Test: Toyota bZ4X AWD style

Test

Kratek stik vrednot zaradi krajšega doseg in omejitve pri polnjenju avta


Upoštevajoč značilno pragmatičnost - če ne celo previdnost ali kar odpor - v zvezi z električno mobilnostjo smo z velikim zanimanjem sedli v Toyotin prvi povsem - in zgolj - električni avto. Bz4X je sodoben križanec z na papirju zadostno zalogo energije, štirikolesnim pogonom in bogato opremo. Kako se obnese v vozniškem vsakdanu? 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Toyota običajno ne preseneča z oblikovnimi presežki, a električni bZ4X - pri nenavadno zveneči kratici kombinacija bZ pomeni Beyond Zero (onkraj ničle) in označuje ničelne izpuste škodljivih plinov, številka 4 je modelna oznaka, X pa pomeni, da gre za križanca - je vseeno videti zelo progresivno in futuristično - kot da bi ga hoteli že po videzu ločiti od toyot s konvencionalnim pogonom. Ozka žarometa spredaj, v boke zajedajoči se zadnji luči in kupejevsko poševna vrata prtljažnika označujejo sodoben, trendovski avto, ki je po merah večji, kot je videti od zunaj. 

Toyota bZ4X je postavljen na novo platformo z 285-centimetrsko medosno razdaljo in je nekaj daljši, a tudi nižji od hibridne uspešnice RAV-4. Z 20-palčnimi kolesi je avto videti tudi precej športno in atletsko. 

Nova platforma s terenskimi talenti

Novo razvita platforma za električne avte e-TNGA pomeni, da ima bZ4X akumulatorski sklop vgrajen v karoserijsko dno med obema kolesnima paroma, električni motor spredaj in v štirikolesno gnani različici drugi električni motor zadaj. V notranjosti takšna platforma omogoča veliko prostora za kolena zadaj, a tudi rahlo dvignjena tla kabine, kar pomeni tudi malce prilagojen položaj sedenja. Za razliko od nekaterih drugih električnih avtov bZ4X spredaj nima dodatnega prtljažnika, precej debel akumulatorski sklop pa je kriv, da ob prevračanju naslonjal zadnje klopi prtljažno dno ni povsem ravno. 
Ne smemo pozabiti, da je Toyota avto razvila skupaj s Subarujem (pri Subaruju se imenuje solterra) in da ima bZ4X z dvema motorjema in štirikolesnim pogonom (ter 17,7-centimetrsko oddaljenostjo od tal) presenetljivo veliko terenskih talentov, kar smo lahko preskusili ob predstavitvi Subarujeve različice na terenskem poligonu

BZ4X navduši predvsem z lahkotnostjo upravljanja, z zelo uravnoteženim vzmetenjem in voznim udobjem.

Notranjost: futuristična, a zelo prijetna

Skladno s futuristično zunanjo podobo bZ4X zelo futuristično deluje tudi v notranjosti. V oči hitro pade arhitektura voznikovega prostora; majhen digitalni zaslon je pomaknjen daleč naprej pod vetrobransko steklo in nanj mora voznik gledati prek volanskega obroča, podobno kot pri Peugeotovih avtih z i-cockpit armaturno ploščo. A tudi v toyoti je težko doseči kompromis med pravilnim sedežnim položajem in neoviranim pogledom na merilnike; skoraj nemogoče je sedeti dovolj visoko, da s pogledom zaobjamemo vse merilnike. Razen te hibe je notranjost bZ4X pustila zelo dober vtis; s kombinacijo različnih materialov in tekstur so uspešno razbili monotonost, izdelava je brezhibna, položaj za volanom pa zelo udoben. Kot rečeno, na zadnji klopi je dovolj prostora tako za kolena kot za glave, prtljažnik pa je s svojimi 412 litri uporabne prostornine rahlo razočaranje; pozna se, da ima pod prtljažnikom bZ4X še en električen motor in je zato prtljažnik precej plitek. Še na eno nenavadno posebnost se je treba navaditi: bZ4X nima sovozniškega predala kot praktično vsi ostali avti, je pa več kot dovolj prostora za drobnarije pod sredinsko konzolo. 

Skladno s futuristično zunanjo podobo bZ4X zelo futuristično deluje tudi v notranjosti.

Pretirana skrb za električno zdravje

BZ4X je na voljo le z enim akumulatorskim sklopom, čeprav so pri Toyoti obljubili, da bo pozneje na voljo več možnosti. Skupna zmogljivost 71,4 kWh oziroma neto zmogljivost 64 kWh v svetu sodobnih električnih avtov ni (več) nič posebnega; še zlasti zato, ker bZ4X noče biti le (mestni) avto za krajše razdalje. Ob dveh električnih motorjih z ne najboljšo učinkovitostjo se je treba za volanom bZ4X kar hitro začeti ukvarjati s preračunavanjem, do kam lahko pridemo z enim polnjenjem. V razmeroma toplih jesenskih dneh smo namerili povprečno porabo skoraj 22 kWh na 100 km, kar pomeni, da z enim polnjenjem ob vsakodnevnem načinu vožnje le težko prevozimo 300 km. V hladnih zimskih dneh je treba računati na še precej krajši doseg. Lovci na rekorde v dosegu z enim polnjenjem se bodo električni toyoti zagotovo izognili, vsem ostalim pa svetujem temeljit razmislek, če takšen doseg zadostuje njihovim mobilnostnim potrebam …
Preden pohvalimo vozne lastnosti in udobje avta, velja omeniti še eno hibo, povezano z elektriko: na izmenični vtičnici, kakršna je tudi večina domačih in službenih polnilnic, lahko bZ4X polnimo le z močjo do 6,6 kW. Natančnega razloga za takšno odločitev pri Toyoti nismo našli - na voljo naj bi bilo kmalu tudi polnjenje z uveljavljenimi 11 kW - a nekaj zaslug za to ima zagotovo tudi Toyotina pretirana skrb za “zdravje” akumulatorskega sklopa; nenazadnje Toyota ponuja podaljšano jamstvo za akumulatorski sklop vse do 10 let po prvi registraciji avta in do 15.000 km na leto, oziroma skupno do 150.000 km. Zato se tudi na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom bZ4X obnaša malce drugače od drugih avtov; ko se akumulatorski sklop napolni do 80 odstotkov, polnilna moč močno pade, precej bolj kot pri drugih električnih avtih. Na dolgi rok je to zagotovo dobrodošlo, pri vsakodnevni uporabi pa moti. Smo pa govorili tudi z izvršnim podpredsednikom Toyota Europe Tomom Fuxom, kar objavljamo v rubriki mobilni pogovor. 

Kljub nič kaj izjemni sistemski moči in navoru je bZ4X presenetljivo zmogljiv avto z zelo dobrimi pospeški vse do elektronsko omejene največje hitrosti 160 km/h.

Zelo prepričljiv v vožnji

Vse ostalo glede vožnje z bZ4X si zasluži najvišjo oceno. Kljub nič kaj izjemni sistemski moči in navoru je bZ4X presenetljivo zmogljiv avto z zelo dobrimi pospeški vse do elektronsko omejene največje hitrosti 160 km/h. Upravljanje moči rekuperacije ponuja le osnovne nastavitve z gumbom poleg vrtljivega stikala menjalnika, ni pa na voljo sistema vožnje z le enim pedalom ali izbira “križarjenja”. 
BZ4X navduši predvsem z lahkotnostjo upravljanja, z zelo uravnoteženim vzmetenjem in voznim udobjem; bolj preprostega in v vožnji intuitivnega električnega avtomobila se ne spomnim. Ob dobrih zmogljivostih in natančnem, čeprav ne prav informativnem volanskem mehanizmu, ima bZ4X tudi nekaj športnih talentov, na primer odzivno podvozje in živahno okretnost. 
BZ4X ima serijsko vgrajen tudi bogat - in zelo učinkovito delujoč - nabor varnostnih pripomočkov oziroma asistenčnih sistemov, zbranih v varnostni paket T-mate, med njimi tudi prilagodljiv radarski tempomat, ki samodejno upošteva hitrostne omejitve. 
Tako kot (zaenkrat še) noben drug električni avto tudi bZ4X ni poceni; z upoštevanjem trenutnega popusta je treba zanj (v drugi najbogatejši opremski različici style) odšteti 58.200 evrov, kar je blizu cenam njegovih glavnih tekmecev, na primer VW ID.4 in ID.5, škode enyaqa, hyundaija ioniqa 5 in ostalih električnih cestnih terencev te velikosti (s štirikolesnim pogonom). 

Prtljažnik je s svojimi 412 litri uporabne prostornine rahlo razočaranje.

Pod črto: majhen doseg in omejitve pri polnjenju avta ...

Da se bZ4X verjetno le redko pojavi na nakupnih seznamih tistih, ki si ogledujejo električne avte, so nedvomno krivi sorazmerno majhen doseg in omejitve pri polnjenju avta. Ko - in če sploh - jih bodo odpravili, bo bZ4X postal precej bolj zanimiv - še zlasti, če bodo zadržali jamstvo na akumulatorski sklop in Toyotino značilno skrb za zanesljivost …  

Všeč nam je + 

prostorna potniška kabina, kakovostna izdelava, dobre zmogljivosti, lahkotnost in okretnost v vožnji, bogata oprema

Ni nam všeč -

sorazmerno majhen doseg, prevelika poraba energije

Ob dobrih zmogljivostih in natančnem, čeprav ne prav informativnem volanskem mehanizmu, ima bZ4X tudi nekaj športnih talentov, na primer odzivno podvozje in živahno okretnost. 

Tehnični podatki

Toyota bz4X AWD style

Motor in prenos moči: spredaj sinhroni električni motor, največja moč: 80 kW (109 KM), zadaj sinhroni električni motor, največja moč: 80 kW (109 KM), največja sistemska moč: 160 kW  (218 KM), največji navor: 336 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop neto zmogljivosti 64 kWh (bruto 71,4 kWh), polnilnik: 6,6 kW (AC) in 147 kW (DC). Stalni štirikolesni pogon, enostopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 469  cm, širina: 186  cm, višina: 160  cm, medosna razdalja: 285 cm, masa praznega vozila: 2040  kg, dovoljena skupna masa: 2465  kg, prtljažnik: 452 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,9 s, normna povprečna poraba električne energije: 16,2 kWh/100 km, poraba na testu: 21,7 kWh/100  km, normni doseg: 461 km, povprečni doseg na testu: 295 km.
Cena: Toyota Adria: 58.200 EUR
Še na eno nenavadno posebnost se je treba navaditi: bZ4X nima sovozniškega predala kot praktično vsi ostali avti, je pa več kot dovolj prostora za drobnarije pod sredinsko konzolo. 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


ToyotaTest avtaelektrikaštirikolesni pogonKrižanecelektrični avtitoyota bZ4X

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

41

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

41

Shrani

Delite s prijatelji