Test: Toyota camry 2.5 HSD executive

Test

Na vrhu - Camry je sedaj tudi v Evropi prevzel vlogo Toyotine prestižne limuzine, na voljo pa je zgolj s hibridnim pogonom.


Camry z zanimivo oblikovanim prednjim odbijačem je sedaj tudi v Evropi prevzel vlogo Toyotine prestižne limuzine, na voljo pa je zgolj s hibridnim pogonom. Je to dovolj za pomembnejšo uveljavitev na trgu?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Zeleni poslovnež

Toyota se je v Evropi dolgo skušala uveljaviti tudi v srednjem razredu, a avensis, ki je bil na voljo tako v limuzinski kot karavanski različici, ni bil zgodba o uspehu, še zlasti ne v zadnji njeni generaciji. Avensis tako ni dobil naslednika, praznino naj bi zapolnil camry, ki pa je na voljo zgolj v klasični štirivratni limuzinski izvedbi. Že po zasnovi (naslovna zadnje klopi ni mogoče prevrniti, brez odprtine za daljše predmete) je tudi jasno, da camry stavi predvsem na poslovne uporabnike.

To nakazuje tudi tripodročna klimatska naprava, ki jo potnika na zadnji klopi lahko uravnavata s stikali na širokem naslonu za roke, kjer so tudi stikala za pomik naslona sedeža in upravljanje z zaveso na zadnjem steklu. Na zadnjih dveh sedežih - avto je sicer registriran za pet oseb, a sedenje na sredini zadnje klopi je bolj zasilno - je dovolj prostora tako za noge kot po višini, kar omogoča udobno namestitev. Le sedi se dokaj nizko, zato so noge višjeraslih brez prave opore.

Precej bolj kot s podobo ta avto prepriča s tehniko, vsebino in udobjem. Skoraj 4,9 metra dolžine (488,5 cm) in 2,82 metra med osema zagotavlja veliko prostora.

Prestiž brez ekstravagance

Camry z najboljšo opremo executive že z zasnovo in vgrajenimi materiali v potniški kabini (usnje na spodnjem delu armaturne plošče, usnjeno oblazinjenje sedežev, oblikovalski dodatki…) nakazuje svojo naravnanost k prestižu, a brez ekstravagantnih rešitev. Do podatkov na velikem sredinskem zaslonu se dostopa prek klasičnih gumbov, a dostop do nekaterih funkcij je kljub vsemu dokaj zapleten. Instrumentna plošča z velikima okroglima merilnikoma je dobro pregledna. Voznikova ergonomija je dobra, k osredotočenosti na vožnjo pripomore tudi projekcijski prikazovalnik (head up zaslon).

Instrumentna plošča z velikima okroglima merilnikoma je dobro pregledna.

Vožnja je tiha in udobna

Pri pogonu ni izbire: na voljo je zgolj dobro znani hibridni pogon, ki ga sestavljata 2,5-litrski bencinski motor in električni motor, za prenos moči skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik z značilnim delovanjem. Električno energijo za pogon avto dobi (zgolj) z rekuperacijo ob zaviranju, zato je njegov doseg zgolj na elektriko omejen na kratke razdalje (do 1 km) in z majhno hitrostjo, njegova gospodarnost pa je odvisna od vrste vožnje: še najmanj gospodaren je na avtocestah, ki pa sicer camryju najbolj ustrezajo: vožnja je tiha in udobna. Na podeželskih cestah pride bolj do izraza dokaj sintetično delujoč volanski mehanizem, dokaj mehko vzmetenje in zajetna teža avta, zato mu najbolj ustreza lagodnejša vožnja. Športnih ambicij - kljub športnemu voznemu programu - camry nima. Poraba goriva je odvisna od vrste vožnje - od 6 do 7,5 l/100 km, v povprečju 6,3 litra bencina na 100 km.

Z najboljšo opremo je camry temeljito opremljen tudi z asistenčnimi sistemi - tudi radarskim tempomatom, sistemom za nadzor prečnega prometa za avtom in samodejnim uravnavanjem žarometov.

Pod črto ...

Camry ima veliko tekmecev, s katerimi se lahko enakovredno meri s prostornostjo in udobjem, ki ga ponuja, a nekateri med njimi so na voljo tudi že kot priključni hibridi. Zato se zdi, da lahko na uspeh računa predvsem pri Toyoti zvestih kupcih, kajti s ceno ne izstopa v nobeno stran.

Všeč nam je +

prostornost potniške kabine, kakovost vgrajenih materialov, zmerna poraba goriva, udobje med vožjo

Ni nam všeč -

agilnost v vožnji, nizko sedenje na zadnji klopi, vodila pokrova prtljažnika, obloge v prtljažniku

Na zadnjih dveh sedežih je dovolj prostora tako za noge kot po višini, kar omogoča udobno namestitev. Le sedi se dokaj nizko, zato so noge višjeraslih brez prave opore.

Tehnični podatki

Toyota camry 2.5 HSD executive 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 131  kW (178 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 221 Nm pri 3600 vrt./min. Sinhroni elektro motor, največja moč: 88 kW, največji navor: 202 Nm. Nikelj-metal-hidridni akumulatorji. Sistemska moč hibridnega pogona: 160 kW (218 KM).
Mere in masa: dolžina: 488,5  cm, širina: 184  cm, višina: 144,5  cm, medosna razdalja: 282,5  cm, masa praznega vozila: 1720  kg, dovoljena skupna masa: 2487  kg, prtljažnik: 500 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 126  g/km, poraba na testu: 6,3  l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 38.900 EUR

 

 

Ključne besede


testToyotaHibridni avtoTest avtahibridni pogonhibridToyota camry

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

48

Priljubljenost članka

48

Shrani

Delite s prijatelji