Za volanom: Toyota camry hybrid

Za volanom

Sodobna klasika - na svetu od leta 1982 in do danes je v 100 državah po vsem svetu prepričala več kot 19 milijonov kupcev


Toyotina svetovna limuzinska uspešnica camry se po petnajstih letih z novo generacijo vrača na evropske ceste. Bosta prostorna kabina in hibridni pogon dovolj za boj z nemškimi tekmeci?

Zanimivosti in dejstva: prostor, udobje in energijska učinkovitost

 Hibridni pogon: 2,5-litrski bencinski štirivaljnik (131 kW in 221 Nm) in sinhroni elektromotor (88 kW in 202 Nm) ter nikelj-metal hidridna baterija (244,8 V in 6,5 Ah). Dizelskega motorja ni v ponudbi.
 Skupna sistemska moč 160 kW oziroma 218 "konjev" in 8,3-sekundni pospešek do 100 km/h.
 TNGA prilagodljiva platforma: 30 odstotkov večja vzvojna čvrstost, nižje težišče, veliko prostora, boljše vozne lastnosti in boljša aerodinamična učinkovitost.. Novih je vseh 2400 sestavnih delov avtomobila. 
 Več kot polovico kilometrov na dnevnih poteh je s pomočjo električno samooskrbnega hibridnega sistema mogoče narediti v EV načinu brez izpustov in porabe bencina.
V osrednjem naslonjalu za roke na zadnji klopi deljivi v razmerju 60:40 je opcijsko na voljo digitalni modul za nastavitev klime, naslonjal, senčenja in glasbe, ki spominja na Lexusov pristop.

Ameriško-evropski pridih

Toyota camry je še vedno klasično oblikovana limuzina, ki so jo japonski inženirji zasnovali povsem na novo. Novi camry je postavljen na prilagodljivo platformo TNGA; ob zelo prostorni kabini ima camry zato nižje težišče, boljše vozne lastnosti in predvsem najnovejši hibridni pogon. Camry je po značaju avtomobilska klasika, po tehniki pa sodobna in napredna limuzina. Japonski inženirji zagotavljajo, da so vsakega izmed  2400 sestavnih delov tega avtomobila naredili povsem na novo. 

Po videzu camry tako navzven kot v notranjosti deluje precej ameriško. Avto so oblikovali v Toyotinem evropskem oblikovnem centru, a vseeno nismo prepričani, da bo aktiviral vozniška čustva. Tudi zato, ker prodaja klasičnih limuzin srednjega razreda še naprej upada. A avtomobila, ki je od leta 1982 do danes v 100 državah po vsem svetu prepričal več kot 19 milijonov kupcev, vseeno ne gre vnaprej odpisati.

Ob obljubi prvega moža Toyote, da je konec z dolgočasnimi avtomobili, je od vseh novih Toyot camry pač najbolj … No ja, klasičen pa vendar dovolj eleganten in predvsem velik, da ga na cesti zagotovo ne bo mogoče spregledati. Pri Toyoti ciljajo tudi na mlajše kupce. A v dobi kreativne avtomobilske genetike je camry s tega vidika dobil težko nalogo. Na drugi strani pa je potrebno priznati, da tudi kralj srednjega razreda passat ni na oko kaj dosti bolj razburljiv, le navajeni smo nanj v podalpski avtomobilski pokrajini. Nova toyota camry na slovenske ceste prinaša zanimivo alternativo z veliko prostora, opreme in sodobnim hibridnim pogonom za zmerno ceno.

Veliko prostora in udobja ter prijeten značaj 

Precej bolj kot s podobo ta avto prepriča s tehniko, vsebino in udobjem. Skoraj 4,9 metra dolžine (488,5 cm) in 2,82 metra med osema zagotavlja veliko prostora: udobje na vseh sedežih je prepričljivo, zadaj pa bodo na dolgih poteh udobno sedeli tudi visokorasli potniki - z glavami sicer blizu stropa, a z obilico prostora za kolena. Camry z udobjem zadnje klopi poseka tudi največje evropske tekmece - Oplovo insignio in Škodinega superba. Kdor bo odšel na testno vožnjo bo težko ostal ravnodušen. 

