Test: Toyota corolla HB 2,0 HSD e-CVT sport

Test

Hibridni doktorat - zmogljiv, všečno oblikovan, tehnično dovršen in energetsko učinkovit avto.


Uveljavljeno ime, a dolga in tudi trnova pot do vozniških nasmehov: bo nova corolla z odličnimi voznimi lastnostmi končno unovčila doktorat iz hibridne tehnologije?

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Drzna podoba, ki izstopa iz evropskega povprečja

Z opremo sport - v dvobarvni kombinciji s črno streho in 18-palčnimi platišči - kombilimuzinska corolla samozavestno stoji na cesti. Avto ohranja ravno pravo mero azijskega oblikovnega pridiha, da se z linijami ne zlije v evropsko povprečje avtov v izjemno konkurenčnem nižjem srednjem razredu. Corollo le težko zamenjamo s katerim od tekmecev. A kljub všečni obliki si v kategoriji oblika in prostornost zasluži le tri zvezdice. Zakaj? Zaradi premalo prostora v kabini: zadnja klop je prostorsko utesnjena tako za kolena kot glave, pravo razočaranje pa je zelo plitev prtljažnik, ki je z osnovnimi 311 litri med najmanjšimi v razredu in je manj prostoren celo od kakšnega prtljažnika v za razred manjših avtih. Vsem, ki razmišljajo o hibridni corolli kot prvem družinskem avtomobilu, zato vsekakor svetujemo 800 evrov dražjo in 28 centimetrov daljšo karavansko različico TS.

Corollina kabina je kakovostno narejena in zasnovana: voznikov sedežni položaj je izdatno nastavljiv, sedi pa se športno nizko - avto je od tal oddaljen le 13,5 centimetra. Sodobno oblikovana armaturna plošča je odeta v mehko in na otip prijetno plastiko, merilniki so pregledni, digitalno sodobni, upravljanje vseh ključnih funkcij pa je enostavno. Le odlagalnih mest ni prav veliko in osrednji 8-palčni zaslon ni med najodzivnejšimi. Pripombo si zasluži še preglednost pri vzvratni vožnji, a pri tem manevru vozniku pomaga kamera.

Pri Toyoti so držali obljubo o koncu dobe dolgočasnih avtomobilov in najsodobnejšo hibridno različico najbolj prodajnega avtomobilskega imena na svetu na cesto postavili kot všečno oblikovan in vozniško zelo suveren avtomobil.

Vozniško je med najbolj prijetnimi avtomobili v svojem razredu

Na cesti nova corolla blesti: vozniško je med najbolj prijetnimi avtomobili v svojem razredu. Suvereno opravi z ovinki, je odlično smerno stabilna pri višjih hitrosti, zvočno dobro zatesnjena in z močnejšim hibridnim pogonom precej bolj odzivna. Testna corolla je bila opremljena z močnejšo različico hibridnega pogona, v kateri sodelujejo 2-litrski bencinski motor in elektromotor ter generator. Sistemska moč s 180 “konji” poskrbi za živahnost in odzivnost, ki smo jo pri Toyotinih hibiridih pogrešali. Poleg tega pa je corolli pogon še energetsko učinkovit: z izpopolnjenim planetnim gonilom v vlogi brezstopenjskega menjalnika je pomoč elektrike še izdatnejša in rekuperacija temeljitejša - avto na primer tudi pri avtocestnih hitrostih ob spuščenem plinu vozi na elektriko. V eko voznem programu smo se s porabo spustili tudi krepko pod 5 litrov, testno povprečje pa končali s šestimi litri na 100 kilometrov.

Testna corolla je postregla z izdatno pomočjo zanesljivo delujočih vozniških asistentov, ki so v opremi sport na voljo brez doplačila. Se pa bogata oprema odraža v ceni. Dobri 29 tisočakov ni malo, a corolla za zahtevani denar ponudi veliko tehnike in odlične vozne lastnosti.

Napredek je očiten v vseh prvinah vožnje in jasno je, da med ovinki Toyota žanje učinke dobre zasnove lažje in močnejše TNGA platforme. Poleg odličnega podvozja in boljšega volana vozne lastnosti podčrtuje zmogljivejši hibridni pogon, ki corollo naredi prijetno poskočno. Če voznik potrebuje moč, jo dobi. Prehitevanja so varna, razlika med sport in eco voznim programom pa izrazita predvsem pri porabi goriva.

