Za volanom: Toyota yaris cross

Za volanom

Hibridni križ kraž z velikim potencialom


Toyotin najmanjši cestni terenec je tehnološko-oblikovni hibridni križ kraž, v katerem so inženirji posrečeno združili lastnosti okretnega mestnega avtomobila in cestnega terenca. Novi yaris cross ima potencial, da postane uspešnica.

Zanimivosti in dejstva: zapomni si mere in položaj domačega parkrišča

Med umetno inteligenco velja omeniti tudi parkirnega pomočnika. Ta sam vrti volan, zavira in dodaja plin. V njegov spomin je mogoče vnesti tudi tri parkirna mesta, kar pomeni, da bo na domačem dvorišču parkirni pomočnik avto vedno parkiral točno na določeno mesto, ki ga je mogoče nastaviti glede na razpoložljive mere in lokacijo.
 Z aplikacijo MyT je mogoče yarisa crossa zaklepati na daljavo, pred zagonom vklopiti klimatsko napravo ali prižgati luči, da si v temi osvetlite pot do parkiranega avtomobila. Nov vmesnik bodo nadgrajevali z dodatnimi storitvami.
Toyota yaris cross izstopa s precej dinamično in všečno obliko, ki privablja poglede. Na voljo so tudi 18-palčna platišča, ki še okrepijo poudarjene kolesne loke.


Pri Toyoti so med prvi v industriji pričeli z križanjem avtomobilskih oblik in lastnosti ter tako z modelom RAV4 celo utemeljili zmagoviti recept cestnega terenca. Z novim yarisom crossom so znova postavil mejnik, saj se lahko pohvalijo, da so prvi in trenutno edini avtomobilski izdelovalec, ki v ima v vseh velikostnih razredih cestnega terenca s hibridnim pogonom. Res je tudi, da Toyota pravzaprav med zadnjimi oziroma zelo pozno vstopa v izjemno konkurenčen razred majhnih cestnih terencev. Pred dobrim desetletjem so sicer bili med prvimi, ki so iz majhnega mestnega avtomobila naredili pustolovskega križanca z imenom urban cruiser. A takratno genetsko žlahtnjenje se jim ni povsem posrečilo. Danes yaris cross dokazuje, da so se pri Toyoti iz zgodbe urbana cruiserja veliko naučili začenši z imenom. Če dominantni geni temeljijo na uspešnem mestnem avtomobilu, je prav, da to tudi podčrtaš.

Novi yaris cross si sodobno grajeno, lažjo in hkrati zelo čvrsto karoserijsko platformo GA-B ter hibridni pogon deli z aktualnim yarisom 4. generacije. Zelo temeljita yarisova tehnološka osnova crossu zagotavlja še celovit paket za večjo aktivno in pasivno varnost ter zelo dobre vozne lastnosti. Te so za več varnosti in širšo uporabnost v zahtevnejših razmerah nadgradili še z električnim štirikolesnim pogonom AWD-i iz hibridnega RAV4.

Za dodatno vlečno silo na zadnji osi skrbi elektromotor, ki s svojim posredovanjem lahko v zahtevnejših razmerah zagotavlja razmerje navora 40:60 v korist zadnjih koles. Yaris cross seveda ni terenec, ima pa voznik med voznimi programi tudi možnost izbire terenskega (trail) ali snežnega načina delovanja pogona. V terenskem načinu elektronika poskrbi, da se ob zdrsu posameznega kolesa z zavornim posegom navor prenese na kolo z več oprijema. S štirikolesnim pogonom se spremeni tudi vpetje zadnjih koles. Namesto poltoge preme sta kolesi vpeti v dvojna prečna vodila, ki omogočajo še boljši stik koles s podlago.

Na cesti zelo suveren

Na cesti se yaris cross pelje tako, kot je videti - dinamično in lahkotno. Vozniška izkušnja je zelo prepričljiva. Čeprav je yaris cross za 24 cm daljši od yarisa, je obdržal njegovo značilno okretnost, lahkotno in natančno vodljivost ter odličen stik s cesto. S 17-centimetrsko oddaljenostjo od tal yaris cross svojemu malce pustolovskemu značaju tudi na kakšnem slabšem makadamu ali kolovozu vozniku doda malce več samozavesti, predvsem pa omogoča udobnejši vstop v avto in višji sedežni položaj. Med ovinki se skoraj ne pozna, da je cross v najvišji točki za skoraj 10 cm višji od yarisa. Avto je odlično uravnotežen, ohranja nizko težišče in ob pomoči AWD-i štirikolesnega pogona - pri katerem za pogon zadnjih koles skrbi elektromotor - bo suveren tudi na mokri ali zasneženi cesti. Toyota je poleg Suzukija edini izdelovalec majhnih cestnih terencev, ki še ponuja štirikolesni pogon, ki pa je na voljo le pri hibridni različici.

17-centimetrska oddaljenost od tal poskrbi za nekaj več sproščenosti na slabih kolovozih ali razritih makadamih.. 

Odličen hibridni pogon: 4,2 l goriva na 100 km

Pogonsko jedro yarisa crossa tvori 1,5-litrski bencinski trivaljnik, ki je premiero doživel v novem yarisu, v športnem yarisu GR pa dokazal, do kam lahko sežejo njegove zmogljivosti. V crossu bo na voljo v samostojni pogonski različici z 92 kW moči in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter v polnem hibridnem pogonu s 85 kW (116 KM) sistemske moči v kombinaciji z elektromotorjem, generatorjem in samodejnim eCVT menjalnikom. Hibridni pogon zaradi svojega udobja, odzivnosti in učinkovitosti ne pušča dvomov in bo tudi na naših cestah zagotovo prva izbira kupcev. Že v yarisu nas je prepričal z visokim deležem na elektriko prevoženih kilometrov, dosegljivih brez polnilnih kablov v prtljažniku. Tudi v yarisu crossu nas ni razočaral. V predmestju Bruslja smo na precej dinamičnih voznih odsekih na podeželskih cestah znova pokimali učinkovitosti. Porabo goriva smo v povprečju brez težav obdržali le malce nad štirimi litri (4,2 l) na 100 kilometrov.

Toyoti se pozna četrt stoletja hibridnih izkušenj. Hibridni pogon 4. generacije, vgrajen v yarisa cross, med drugim omogoča tudi električno jadranje do hitrosti 130 km/h. Vanj so vgradili kompaktnejši, lažji in litij-ionski akumulatorski sklop večje energijske gostote. Ta omogoča še večje število električnih kilometrov, ki jih pri Toyoti ne merijo v razdalji, temveč v deležih posamezne vožnje. V mestu lahko njihov hibridni pogon zagotovi tudi več kot 70-odsotni delež na elektriko prevoženih kilometrov. Pri tem ključno vlogo igra zmogljiv krmilnik, ki natančno upravlja z več kot 100-amperskim električnim tokom, ki mu napetost prilagaja od 177 do 580 voltov. Nadzor nad električno pogonsko energijo opravlja kar 10.000 krat v sekundi. Pri hibridnem pogonu ima izredno pomembno vlogo še Toyotin preverjeni eCVT menjalnik, ki je v mehanski zasnovi sistem zobnikov planetnega gonila, ob katerem sta vgrajena še elektromotor in generator. Za boljšo odzivnost in tišje delovanje je ta unikatni in zelo zanesljivo delujoč menjalnik dobil še dodatno oljno črpalko. Pogonski elektromotor je zmogljivejši: zavrti se vse do 17.000 vrtljajev v minuti, doseže 58 kW moči in 141 Nm navora.

Toyota je končno ponudila odzivnejši, zmogljivejši in grafično sodobnejši multimedijski vmesnik Toyota smart connect.

V prtljažniku precej več litrov kot v yarisu 

V kabini se v primerjavi z yarisom pozna višja streha. Preglednost je dobra, ergonomija dosledna in voznikov položaj prepričljiv. Bi pa glede na razmeroma atraktivno zunanjo podobo s poudarjenimi kolesi, širokimi boki in ostro začrtanim zadkom pričakovali nekoliko več oblikovne drznosti tudi v notranjosti. Toyota je končno ponudila odzivnejši, zmogljivejši in grafično sodobnejši multimedijski vmesnik Toyota smart connect, ki je v yarisu crossu na voljo na 9-palčnem na dotik občutljivem zaslonu. Novost je tudi vgrajena SIM kartica za širokopasovni prenos podatkov, kar med drugim omogoča dostop do v oblaku shranjenih navigacijskih podatkov. Z aplikacijo MyT je mogoče na daljavo avto zakleniti, vklopiti klimatsko napravo in avto razsvetliti na temnem parkirišču.

Kljub dolžinskemu prirastu ima cross enako dolgo medosno razdaljo kot yaris (256 cm). Na zadnji klopi ne gre pričakovati prostorskega čudeža, bodo pa tudi odrasli potniki sedeli povsem sprejemljivo. Precej bolj prepričljiv kot v yarisu je prtljažnik. V osnovi ponuja 397 litrov prostora in deljivo polico dvojnega dna v razmerju 40:60 ter mehko prekrivalo, ki se za razliko od trde police prilagodi prtljagi. Yaris cross - tudi s hibridnim pogonom - lahko vleče do 750 kg težko prikolico.

Zadnja klop je lahko deljiva v razmerju 40:20:40. Polica dvojnega dna pa je deljiva v razmerju 40:60. Ob polaganju naslonov zadnje klopi se prostornina prtljažnika poveča na dober kubičnim meter (1097 l). Pri električnem štirikolesnem pogonu je prostornina osnovnega prtljažnika 397 l zmanjšana za 77 l na 320 l.

Pod črto ...

Yaris cross je že zapeljal na slovenske ceste. Pri zastopniku z njim napovedujejo preboj med 5 najbolj prodajnih avtomobilov v Sloveniji, zato so pripravili 10-letno hibridno jamstvo in dostopne oblike nakupa, kar pri vstopni hibridni različici s ceno 18.850 evrov s kuponom financiranja pomeni mesečni obrok 119 evrov. Glede na njegov format, videz in tehnološko prepričljivost utegne novi Toyotin hibridni križ kraž postati uspešnica.

Foto: Nova toyota yaris cross

418 cm dolg cestni terenec
1,5 litrski bencinski motor (92 kW in 153 Nm)
hibridni pogon s 85 kW sistemske moči
električni štirikolesni pogon AWD-i
397-litrski prtljažnik
popolna varnostna oprema
že naprodaj: od 16.900 evrov 

Ključne besede


Za volanomToyotaHibridni avtohibridni pogonhibridtoyota yaris cross

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

66

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

66

Shrani

Delite s prijatelji