Ergonomija voznikovega prostora je evropsko dosledna, armatura precej ameriška, a zanimiva z veliko utori oziroma držali za pijačo, USB priključki in s ploščadjo za brezžično polnjenje telefona. Komunikacijski center predstavlja osrednji 8-palčni zaslon na dotik. Vse ključne informacije camry namreč izpisuje v višini voznikovih oči na vetrobranskem steklu. Prilagodljiv projekcijski zaslon je velik kar 10 palcev. Pri vseh ravneh opreme bo del serijske opreme izdaten paket varnostnih pripomočkov toyota safety sense. Do hitrosti 50 km/h zna camry samodejno preprečiti nalet tudi s pešcem, do hitrosti 180 km/h z radarskim tempomatom samodejno vzdrževati varnostno razdaljo in v gneči do hitrosti 40 km/h slediti prometnemu toku - tudi s samodejno zaustavitvijo in ponovnim speljevanjem.

Vozniški značaj novega camryja je zelo prijeten in umerjen na udobje. A z vzvojno čvrsto karoserijo, nizkim težiščem, dolgim medosjem in dobro uravnoteženim podvozjem z dvojnimi prečnimi vodili zadaj se ne ustraši ovinkov. Ni atlet, a pelje se zanesljivo in upoštevajoč dimenzije ponuja zelo lahkotno vozno izkušnjo.

Namesto prilagodljivih digitalnih merilnikov camry ponuja klasične, a s 7-plačnim podatkovnim zaslonom. So pa japonski inženirji vse ključne podatke za vožnjo preslikali na velik, kar 10-palčni projekcijski zaslon, ki se nahaja v višini voznikovih oči in omogoča zelo dobro podatkovno izkušnjo brez davka na osredotočenost glede na dogajanje na cesti. Zelo dobro.

Nasvidenje dizel

Velika limuzina brez dizelskega motorja? Nova generacija hibridnega pogona, ki smo ga nedavno dodobra opisali že pri novemu RAV4, tudi v camryju ne razočara. 2,5-litrski bencinski štirivaljnik (133 kW) in elektromotor oziroma generator (88 kW) na kolesa preko brezstopenjskega menjalnika (planetno gonilo) pošljeta 160 kW sistemske moči. Bit tega je seveda napredno sodelovanje dveh energijskih tokov in zajetje dela izgubljene energije iz zaviranja za električno samooskrbo pogona za manjšo porabo goriva in manj izpusto. Camry je dovolj zmogljiv (8,3 s do 100 km/h) in hkrati varčen: na testnih trasah se je poraba gibala od 5,8 do 6,5 litra na 100 kilometrov. Velika limuzina brez dizla ima možnosti postati konkurenčen izbor.

Ni atlet, a pelje se zanesljivo in upoštevajoč dimenzije ponuja zelo lahkotno vozno izkušnjo. Nimamo mu kaj očitati je nekakšen univerzal za vse ceste. Camry je avtomobilska klasika, a hkrati novogradnja zasnovana po tehnično modernih avtomobilskih doktrinah. 

Pod črto …

Slovo avensisa se je zdela precej nerazumljiva poteza, a karavanska corolla SW in novi camry sta prepričljiva naslednika. Camry k vsemu skupaj doda še dodaten prostor, klasično eleganco limuzine in pestro vsebino za dostopno ceno, ki bo pri nas segla od slabih 30 do dobrih 36 tisočakov.

- hibridni pogon s 160 kW
- zamenjava za avensis
- prostorna in udobna kabina
- 524-litrski prtljažnik
- bogata serijska varnostna oprema
- že naprodaj za najmanj 30.000 evrov

 

Prtljažnik je s 524 litri velik, le dostop je še vedno limuzinski. Škoda, ker camry nima dvižnih vrat kot večina evropskih tekmecev.

Več kot 2 milijona toyot že ima sodobne vozniške pomočnike

Vsak camry ima izdaten paket sodobnih varnostnih pomočnikov. Toyota je s svojo varnostno tehnologijo safety sense do sedaj opremila že več kot 2 milijona novih avtomobilov. Poleg izboljšanega sistema proti naletu s prepoznavanjem pešcev in zmogljivejšim radarskim tempomatom, ki v gneči do hitrosti 40 km/h omogoča tudi funkcijo ustavi in spelji, bo vsak camry tudi aktivno držal smer znotraj pasu, bral prometne znake in v temi samodejno prilagajal dolžino svetlobnega snopa. Poleg tega bo s seznama dodatne opreme varnostni paket mogoče razširit še s sistemom za prečni nadzor prometa zadaj in nadzorom mrtvih kotov.

 

Ključne besede


Za volanomToyotaHibridni avtohibridni pogonhibridToyota camry

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

29

Priljubljenost članka

29

Shrani

Delite s prijatelji