Za volanom: toyota corolla

Za volanom

Nazaj v prihodnost: staro ime, nova vsebina in nov korak v smeri razburljivejših toyot.


Staro ime, nova vsebina in ambiciozni hibridni načrti: nova toyota corolla na ceste prihaja z več čustvi, boljšimi voznimi lastnostmi in tremi karoserijskimi različicami. Kakšni so prvi vtisi?

Zanimivosti in dejstva: avto se dobro obnese tudi pri dinamični vožnji na ovinkasti cesti

Nov 2-litrski hibridni pogonski sistem: 2-litrski bencinski motor in električni motor skupaj zmoreta 132 kW (180 KM), kar zadostuje za pospešek do 100 km/h v 7,9 oziroma 8,1 sekunde(slednji podatek velja za karavansko corollo TS). Hitrost je pri obeh hibridnih različicah omejena na 180 km/h.
Nov planetni brezstopenjski menjalnik ima 6 umetno nastavljenih prestav, med katerimi lahko pretikamo s prestavno ali z obema obvolanskima ročicama. Prav bi prišla še kakšna “prestava” več, a tudi takšen sistem je učinkovito orodje proti neprijetni zvočni kulisi pri pospeševanju.
2-litrski hibridni sistem je na cesti precej bolj suveren od 1,8-litrskega; boljši pospeški so občutni, avtocestna prehitevanja so bolj udobna, avto se dobro obnese tudi pri dinamični vožnji na ovinkasti cesti. Do pravih GTI občutkov corolli sicer še nekaj manjka, a šušlja se, da pri Toyoti razmišljajo tudi o bolj dirkaški različici.
Corolla je postavljena na prilagodljivo platformo TNGA (Toyota New Global Architecture). V primerjavi z aurisom ima corolla za 10 mm nižje težišče, kar so dosegli z nižje vgrajenim motorjem, in s premikom hibridnega akumulatorja pod zadnjo klop. V prid boljši uravnoteženosti ima močnejša hibridna različica dodaten akumulator še v dnu prtljažnika, kar pa malce zmanjša uporaben prtljažni prostor.
HB se pelje bolj dinamično kot TS, boljši občutek na volanu, čeprav imajo vse tri različice enako podvozje z multilink zadnjo premo.
Pri Toyoti štejejo, da je nova corolla že 12. generacija zapored, skupaj so prodali že več kot 46 milijonov avtov s tem imenom.

Nova corolla je nov korak v smeri razburljivejših toyot

Toyotin prvi mož Toyote je pred časom dejal, da ne bodo več izdelovali dolgočasnih avtomobilov - in nova corolla je nov korak v smeri razburljivejših toyot. Še zlasti v petvratni kombilimuzinski različici, ki je dobila presenetljivo športno podobo po preverjenem receptu: v primerjavi z aurisom je za 4 cm daljša, za 3 cm širša in za 2,5 cm nižja, svoje dodata tudi za 4 cm daljša medosna razdalja in krajši karoserijski previsi. Karavanska corolla touring sports je za 28 cm daljša od kombilimuzine, podaljšano 270-centimetrsko medosno razdaljo si deli z limuzinsko corollo sedan.

Petvratna corolla ima najkrajšo medosno razdaljo in zato tudi najmanj prostora v kabini in prtljažniku. Zadaj se s koleni hitro dotakneš naslonjal prednjih sedežev, 361-litrski prtljažnik tudi ni med najprostornejšimi v razredu - pri močnejši hibridni različici je ta zaradi dodatnega akumulatorja zadaj še malce manjši (in plitkejši). Kdor želi več prostora, bo moral seči po corolli TS - v njen avto lahko naložimo od skoraj 600 do več kot 1600 litrov prtljage.

Vse tri corolle so dobile na novo oblikovano armaturno ploščo; prijetnejšo na pogled, bolj ergonomsko pri upravljanju in precej bolj tehnološko sodobno. Merilniki so lahko kombinacija digitalnega in analognega, na voljo je odličen projekcijski prikazovalnik na vetrobransko steklo, multimedijski sistem pa je končno dobil temeljito posodobljen uporabniški vmesnik. Navdušita odlična nastavitev vozniškega položaja in dokaj dobra vidljivost iz avta.

Na novo oblikovani notranjost in armaturna plošča nista le prijetnejši na pogled in otip, pač pa omogočata tudi pravilnejši položaj za volanom. Edina pripomba: na višji in širši sredinski konzoli je premalo priročnih predalčkov in odlagalnih površin. Še ena sprememba: hibridne corolle imajo klasično prestavno ročico namesto majhne ročice iz priusa, CH-R ali aurisa.

