Za volanom: toyota yaris

Za volanom

Manj je več - Mali avto, ki je zrasel po vsebini in ne po centimetrih.


Toyota yaris 4. generacije prinaša konkurenčen odgovor na izzive osebne mobilnosti nove dobe. Na prvo mesto postavlja varnost in učinkovitost.

Zanimivosti in dejstva: Najvarnejši majhen avto?

Pri Motoreviji smo še pred izbruhom epidemije med prvimi smo sedli za volan predserijske hibridne toyote yaris nove generacije in pri razvojnih inženirjih preverili ali jim je res uspelo narediti najvarnejši mestni avto.

Pomembna novost pri zaščiti potnikov v yarisu sta novi, sredinski bočni varnostni zračni blazini spredaj, ki se sprožita med voznikov in sovoznikov sedež. Ob bočnem trku preprečujeta, da bi prišlo do poškodb zaradi nihanja nihanja glave in zgornjega dela telesa.
Prejšnji yaris je promet spremljal prek kamere in laserskega tipala, v novem yarisu pa je kamera dobila radarsko pomoč: digitalni pogled zdaj seže četrt kilometra (250 m) pred avto.
Do hitrosti 80 km/h spremlja še gibanje pešcev in kolesarjev ter samodejno zavira ob nevarnosti trka z njimi. Poleg tega je prvi majhen avtomobil, ki je v hitrostnem območju od 10 do 25 km/h pri zavijanju v mestnih križiščih z varnostnimi sistemi zmožen samodejno preprečiti nesrečo pri zavijanju v levo ali desno.
To, kar vozniku že na obljublja precej športna podoba, zmoreta na cesti uresničiti podvozje in pogon, ki omogočata več veselja v vožnji kot nekoč. Yaris je precej bolj zabaven avto, kot je bil in v njem se je brez težav mogoče odpeljati tudi na daljši izlet. Če se je v mestu že proslavil kot zelo okreten in energetsko suveren tekač prostega sloga, je sedaj tudi na na ovinkastih magistralah in avtocestah zmožen dobro odpeljati kvalifikacije za boj prvega avtomobila v garaži. 7 odstotkov čvrstejša in 20 kg lažja karoserija, nižje in bolj sredinsko postavljeno težišče ob zmogljivejšem, varčnejšem in čistejšem hibridnem pogonu z novim 1,5-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem so lastnosti, s katerimi je yaris postal vozniško veliko bolj prepričljiv avtomobil.

Uveljavljen tekmec, ki ima kaj pokazati tudi cliu in polu 

Uvodoma velja spomniti, da je yaris na naših cestah zelo dobro uveljavljen avto. V razredu, kjer kraljujeta renault clio in VW polo, se je za yarisa v dobrih dveh desetletjih odločilo več kot 15 tisoč slovenskih kupcev.

