Supertest: toyota RAV4 2,5 HSD AWD executive tech - 5. del

Test

Sistematski pregled - po 15.904 testnih kilometrih smo med drugim opravili tudi meritve hibridnega sistema.


Enoletni preskus našega hibridnega RAV4 smo pripeljali na polovico in se zato tudi zapeljali na prvi redni servisni postanek. Po 15.904 testnih kilometrih smo med drugim opravili tudi meritve hibridnega sistema.

Prvi redni servisni pregled smo opravili v delavnici pri pooblaščenem serviserju Toyota center Ljubljana. Cena prvega rednega servisa - 184 evrov - je bila v skladu s predvidenimi stroškovnikom vzdrževanja oziroma celo 24 evrov (15 odstotni popust na delo in material) manj od postavke servisnega posega na 15.000 kilometrov, ki ga pri Toyoti predvidevajo v informativnem načrtu vzdrževanja do 200.000 kilometrov s skupno ceno 3958 evrov.

Preventivni ukrep, s katerim se pri Toyoti zavarujejo oziroma želijo izničiti posledice različno kakovostnih goriv. Dodatek za čiščenje motorja se vlije v posodo za gorivo ob prvem točenju goriva po servisu.

Preventivno čiščenje sistema za vbrizg goriva

Ena od servisnih zanimivosti oziroma posebnosti je Toyotino čistilno sredstvo za motor oziroma šob za vbrizg bencina. Gre za aditiv - 350 ml stane 12,01 evra -, ki naj bi temeljito očistil sistem vbrizga goriva, izboljšal proces zgorevanja in poskrbel, da se raven izpustov skozi celotno življenjsko dobo motorja ohranja čim bližje vrednosti, ki jih po tovarniških meritvah doseže motor pri vgradnji. Toyotin čistilni dodatek, ki smo ga v posodo za gorivo vlili ob prvem polnjenju po opravljenem servisu, je tudi preventivni ukrep, s katerim se pri Toyoti zavarujejo oziroma želijo izničiti posledice različno kakovostnih goriv.

Test hibridnega sistema poteka pri aktivnem pogonu preko OBD priključka. Vsi parametri se preverjajo in zapišejo v Toyotino bazo.

Test hibridnega pogona

Test blažilnikov, zavor in hibridnega sistema je avto pričakovano opravil brez vsakršnih težav. Sistematski pregled delovanja hibridnega pogona obsega natančne meritve akumulatorskega sklopa, sestavljenega iz 14 modulov. Diagnostično napravo preko OBD priključka povežejo z avtomobilom in preko posebne spletne programske opreme zaženejo meritveni protokol, v katerem pri delujočem pogonu preverijo notranjo upornost in napetost, izmerijo odstopanja in temperaturo akumulatorja. Na testu preverijo še izolacijo med posameznimi moduli in delovanje hladilnega sistema električnega pogona - raven hladilne tekočine, črpalko in ventilator. Pod motornim pokrovom se nahajata dve posodi s hladilno tekočino, saj imata 2,5-litrski bencinski motor in električni pogon ločena hladilna sistema. Ob vsakem servisnem vhodu Toyota predpisuje kontrolo hibridnega sistema in ob rednih kontrolah 10 let jamči za ustrezno delovanje baterije akumulatorja.

 

Brez možnosti izbire cenejše dimenzije pnevmatik

Na servisu smo seveda poskrbeli za ustrezno zimsko opremo in vsa štiri kolesa “preobuli” v zimske pnevmatike nokian tyres WR SUV4 dimenzije 225/60 R18. Ob tem smo ugotovili, da ima testni RAV4 v homologaciji vpisano le to dimenzijo pnevmatik, ki pa ni najbolj prijazna do lastnikovega stroškovnika. Zimske pnevmatike s premerom več kot 17 palcev so občutno dražje. Kljub 15-odstotnem popustu je bila cena zimskih pnevmatik 589 evrov. Ob manjšem premeru bi za ta denar lastnik lahko kupil štiri pnevmatike na jeklenih platiščih.

Kljub temu, da RAV4 nima zračnega vzmetenja, ima senzor za samoizravnavo višine, da tudi pri vleki prikolice ali polno naloženemu prtljažniku obdrži ustrezno oddaljenost od tal.

Kakovostna izdelava

Ko je bil naš RAV4 na dvigalu, smo si temeljito ogledali tudi nekatere sestavne dele, na katere so nas na mednarodni predstavitvi opozorili inženirji, ki so bili zadolženi za nastavitve podvozja. Predvsem v podrobnostih se hitro vidi zelo kakovostna izdelava avtomobila. Posamično vpetje zadnjih koles ima denimo na obesah dodatno gumijasto zaščito, ki je zaradi učinkovitejšega usmerjanja zračnih tokov oblikovana kot letalsko krilo. Ker ima naš hibridni RAV4 električni štirikolesni pogon, nima pogonske gredi med prednjo in zadnjo osjo. Dno avtomobila je povsem ravno in zaprto zaradi aerodinamične učinkovitosti. Za pogon zadnjih koles skrbi dodatni elektromotor. Ta je nameščen nad zadnjo osjo in ravno tako povsem pokrit oziroma zaščiten. Med prednjimi in zadnjimi kolesi poteka neprestana komunikacija, zato električni AWD-i deluje tako sinhrono kot običajni štirikolesni pogon z mehansko povezavo.

Štirikolesni pogon brez mehanske povezave - popolnoma zaprto dno vozila (za fotografijo smo odstranili zaščitno oblogo elektromotorja zadaj).

Foto: na servisu ...

  

Ključne besede


ToyotaHibridni avtocestni terenecštirikolesni pogonhibridni pogonsupertestToyota RAV4hibridpod drobnogledom

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

68

Priljubljenost članka

68

Shrani

Delite s prijatelji