Test: Toyota yaris cross 1.5 HSD hybrid e-CVT adventure

Test

Hibridno zasledovanje - v razred kompaktnih cestnih terencev in križancev ne prinaša le oblikovne svežine, ampak tudi tehnično prepričljivost večjih hibridov.


Toyota je na cvetoč trg kompaktnih cestnih terencev morda res vstopila z zamudo, a zato toliko bolj odločno - z novim hibridnim yarisom crossom, ki ponuja veliko talentov večje uspešnice RAV 4.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Videti bolj pustolovsko od večine tekmecev

Toyoti res ne moremo očitati premalo izkušenj s terenci vseh oblik in velikosti, a v neposreden boj s prodajnimi uspešnicami kakršne so renault captur, VW T-cross ali škoda kamiq se spušča šele z novim yarisom crossom. Kot pove že ime, je avto narejen na enaki osnovi kot običajni yaris, kar pomeni Toyotino prilagodljivo platformo TNGA z enakima kolotekoma in enako medosno razdaljo. Kljub temu je yaris cross videti precej večji kot yaris; veliko zaslug za to imajo zagotovo oblikovne podrobnosti, za katere so Toyotini oblikovalci našli navdih pri večjem RAV4 - na primer izražena poudarjena koloteka, značilna ostra oblika zadnjih luči ali visoko v karoserijo potegnjena žarometa. 

S plastičnimi obrobami blatnikov, terenskimi zaključki odbijačev spredaj in zadaj ter z velikimi 18-palčnimi kolesi je yaris cross videti bolj pustolovsko kot večina njegovih tekmecev.

Velik navzven …

Karoserija yarisa crossa stoji 17 centimetrov od tal, torej tri centimetre višje kot pri običajnem yarisu, kar res ne zagotavlja bistvene prednosti na terenu, zato pa ponuja udobno sedanje v avto, kar je zagotovo ena od glavnih prednosti tovrstnih avtomobilov. Pri prostornosti yaris cross ne skriva sorodstva z manjšim yarisom; čeprav je 24 centimetrov daljši, zaradi enake medosne razdalje (256 cm) na zadnji klopi yarisa crossa ni nič več prostora, kar pomeni, da se odrasli potniki hitro naslonijo s koleni v naslonjala prednjih sedežev. Yaris cross nima pomične zadnje klopi kot na primer renault captur, čeprav bi mu zelo prav prišla. Šele v prtljažniku je jasno, kam so šli dodatni karoserijski centimetri; s 397 litri je prtljažnik prostoren, pod plastičnim koritom, ki je sicer del dodatne opreme, pa ima prtljažno dno z dvodelnim pokrovom, pod katerim je prostor za drobnarije.

Preskusni yaris cross s paketom opreme adventure je imel tridelno deljivo naslonjalo zadnje klopi (v razmerju 40:20:40), kar prav pride pri prevažanju daljših kosov prtljage ali tovora.

Pregledna, a plastična notranjost

Tudi armaturna plošča yarisa crossa je bolj ali manj enaka tisti v yarisu; precej (črne in malce monotone) plastike, priročna polička pod zaslonom in še nekaj uporabnih prostorov za drobnarije. Brez prestiža, a tudi brez presenečenj in motečih elementov. Škoda, da je Toyotin posodobljen multimedijski sistem z večjim zaslonom in z brezžičnima povezavama CarPlay in Android Auto na voljo le v najbogatejši in najdražji različici premiere - v ostalih se je treba sprijazniti z zastarelim uporabniškim vmesnikom. 

Merilniki so kombinacija analognega in digitalnega, uporabnost in dobro počutje pa dopolnjuje dobra vidljivost iz avta.