Večino tehnoloških novosti, ki jih avto ponuja, smo vam v Motoreviji že predstavili, ko smo spomladi v družbi inženirjev prevozili prve kilometre s predserijskim izdelkom. Izpostavljamo le najbolj ključne: inženirji so odlično izkoristili prednosti nove Toyotine globalne prilagodljive karoserijske osnove (TNGA) in poskrbeli, da je novi yaris po zunanjih merah manjši, še okretnejši, lažji in hkrati v kabini prostornejši ter na cesti veliko bolj dinamičen. Pri počutju v kabini izpostavljamo slovo od utesnjenega občutka. Notranjost zaradi 5-centimetrskega prirasta v širino in 5 cm daljše medosne razdalje (256 cm) deluje bolj zračno. Yaris dokazuje, da načelo manj je več deluje, saj so oblikovalci ohranili mestnemu parkiranju prilagojene dimenzije in okretnost, saj avto ni prerasel štirih metrov, za polkrožni obrat potrebuje manj kot 5 metrov prostora, brez težav se v njem na daljšo vožnjo lahko podajo štirje povprečno veliki odrasli potniki. Osnovna prostornina prtljažnika je 286 litrov in ob 70 centimetrih dolžine ponuja več kot le zasilno rešitev. Znotraj velja pohvaliti moderno, oblikovno razgibano zasnovano armaturno ploščo z uporabnimi odlagalnimi površinami. Ta je ravno prav digitalna po meri mlajših voznikov, s premišljeno razporejenimi klasičnimi stikali pa ohranja prednosti stare šole. Počutje za volanom je tudi zaradi tega zelo dobro in prikimamo dejstvu, da je inženirska obljuba o rokah na volanu in očeh na cesti v tem avtu dejansko izpolnjena. Pri varnosti je nova generacija yarisa naredila velik korak naprej tudi v primerjavi s tekmeci. Je prvi avto z bočnima varnostnima mehoma nameščenima tudi med prednjima sedežema, po novem zna preprečiti nesrečo pri zavijanju v križiščih in nalet v avto oziroma v kolesarja ali pešca do hitrosti 80 km/h. Predvsem zaradi izdatnejše serijske varnostne opreme bo yaris pri nas za 1000 do 1500 evrov dražji od predhodnika.


Na novo raven yaris postavlja tudi vozne lastnosti. Avto je precej tišji, odzivnost pa je neprimerno boljša kot pri predhodniku. Brez električnega priključka je ob pomoči nove litij-ionske energetske shrambe mogoče na elektriko prevoziti več kilometrov. Četrt stoletja razvoja hibridne tehnologije se kaže v izpopolnjenem sodelovanju novega 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika z 59-kilovatnim elektromotorjem in generatorjem. Na kolesa pride več navora, hkrati pa električni sklop pogona učinkoviteje zajema energijo ob zaviranju. Rezultat napredka je najbolj očiten pri porabi goriva: le 3,4 litra povprečne porabe na 100 km smo zabeležil na trasi, ki je obsegala bruseljske ulice, podeželske ceste in avtocestni odsek do letališča.

Na epidemijsko praznih bruseljskih ulicah nas je znova prepričalo dejstvo, da se najnovejši Toyotin hibridni pogon še bolj učinkovito prilagodi prometu in predvsem željam voznika.

Pod črto ...

K nam se bo yaris pripeljal oktobra in zanimivo bo spremljati odziv kupcev - še zlasti, ko se bo klasičnemu kombilimuzinskemu yarisu prihodnje leto pridružil še cestno terenski yaris cross.

Toyota yaris

- nova karoserija in drznejša podoba
- prostornejša kabina in 286-litrski prtljažnik
- hibridni pogon s 85 kW moči in novim litij-ionskim akumulatorskim sklopom
- trivaljna bencinska motorja: 1,0 l (53 kW in 93 Nm) in 1,5 l (92 kW in 153 Nm)
- dobre vozne lastnosti
- napredni vozniški pripomočki
- na voljo oktobra (hibrid) oziroma novembra (bencinski motor)
- Cena: od 12.000 evrov (bencin) oziroma 17.300 evrov (hibrid)

Glede na drzno oblikovano podobo, občutno bolj dinamične vozne lastnosti in izdatno dopolnjen seznam vozniških pomočnikov smo prepričani, da se bodo številnim tekmecem vsaj malce “zatresli ventili”, ko bodo kupci razmišljali o pomladitvi ali razširitvi svojega voznega parka prilagojenega novi dobi osebne mobilnosti. 

 

Da Toyota pri snovanju enega svojih najpomembnejših evropskih modelov ni prav nič želela prepustiti naključju, smo poročali že spomladi, ko smo v družbi inženirjev sedli za volan predserijskega yarisa.


Foto: Za volanom novega yarisa od Bruslja do bojnega polja Waterloo 

 

 

Ključne besede


Za volanomToyotahibridni pogonhibridtoyota yaris

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

29

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

29

Shrani

Delite s prijatelji