Supertest: toyota RAV4 2.5 HSD AWD executive tech - 2. del

Test

Hibridne počitnice - s hibridom smo vlekli v Sloveniji narejeno hibridno počitniško prikolico


Poletje je čas potovanj in aktivnega preživljanja prostega časa. Toyotin hibridni cestni terenec nam je zato moral dokazati, da nudi dovolj udobja in prostora na dolgih poteh in da njegov hibridni pogon zmore za seboj vleči počitniški priklopnik - šotor na robustni terenski prikolici z veliko prostora za opremo.

RAV4 je s 4,6 metra skupne dolžine in 11-metrskim obračalnim krogom še vedno dovolj kompakten in okreten avtomobil, da vozniku ne povzroča preglavic. Z dobro preglednostjo in učinkovitim pogonom, kjer do izraza pride predvsem najboljše iz obeh energetskih svetov - bencinskega in električnega -, se RAV4 se odlično počuti tako na ozkih ulicah starih mestnih jeder kot tudi na odprtih podeželskih cestah. Ena ključnih prednosti nove karoserije je več uporabnega prostora: akumulatorski sklop zmogljivosti 6,5 Ah je v celoti vgrajen pod zadnjo klopjo in ne posega v prostornino prtljažnika, 580-litrski prtljažnik pa ima ravno dvojno dno, ki ga prekriva trdna polica, ki bi bila lahko čvrsteje vstavljena. Prtljažnik je eden večjih v razredu in vanj gresta denimo brez težav dve zložljivi električni kolesi. V povečanem prtljažniku ob prekucnjeni zadnji klopi je mogoče tudi za silo prenočiti, če le nisi višji od 180 cm.

Ob 163 bencinsko-električnih kW nismo v nobenem trenutku začutili, da bi vleka kakorkoli vpliva ne odzivnost motorja ali brezstopenjskega menjalnika. RAV4 je ob tem v povprečju zahteval dobra dva decilitra več goriva na 100 kilometrov.

Prvič smo s hibridom vlekli prikolico

RAV4 je prvi Toyotin hibrid, ki za seboj lahko vleče 1650 kilogramov težko prikolico. Testni RAV4 je opremljen s snemljivo vlečno kljuko s seznama originalne dodatne opreme. Nameščanje kljuke je zelo enostavno in naprava je zavarovana z dodatno ključavnico. Škoda pa je, ker po namestitvi vlečne kljuke ni več mogoče uporabljati prostoročnega odpiranja električnih prtljažnih vrat z gibom noge pod zadnjim odbijačem.

Vlečna kljuka na hibridnemu cestnemu terencu je dobrodošla novost tudi zaradi kolesarske logistike. Težko električno kolo je precej lažje namestiti na prtljažnik na vlečni kljuki kot pa ga dvigniti na streho skoraj 1,7 metra visokega avtomobila.

Vlečne zmogljivosti hibridnega RAV4 sicer ne dosegajo zmogljivosti nekaterih primerljivo močnih in velikih tekmecev z dizelskimi motorji, a za povprečnega voznika brez dodatnega izpita za težje prikolice so vlečne zmogljivosti tega hibrida povsem zadostne. Pri vleki prikolice brez naletne zavore je RAV4 s hibridnim pogonom povsem konkurenčen dizelskim tekmecem, saj lahko nanj pripnete 750 kilogramov težko prikolico.

Na testu smo dobrih 400 kilometrov za seboj vlekli skoraj 4-metre dolgo počitniško šotorsko prikolico s skupno dovoljeno maso 1000 kg - tudi po zelo slabi makadamski cesti. RAV4 je tudi s pripeto prikolico odlično vodljiv, stabilen in dobro odziven. Električni štirikolesni pogon je prikolico brez težav potegnil tudi strmo navkreber do kamp parcele, pa čeprav je bil pod kolesi moker travnat kolovoz. Ob 163 bencinsko-električnih kW nismo v nobenem trenutku začutili, da bi vleka kakorkoli vpliva ne odzivnost motorja ali brezstopenjskega menjalnika. RAV4 je ob tem v povprečju zahteval dobra dva decilitra več goriva na 100 kilometrov.

Prostoren in lahko dostopen prtljažnik z električnim pomikom vrat.


Povprečna poraba bencina ob polno naloženem prtljažniku, s polno zasedeno potniško kabino in s kolesarskim prtljažnikom ali pa prikolico na kljuki se je gibala med 6,1 in 6,3 litra na 100 kilometrov. Glede energetske učinkovitosti smo tako že dobili prvi pomemben odgovor: hibridni cestni terenec je pri vseh potovalnih nalogah podobno varčen kot tekmeci z dizelskim motorjem, v mestu ali na specifičnih cestah z veliko možnosti rekuperacije energije pa je varčnejši. Najmanjša poraba, ki smo jo zabeležili, je bila 5,1 l/100 km.

Električni štirikolesni pogon je prikolico brez težav potegnil tudi strmo navkreber do kamp parcele, pa čeprav je bil pod kolesi moker travnat kolovoz. Povsem nezahteven, a dobro odziven električni štirikolesni pogon suvereno opravi z makadamom in brez večjih težav opravi tudi s kakšno zahtevnejšo podlago na poti do plaže ali kamping parcele.