Hibridna učinkovitost

Pogonski možnosti pri yarisu sta samo dve - različica z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom ali hibridnim pogonskim sklopom. Razlika v ceni - približno štiri evrske tisočake - je dovolj velika, da velja temeljito razmisliti o izbiri, je pa hibridni pogonski sklop, ki smo ga prvič lahko preskusili v običajnem yarisu, zelo dober kompromis med gospodarnostjo in živahnostjo v vožnji. Kombinacija 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika. elektromotorja, generatorja in brezstopenjskega eCVT menjalnika ponuja na papirju skromnih 85 kW moči, a v prometu avto zagotavlja živahna pospeševanja z mesta, udobje brezstopenjskega menjalnika in predvsem majhno porabo goriva. Le na dolgih avtocestnih vožnjah se ta dvigne prek 7 l/100 km, a se v mestu, kjer delež vožnje le na elektriko naraste tudi prek 50 odstotkov, zato lahko spusti tudi pod 4 l/100 km. Testno povprečje 5,1 l/100 km je za našo zmes cest, mestnih ulic in avtocest dober rezultat, ki je tudi zelo blizu normni oziroma uradni porabi goriva. Zmotila nas je le 36-litrska posoda za gorivo, zaradi katere je treba na daljših potovanjih pogosto zaviti na bencinski servis. Ob tem velja poudariti, da hibridni yaris cross ni dirkalnik, pa tudi ne udoben potovalni avto za visoka hitrostna povprečja - vse ostale načine vožnje pa opravi z odliko.

Lahkotnih nog

Čeprav je yaris cross videti kot terenski pustolovec, je po vozniških manirah živahen mestni avto, ki ga odlikujejo natančna vodljivost, okretnost in lahkotnost. Z lepo uravnoteženim volanskim mehanizmom ga je užitek pognati tudi med ovinke, le z za odtenek prečvrstim vzmetenjem se je treba sprijazniti - nekaj krivde za to imajo zagotovo tudi 18-palčne pnevmatike nizkega preseka. Kdor meni, da rabi štirikolesni pogon, ga lahko dobi - a le v obliki dodatnega električnega motorja med zadnjima kolesoma, za katerega je treba odšteti dodatnih 2500 evrov.

Veliko opreme za visoko ceno

Paket opreme adventure, ki ga navzven označujejo že omenjena 18-palčna kolesa, terenska zaščita odbijačev in dvobarvna karoserija (s črno streho) je drugi najbogatejši in tudi drugi najdražji paket opreme. Vsebuje veliko dodatkov, ki v tem avtomobilskem razredu običajno niso v serijski opremi (na primer LED žarometa s samodejnim preklapljanjem, ogrevana vetrobransko steklo in volanski obroč, športna sedeža), pa tudi skoraj popolno varnostno opremo (paket Toyota Safety Sense). A preskok v zares popolno opremljen paket opreme premier vseeno stane še dodatne 3 evrske tisočake. 

Cena 27.050 evrov se zdi za kompaktnega cestnega terenca zajeten kupček denarja - med glavnimi tekmeci le renault captur ponuja tudi hibridni pogon (ki ni dosti cenejši), a 4,2-metrski avtomobili s 85 kW bi vendarle morali biti cenejši.

Pod črto

Yaris cross v razred kompaktnih cestnih terencev in križancev ne prinaša le oblikovne svežine, ampak tudi tehnično prepričljivost, za katero pa je treba kar globoko seči v žep. Zanimivo bo spremljati, kako se bo odrezal v cenovno občutljivem avtomobilskem razredu.

Všeč nam je + 

všečna oblika, zelo učinkovit hibridni pogon, lahkotna vodljivost, bogata oprema

Ni nam všeč -

visoka cena, prostornost na zadnji klopi, zastarel multimedijski sistem

Yaris cross nima pomične zadnje klopi kot na primer renault captur, čeprav bi mu zelo prav prišla.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1490  cm3, največja moč: 68  kW (92 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 120 Nm pri 3600 vrt./min. Električni motor: 59  kW in 141 Nm,  litij-ionski akumulatorski sklop: 0,53 kWh. Največja sistemska moč pogona: 85 kW (116 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 418 cm, širina: 176,5 cm, višina: 159,5  cm, medosna razdalja: 256 cm, masa praznega vozila: 1319 kg, dovoljena skupna masa: 1690 kg, prtljažnik: 397 l, posoda za gorivo: 36 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 11,2  s, normna poraba goriva kombinirano: 5 l/100  km, izpust CO2: 112 g/km, poraba na testu: 5,1  l/100 km
Cena:  Toyota Adria: 27.050 EUR

 

Ključne besede


testToyotaHibridni avtohibridni pogonhibridtoyota yaris hybridtoyota yaris crosstest avtomobila

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

115

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

115

Shrani

Delite s prijatelji