Nasvidenje dizel, dobrodošel močnejši hibridni pogon

Da nove corolle ni več mogoče dobiti z dizelskim motorjem, smo že pisali; Toyota se že nekaj časa trudi dizelsko tehnologijo nadomestiti s hibridno. Tudi zato je nova corolla na voljo v dveh hibridnih različicah, že znani v kombinaciji 1,8-litrskega bencinskega in električnega motorja s skupno močjo 90 kW in zmogljivejši z 2-litrskim bencinskim in električnim motorjem skupne moči 132 kW. Slednja je dobila tudi nov planetni brezstopenjski menjalnik, ki s šestimi navideznimi prestavnimi stopnjami učinkovito premosti zvočno neprijetno “elastično” naravo CVT menjalnika. Močnejša corolla je prepričljivejša v vožnji - morda ne na ravni kompaktnih GTI športnikov, a dovolj tudi za športno ambicioznejše voznike. Obljubljeno porabo goriva od 3,3 do 3,7 l/100 km bo težko doseči, a tudi povprečje s 6,6 l/100 km na krstni vožnji je za hibridnega športnika obetaven rezultat. Corolla bo na voljo tudi v osnovni bencinski različici z 1,2-litrskim turbo motorjem s 85 kW.

Skromen prtljažnik - 361 l, 313 l za 2.0 hibrid (kombilimuzina) ker ima ta zadaj dodaten akumulator, a zato boljšo uravnoteženost in visok nakladalni rob.

Natačno podvozje 

Velik korak proti manj dolgočasnim avtom je corolla naredila z na novo zasnovanim podvozjem z večvodilno zadnjo premo in zelo natančno uravnoteženim vzmetenjem; volanski mehanizem je še vedno za odtenek prelahkoten in premalo informativen, a z novo corollo se je zdaj užitek zapoditi med ovinki - tudi zato, ker nobena od različic ni težja od 1370 kg. Vozniku v pomoč je bogat in tehnično posodobljen nabor asistenčnih sistemov, od katerih bo večina del serijske opreme.

Še več bomo lahko napisali, ko bo znan natančen cenik. Zaenkrat vemo, da bo za petvratno corollo z bencinskim motorjem in osnovnim paketom opreme treba odšteti 15.990 evrov, za šibkejšo hibridno različico pa najmanj 18.990 evrov. Doplačilo za karavanski zadek bo od 900 do 1300 evrov, najmočnejša hibridna corolla pa bo zagotovo kar nekaj dražja od 20.000 evrov.

Corolla TS: precej več prostora zadaj in v prtljažniku, za 28 cm daljša od HB, za 6 cm daljša medosna. 598 l prtljažnik do 1606 litrov.

Kaj povedo razlike v centimetrih in litrih?

Corolla TS: precej več prostora zadaj in v prtljažniku, za 28 cm daljša od HB, za 6 cm daljša medosna. 598 l prtljažnik do 1606 litrov, 2.0 hibrid zaradi akumulatorja zadaj 581 litrov prtljažnik, več prostora za kolena.

Corolla sedan: za 26 cm daljša od HB, enaka medosna - 270 cm - kot TS, precej razlik pri obliki, drugačen prednji del in zadnje luči, ostrejši robovi, več elegance in navideznega prestiža. Samo 1.8 hibrid in že dobro poznan 1.6 bencin, avto namenjen predvsem južnim in vzhodnim trgom, a na voljo tudi pri nas. Prvič hibrid v sedanu!

Vse tri karoserijske različice nove corolle Toyota izdeluje v Evropi.

Pod črto ...

Nova corolla je med letošnjimi prijetnejšimi avtomobilskimi presenečenji; razburljiva na pogled, zelo prijetna v vožnji in razširjeno hibridna. Tri karoserijske različice pokrijejo večino različnih zahtev kupcev, zato Toyota letos pri nas ne bi smela imeti težav najti načrtovanih 750 kupcev.

naslednica aurisa
kombilimuzina, limuzina in karavan
dva hibrida in en bencinski motor
dobre vozne lastnosti
že naprodaj za najmanj 15.990 evrov.

Corolla bo na voljo tudi s sistemom izbire voznega programa, ki vpliva na odzivnost pedala za plin in na delovanje menjalnika. Prvi preskus sicer ni ponudil otipljivejših razlik …


 

 

Ključne besede


Za volanomHibridni avtohibridni pogonhibridtoyota corolla

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

100

Priljubljenost članka

100

Shrani

Delite s prijatelji