti naletu (ki deluje od hitrosti 7 km/h naprej), sistem za nadzor mrtvih kotov pa že spada med doplačila. 

Veliko avta - za zmerno ceno: cena preskusnega joggerja z najbogatejšim paketom opreme in nekaj dodatne opreme (boljši multimedijski sistem, samodejna ročna zavora, nadzor mrtvega kota, rezervno kolo) je 21.050 evrov, kar je zelo sprejemljiva cena. 

 

Oglas
Oglas

Pod črto ... 

Dacia je z joggerjem uspešno nadomestila kar tri avtomobile (logana, lodgyja in dokkerja) in zasnovala izjemno prostoren in uporaben avto za zelo zmerno ceno. Če ste pripravljeni spregledati varnostne pomanjkljivosti in z razumom premagati predsodke, je  jogger lahko zelo dober nakup. 

Všeč nam je +

prostornost v kabini, velik prtljažnik, robustno vzmetenje, zmerna cena

Ni nam všeč -

kakovost materialov, varnostna oprema, sedeža s premalo bočnega oprijema

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbo, bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2900 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 454,7 cm, širina: 178,4 cm, višina: 163,1 cm, medosna razdalja: 289,8 cm, masa praznega vozila: 1331 kg, dovoljena skupna masa: 1862 kg, prtljažnik: 160 - 565 - 607 - 1819 l, posoda za gorivo: 50 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,7 l/100 km, izpust CO2: 130 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: Renault Nissan Slovenija: 19.690 EUR

Ključne besede


Test avtaDaciaenoprostornežDacia jogger

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

143

Priljubljenost članka

143

Shrani

Delite s prijatelji