Foto: Hibrid z električnim štirikolesnim pogonom in "offroad" šotor na kolesih

S ceste …

Doslej smo prevozili že več kot 7000 kilometrov, kar je dovolj za kar nekaj zanimivih uporabniških izkušenj:

Kombinacija črne karoserije in črnega usnja v notranjosti je v poletnih dneh zelo vroča izkušnja. V kratkih hlačah je skoraj nemogoče sesti v avto, ki je bil nekaj ur parkiran na soncu. Pogrešamo prezračevane sedeže, hvalimo pa zelo učinkovito klimatsko napravo, ki hitro ohladi, prezrači in osuši notranjost. Ob zmogljivi klimatski napravi pa žal ni niti enega hlajenega predala - avto tega cenovnega razreda bi ga moral imeti.
Grajo si zaslužita običajni FM in digitalni DAB radijski sprejemnik, saj precej neučinkovito sprejemata signal. Digitalni minus si RAV4 zasluži tudi zaradi dejstva, da nima aplikacij Android Auto oziroma Apple Carplay za prenos vsebine iz mobilnega telefona na osrednji zaslon avtomobila. Toyota napoveduje nadgradnjo.
Na avtocesti hibridni pogon do hitrosti 130 km/h porabo goriva uspešno zmanjšuje z električnim “jadranjem” - vožnjo v električnem načinu ob spuščeni stopalki za plin. Seštevek teh električnih kilometrov zadostuje, da z 48 litri goriva lahko prevozimo več kot 800 kilometrov.
Aktivni radarski tempomat v voznem programu eco pospešuje zelo počasi. Nov hibridni pogon se je skorajda v celoti znebil značilnega motečega hrupa, ki smo ga grajali pri kombinacij brezstopenjskega menjalnika oziroma planetnega gonila in bencinskega motorja. Novi RAV4 je preglasen le še ob pretiravanju - pri polnem pospeševanju na avtocesti ali v klanec pri visokih hitrostih.
TPV camper šotorska prikolica je zelo kakovostno in robustno izdelana. V ekspedicijski, terenski izvedbi ima dodatno zaščitena svetlobna telesa, štiri močne vijačne podporne noge, ojačane in pohodne blatnike ter samodejno zložljivo podporno kolo.


Slovenski počitniški hibrid - TPV camper šotorska prikolica

Na testnega RAV4 smo tokrat pripeli zelo zanimivo počitniško prikolico - hibrid med robustno tovorno prikolico in šotorsko prikolico. Ta praktična, kakovostna in robustno narejena prikolica je plod domačega razvoja, saj so jo zasnovali na Ptuju v podjetju TPV prikolice, kjer na leto izdelajo več kot 25.000 lahkih tovornih prikolic. 3,85 metra dolga, 1,8 metra široka in 1,54 metra visoka prikolica je opremljena z zmogljivimi terenskimi pnevmatikami dimenzije 235/70 R 16 in ima tono dovoljene osne obremenitve.

Glavna prednost je izjemno enostavna postavitev šotora brez vsakršnega zabijanja klinov in izdatno odmerjen prostor za prevoz opreme. Prikolica je iz transportnega v bivalni način postavljena v vsega desetih minutah. Dvižni šotor je vpet ob pomoči zadrg in kovinskih zatičev, dodatna elastična vrv na sidriščih na stranici prikolice pa enostavno napne zelo kakovostno, robustno in nepremočljivo platno znanega izdelovalca predprostorov za velike počitniške prikolice.

Pod šotorom je dovolj prostora za prenočevanje štiri odraslih. Vse čvrste podporne noge so hitro nastavljive z uporabo zatičev in brez vijačenja.

Dvignjeno in lahko dostopno dvojno ležišče.


V robustni terenski prikolici smo preživeli tudi nevihtno noč z močnim vetrom in nalivom: zaradi velike stabilnosti in čvrstih elementov ter odličnega odvodnjavanja s strehe ni v notranjost prišla niti kaplja vode. Prenočevanje visoko nad tlemi nudi veliko udobja predvsem v klimatsko zahtevnejših okoljih. Pod mansardni del ležišča je mogoče namestiti platnene stranice, s čimer dobimo suh prostor za shranjevanje opreme.

Terenska zasnova prikolice je primerna tudi za daljša ekspedicijska potovanja predvsem zaradi velike transportne prostornine in močnih kovinskih nosilcev na pokrovu prikolice, ki v bivalnem delu služi kot dno mansardne postelje. Na pokrovu sta lahko nameščena prtljažnik za prevoz koles ali dodatni transportni boks. Kljub zelo močni zasnovi prikolica s šotorom tehta 505 kilogramov, vanjo in nanjo pa je mogoče spraviti še za skoraj pol tone opreme. Preizkusili smo predserijski izdelek: kritiko si zasluži le prezračevanje šotora, saj se stranska okna lahko le senčijo, ne pa tudi odprejo. Prikolica bo od jeseni na voljo kupcem, cena pa naj bi se začela pri sedmih evrskih tisočakih (6990 EUR) .

Praktičnost transportne postavitve prikolice je močan pokrov na katerega je lahko nameščeno za 80 kg dodatne prtljage. Prikolica je zelo dobro vodljiva in smerno stabilna tudi pri višjih potovalnih hitrostih. Zaradi nizke višine jo je mogoče shranjevati tudi v manjših garažah.

 

Vsi sestavni deli so odporni na korozijo - prašno barvana Alu/ZN pločevina. Zelo gosto pa je tkano tudi platno šotora in predprostora - 530 g/m2. Prikolica je na voljo tudi v urabni street izvedbi v različicah s 750 ali 1300 kg največje dovoljene mase.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj