Test: Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT-7 instyle

Test

Derivat - plod sodelovanje Renaulta in Mitsubishija je novi ASX


V povezavi med Renaultom in Mitsubishijem je nastala druga generacija Mitsubishijevega križanca ASX, ki ne more skriti tesne povezanosti z renaultom capturjem. V čem se ASX razlikuje od capturja?

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

ASX svojo identiteto išče predvsem s samosvojo obliko prednjega dela avta z navznoter upognjenim zgornjim delom maske in prednjim odbijačem s poudarjenimi dnevnimi LED lučmi. Mitsubishijevi avtomobili so v preteklosti često izstopali z neobičajnim prednjim delom in to tradicijo nadaljuje tudi ASX. Nekaterim je takšna ekstravagantnost všeč, drugim pač ne. V zadnjem delu je ASX povzel capturjevo obliko z zadnjimi lučmi, ki se z ozkim trakom globoko zajedajo v pokrov prtljažnega prostora. Na sredino vrat so Mitsubishijevi oblikovalci precej neestetsko postavili enostaven nadstavek z vgrajeno vzvratno kamero, medtem ko je stikalo za odpiranje vrat prtljažnika na spodnjem robu vrat. Vse drugo je zelo podobno ali enako kot pri capturju, tudi mere so povsem enake; ASX je dolg 422,7 cm, prostornost potniške kabine pa opredeljuje medosna razdalja 263,9 cm. Prednja sedeža imata dovolj dolg pomik, da se v avtu tudi višjerasli vozniki počutijo udobno. Precej drugače je na zadnji klopi, ki je vzdolžno pomična:  če je pomaknjena naprej, ni prostora za noge potnikov, a ga je zato več v prtljažniku, če je pomaknjena nazaj, je prostora za kolena dovolj za tiste, ki nimajo prav dolgih nog. Prtljažnik z dvojnim dnom je tudi ob nazaj pomaknjeni zadnji klopi dovolj velik za vsakdanje zahteve, ima pa dokaj visok nakladalni rob.

V zadnjem delu je ASX povzel capturjevo obliko z zadnjimi lučmi, ki se z ozkim trakom globoko zajedajo v pokrov prtljažnega prostora.

Poznan, pregledna notranjost

Svoje sorodnosti s capturjem ASX ne more skriti tudi na armaturni plošči, kjer ima osrednje mesto velik pokončen zaslon na dotik. Digitalna je tudi 10-palčna instrumentna plošča, na kateri voznik lahko spreminja prikaz različnih podatkov oziroma merilnikov. Pokončen zaslon na dotik vozniku zagotavlja najrazličnejše informacije, ki jih zagotavlja povezava z Googlom. Na voljo je tudi brezžično zrcaljenje mobilnega telefona. Pod zaslonom je tudi nekaj klasičnih stikal za upravljanje najpomembnejših funkcij, nekaj neposrednih stikal je tudi na zaslonu, tako da je upravljanje enostavno. Za podrobnejše nastavitve pa si je treba vzeti nekaj časa za spoznavanje ustreznih korakov za nastavitev. 

Pokončen zaslon na dotik vozniku zagotavlja najrazličnejše informacije, ki jih zagotavlja povezava z Googlom. Na voljo je tudi brezžično zrcaljenje mobilnega telefona.

Dobro poznan blago-hibridni motor

Preskusnega ASX-a je poganjal dobro znani 1,3-litrski štirivaljni bencinskim motor, ki je bil razvit v sodelovanju Renaulta in Mercedesa in je na voljo v različnih konfiguracijah. Tokrat je bil vgrajen v različici s 116 kW moči, ob tem pa je imel še pomoč blagega hibridnega sistema z električnim motorjem s stalno močjo 3,6 kW, ki deluje prek 12 voltne napetosti, neto zmogljivost akumulatorskega sklopa pa je skromne 0,13 kWh. Delovanje blagega hibridnega sistema je povsem neopazno, le včasih je zaznati poseben, a nemoteč zvok. Voznik tudi nima nobenega vpliva na rekuperacijo zavorne energije in delovanje hibridnega sistema, niti vpogleda v njegovo delovanje. Prenos moči je bil prek avtomatiziranega 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, ki suvereno opravlja svoje delo, tako da ni potrebe po ročnem prestavljanju, ki ga omogočata obvolanski ročici. Zmogljivost motorja omogoča odločna pospeševanja, zelo suveren je avto tudi pri vožnji na daljših klancih. Motor je tudi varčen, saj je bila povprečna poraba 6,2 litra bencina na 100 km, kar ob 48-litrski posodi za bencin omogoča več kot 700 kilometrski doseg z enim polnjenjem goriva. 

1,3-litrski štirivaljni bencinskim motor je bil razvit v sodelovanju Renaulta in Mercedesa in je na voljo v različnih konfiguracijah. Tokrat je bil vgrajen v različici s 116 kW moči, ob tem pa je imel še pomoč blagega hibridnega sistema z električnim motorjem s stalno močjo 3,6 kW, ki deluje prek 12 voltne napetosti, neto zmogljivost akumulatorskega sklopa pa je skromne 0,13 kWh.

(Pre)čvrsto vzmetenje

A čeprav ima ASX zmogljiv motor in tudi možnost izbire treh voznih programov (udobni, eko in športni) - ob vsakem zagonu motorja se vklopi udobni program vožnje - ni prav velik prijatelj dinamične vožnje. Volan vozniku ponuja (pre)malo informacij o dogajanju pod kolesi, ob hitrem vstopu v ovinek avto s prednjim delom sili iz ovinka - tudi zaradi premalo uravnoteženega vzmetenja. To je namreč zelo čvrsto, kar sicer pripomore k majhnemu nagibanju karoserije v ovinkih, a premalo učinkovito blaži udarce s kratkih grbin in zato na nekaterih naših cestah s precej zdelano asfaltno podlago preveč odločno vertikalno niha, udarce pa prenese na potnike.
Bolje se izkaže na cestah z ravno podlago, a takih pri nas ni v izobilju.
 

ASX je križanec, ne cestni terenec kot prejšnja generacija - oddaljenost dna avta od tal je 16,9 cm in to seveda velja upoštevati pri vožnji po slabših makadamskih cestah ali kolovozih.

Pod črto

ASX 1.3 je z najboljšo opremo intense temeljito opremljen tako z asistenčnimi sistemi kot tudi s pripomočki in napravami za udobje v vožnji. A polna opremljenost ima tudi svojo ceno: 29.450 evrov. Z nekoliko skromnejšo opremo intense avto stane 25.990 evrov. Veliko, preveč? Pogled na cenik renaulta capturja razkrije, da ima tudi captur z enakim motorjem in z najboljšo opremo esprit alpine popolnoma enako ceno: 29.490 evrov, z opremo techno pa stane 27.490 evrov. Pri najboljši opremljenosti obeh avtov je sicer nekaj razlik, a v načelu sta avta enako opremljena, tako da ostane zgolj še izbira: ali captur, ki ga pogosto srečujemo na naših cestah ali maloštevilčni in zato bolj ekskluzivni ASX.  
 

Všeč nam je +

(zmogljivost pogonskega sklopa, prilagodljivost s pomikom zadnje klopi, poraba goriva, polna opremljenost

Ni nam všeč -

(pre)trdo vzmetenje

Prtljažnik z dvojnim dnom je tudi ob nazaj pomaknjeni zadnji klopi dovolj velik za vsakdanje zahteve, ima pa dokaj visok nakladalni rob.

Tehnični podatki

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT-7 instyle

Motor in prenos moči:  bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1332 cm3, največja moč: 116  kW (158 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 270  Nm pri 1800 - 3250 vrt./min. Električni motor: največja stalna moč 3,6 kW. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa: 422,7  cm, širina: 179,7 cm, višina: 157,5 cm, medosna razdalja: 263,9  cm, masa praznega vozila: 1373 kg, dovoljena skupna masa: 1830  kg, prtljažnik: 422 – 536 l, posoda za gorivo: 48 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8 s, normna poraba goriva kombinirano: 6 l/100 km, izpust CO2: 135  g/km, poraba na testu: 6,2 l/100  km.
Cena: AC Mobil: 29.450 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Oglasna sporočila