Pod črto …

Nova hibridna toyota corolla je zmogljiv, všečno oblikovan, tehnično dovršen in energetsko učinkovit avto. V njem bodo uživali tudi zahtevni vozniki, le za prostornost se velja ozreti po karavanski različici TS.

Všeč nam je +

učinkovit pogon, vozne lastnosti, varnostna oprema, majhna poraba goriva

Ni nam všeč -

(pre)majhen prtljažnik, prostornost na zadnji klopi 

Sodobno oblikovana armaturna plošča je odeta v mehko in na otip prijetno plastiko, merilniki so pregledni, digitalno sodobni, upravljanje vseh ključnih funkcij pa je enostavno.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1987 cm3, največja moč: 112  kW (152 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 190  Nm pri 4400 vrt./min., električni, sinhroni, največja moč: 80  kW (109  KM), največji navor: 202 Nm. Sistemska moč hibridnega pogona: 132 kW (180KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 437 cm, širina: 179 cm, višina: 143,5  cm, medosna razdalja: 264  cm, masa praznega vozila: 1551 kg, dovoljena skupna masa: 1910  kg, prtljažnik: 313  l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,9  s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 3,8/3,4/3,7 l/100  km, izpust CO2 (NEDC): 85 g/km, poraba na testu: 6  l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 29.100 EUR
Prostorski davek pri prostornini prtljažnika gre na račun zmogljivejšega hiridnega pogona, v dvojnem dnu pa je nameščen še klasičen motorni akumulator.

Za lovce na nizko porabo

Corolla vozniku z eco voznim programom, natančnim pregledom porabe goriva ter eco piktogramom, na katerem so v odstotkih razčlenjeni parametri, ki vplivajo na varčno vožnjo, vsem lovcem na rekorde v nizki porabi ponuja zelo dobro podporo s tehniko in informacijami. Na našem testu smo med vožnjo precej pozorno spremljali, kolikokrat se je vklopil način EV - vožnja na elektriko. Corolla hibrid nima definiranega električnega dosega, kljub temu pa se predvsem po mestu in na primestnih vožnjah do hitrosti 100 km/h precej pogosto izklaplja motor, pogon pa prevzame elektrika. Sodeč po grafu potovalnega računalnika smo na prej omenjenih vožnjah skoraj polovico kilometrov naredili v z vožnjo na elektriko. To se pozna pri porabi goriva, saj smo z 38 litri goriva brez težav dosegli doseg 750 kilometrov. Rekuperacija deluje zelo dobro in energija v nikelj-metal hidridnem pogonskem akumulatorju se hitro obnavlja.
Na avtocesti se odstotek kilometrov na elektriko zmanjša, kljub temu pa poraba tudi pri višjih potovalnih hitrostih ni nikoli presegla 6,3 litra.

Pozornejša

Na testu smo hitro opazili tudi precej natančnejše delovanje varnostno asistenčnih sistemov. Aktivni radarski tempomat deluje veliko bolj uglajeno kot smo bili v toyotah navajeni in po novem v gneči pri hitrostih pod 30 km/h prometu sledi s funkcijo ustavi in spelji. Sistem za preprečevanje naleta dogajanje pred avtom spremlja oziroma vozila zaznava od hitrosti od 10 do 180 km/h, v hitrostnem območju od 10 do 80 km/h pa zaznava tudi prisotnost pešcev in kolesarjev. Corolla veliko natančneje z aktivnim posredovanjem na volanu ohranja smer znotraj voznega pasu. Izpostavljamo še 10-palčni projekcijski zaslon, ki vozniku na vetrobransko steklo v višino oči posreduje vse ključne podatke, tudi navigacijske. Nekaj nenatančnosti smo zaznali le pri sistemu za prepoznavanje prometnih znakov, ki kombinira podatke iz navigacijske naprave s podatki posnetimi s kamero. Pri delu na cesti se zgodi, da sistem prepiše omejitev iz navigacije, ne pa dejanske omejitve oziroma z zamikom izpiše novo omejitev z znaka, ki ga je zaznala kamera.

Na srečo je avto na voljo tudi v 28 centimetrov daljši kravanski različici kjer je prostornost tako na zadnji klopi (4 cm daljše medosje) in v prtljažniku precej boljša oziroma družinsko uporabna.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj