Test: Ford explorer premium 250 kW AWD

Test

Znanitelj - Ford je v Evropi napovedal preusmeritev na električne avtomobile


Ford je v Evropi napovedal preusmeritev na električne avtomobile, toda njegova ponudba električnih avtov je še dokaj skromna. Električni ford mustang pač ni namenjen širokemu krogu kupcev, drugi Fordov električni avto pa je križanec explorer. Preverili smo, kaj zmore v najzmogljivejši različici s polno opremo.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Explorerju vsekakor ne manjka prepoznavnosti. Je sicer dokaj oglate oblike, a z dovolj zaobljenimi robovi, da ne deluje škatlasto. Prednji del je brez maske, kar mu daje malce neobičajen videz. Explorerjeva oblika je prilagojena praktičnosti z velikimi vrati za enostavno vstopanje v avto in izstopanje iz njega, dokaj pokončno postavljenimi vrati prtljažnega prostora, malce višjo odmaknjenostjo dna avta od tal - 20,2 cm - kot jo imajo osebni avti, kar pomeni tudi malce višje sedenje. Z dolžino 446,8 cm je explorer po velikosti v Fordovi paleti modelov med manjšo pumo - ta bo kmalu na voljo tudi z električnim motorjem - in večjo kugo. Zelo dolga medosna razdalja 276,7 cm opredeljuje prostornost potniške kabine, vpliva pa seveda tudi na vozne lastnosti.
Sicer pa explorer temelji na Volkswagnovi MEB platformi za električne avtomobile, kajti Ford in VW sta svoje sodelovanje pri gospodarskih vozilih nadgradila tudi s sodelovanjem pri električnih avtomobilih, tako da Fordu za explorerja ni bilo treba razvijati lastne tehnične osnove, temveč jo je povzel po električnem volkswagnu ID.4.

Z dolžino 446,8 cm je explorer po velikosti v Fordovi paleti modelov med manjšo pumo - ta bo kmalu na voljo tudi z električnim motorjem - in večjo kugo.

Pomičen zaslon multimedijske naprave

To je opazno tudi v potniški kabini oziroma pri upravljanju avtomobila. Voznikov zaslon z instrumentno ploščo je dokaj majhen, prestavna ročica je za volanom, brisalnike se vklopi s stikalom na levi obvolanski ročici. Ko voznik odklene avto, je ta že pripravljen za vožnjo, saj ni treba uporabiti osrednjega stikala za zagon motorja, temveč je dovolj izbira ustrezne prestave (D ali R) in avto se odzove na pritisk pedala za plin, oprostite elektriko. Osrednje mesto na armaturni plošči ima velik, pokončen in pomičen zaslon na dotik za prikaz zemljevidov in raznih drugih informacij. Voznik lahko nastavlja kot postavitve zaslona, za katerim je v najbolj položnem položaju skrit prostor za hrambo manjših predmetov. Domiselno in uporabno. Manj domiselni so bili oblikovalci pri obliki armaturne plošče, ki je dokaj enostavne oblike s poudarjenimi horizontalnimi linijami. 
Na velikem sredinskem zaslonu voznik lahko dostopa do številnih informacij in nastavitev, vse informacije so v slovenskem jeziku. Med vožnjo je zelo uporaben je tudi projecirni zaslon s prikazom najpomembnejših podatkov. Manj priročno je upravljanje glasnosti radijskega sprejemnika z drsnikom pod sredinskim zaslonom ali z drsnikom na volanu.

Osrednje mesto na armaturni plošči ima velik, pokončen in pomičen zaslon na dotik za prikaz zemljevidov in raznih drugih informacij. Voznik lahko nastavlja kot postavitve zaslona, za katerim je v najbolj položnem položaju skrit prostor za hrambo manjših predmetov.

Zares družinski avto

Zelo veliko prostora imajo tudi potniki na zadnji klopi - lahko so trije, a bolje se počutita dva, ki imata veliko prostora tako za kolena kot za glavo. Naslon zadnje klopi je prekucljiv v razmerju 40:60, ima pa vgrajeno tudi odprtino za prevoz smuči. Ob preklopu naslona nastane ravno dno prtljažnika, ki je tudi v osnovni postavitvi dovolj velik. Ima tudi dvojno dno, ki je uporabno za shranjevanje priključnih kablov, kajti v prednjem delu explorerja ni tovrstnega prostora, kot pri nekaterih drugih električnih avtih.

Naslon zadnje klopi je prekucljiv v razmerju 40:60, ima pa vgrajeno tudi odprtino za prevoz smuči.

V vožnji: čvrst in suveren

V vožnji avto deluje vzvojno zelo čvrsto. Podvozje je dobro uravnoteženo in kljub 21 palčnim nizkopresečnim pnevmatikam (235/45 R21) učinkovito blaži udarce s kratkih grbin, suvereno pa je kos tudi daljšim grbinam. Explorer ima v osnovi pogon na zadnji kolesi, v najzmogljivejši različici pa ima dodan še elektromotor za pogon prednjih koles, s čimer ima štirikolesni pogon. A motor za pogon prednjih koles je prešibek, da bi voznik na meji zdrsa avta imel občutek štirikolesnega pogona, saj avto ob pospeševanju iz ovinka na spolzki podlagi zdrsne prek zadnjih koles, dokler v dogajanje ne poseže elektronski nadzor stabilnosti ESC, ki omeji navor na zadnjih kolesih. Je pa motor za pogon prednjih koles dobrodošel pri speljevanju na spolzki podlagi, saj zagotovi dober oprijem in odločno speljevanje brez vrtenja koles v prazno. Za vožnjo po zasneženi ali makadamski cesti je na voljo tudi poseben vozni program z oznako traction.

Najzmogljivejši explorer ima tudi najbolj zmogljiv akumulatorski sklop, ki lahko shrani do 79 kWh elektrike, kar ob normni porabi 17,4 kWh pomeni doseg nekaj več kot 500 km - seveda v idealnih razmerah.

Več kot dovolj moči

Moči ima najmočnejši explorer več kot dovolj. Nazivna trajna sistemska moč obeh motorjev je 88,86 kW, največja moč 250 kW, kar kljub masi praznega avta več kot 2,2 tone zagotavlja odločno pospeševanje tako pri speljevanju z mesta kot pri prehitevanjih. Tudi na dolgih avtocestnih klancih explorer nima nobenih težav z vzdrževanjem hitrosti, pa tudi ne s pospeševanjem, tako da je vožnja z njim zelo suverena. Volan deluje dokaj lahkotno, pogrešali smo malce več povratnih informacij o legi na cesti. Največja hitrost je omejena na 180 km/h. Explorer se izkazuje z dobro okretnostjo pri parkiranju ali manevriranju in dobro preglednostjo, vozniku pa je v pomoč tudi slika vzvratne kamere oziroma 360 stopinjski pogled okrog avtomobila. Pri vožnji po terenu je treba upoštevati, da se pri polno naloženem avtu oddaljenost dna avta od tal zmanjša z 20,2 na 14,8 cm.

Ravno dno brez sredinskega grebena omogoča udobno sedenje tudi na srednjem sedežu klopi zadaj.

Na papirju velik doseg, v zimski prometni realnosti precej manjši

Najzmogljivejši explorer ima tudi najbolj zmogljiv akumulatorski sklop, ki lahko shrani do 79 kWh elektrike, kar ob normni porabi 17,4 kWh pomeni doseg nekaj več kot 500 km - seveda v idealnih razmerah. Na našem preskusu smo večinoma vozili pri temperaturah malce nad ali pod lediščem in pri zmernih zahtevah tako glede pospeševanj, največje hitrosti (v okviru predpisov na avtocesti) in uporabe porabnikov električne energije za udobje v vožnji (klimatska naprava, gretje sedežev) po več kot 900 prevoženih kilometrih s povprečno hitrostjo 50 km/h izmerili povprečno porabo elektrike 23 kWh. Poraba je precej odvisna tudi od konfiguracije cest. Zgolj primer: pri vožnji po gorenjski avtocesti proti Bledu je bila poraba ob povprečni hitrosti 100 km/h 32 kWh. Ob tolikšni porabi se tudi doseg še enkrat hitreje zmanjšuje kot je število prevoženih kilometrov: prevozite 50 km, doseg se zmanjša za 100 km. Explorer sicer omogoča hitro polnjenje z DC polnilnicami, deklarirano celo s 185 kW, a v avtu je ob polnjenju pisalo, da je največja moč polnjenja lahko 72 kW. Pri polnjenju z AC polnilnico z 22 kW je, kot tudi pri večini drugih električnih avtih, moč polnjenja omejena na 11 kW, po izkušnjah pa se explorer polni z 10 kW. To pomeni, da na AC polnilnici potrebujete veliko časa za polnjenje - več kot dve uri - da lahko z explorerjem prevozite 100 km. Na poti brez daljših postankov tako pridejo v poštev le hitre polnilnice, za vsakodnevno uporabo pa je vsekakor zelo priporočljiva domača AC polnilnica. Voznik za učinkovitejšo rekuperacijo zavorne energije in odločnejše zaviranje lahko v menjalniku izbere položaj B, vendar to ne omogoča vožnje s tako imenovanim e-pedalom, torej vožnje zgolj s pedalom za plin. 
 

Za vse, ki bi radi z explorerjem vlekli prikolico: ta je lahko težka do 1200 kg. Explorer je zelo dobro opremljen z asistenčnimi sistemi, ki tudi učinkovito delujejo.

Pod črto

Čeprav je explorer zaenkrat najcenejši vstop v Fordovo ponudbo električne mobilnosti, to še ne pomeni, da je poceni. Ponudba explorerja se začne pri 42.160 evrih, najzmogljivejši explorer z najboljšo opremo pa stane 55.400 evrov. A tudi pri najbolje opremljenem explorerju kupec lahko dodatno seže v žep: toplotna črpalka na primer stane 1680 evrov, paket za pomoč vozniku (projecirni zaslon, 360 stopinjska kamera, električno pomična prtljažna vrata, aktivna pomoč pri parkiranju) 1380 evrov, ergonomska prednja sedeža 770 evrov. S financiranjem je nakupna cena nižja za 3600 evrov, a še vedno (pre)visoka za številne morebitne kupce, še zlasti tiste, ki so že doslej imeli Fordov avto in bi se odločili za električni Fordov avto.


Všeč nam je +

prepoznavna oblika, prostornost v potniški kabini, uporabnost sredinskega zaslona, vozne zmogljivosti, štirikolesni pogon

Ni nam všeč -

poraba elektrike, upravljanje glasnosti radia

Tehnični podatki

ford explorer premium 250 kW AWD

Motor in prenos moči: dva električna motorja, največja konična moč: 88,86 kW, največja sistemska moč: 250 kW (340 KM), največji navor: 679 Nm, Stalni štirikolesni pogon, 1-stopenjski reduktorski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 446,8 cm, širina: 187,1 cm, višina: 165 cm, medosna razdalja: 276,7 cm, masa praznega vozila: 2209 kg, dovoljena skupna masa: 2740 kg, prtljažnik: 532 - 1460 l. Litij-ionski akumulatorski sklop: neto zmogljivost 79 kWh.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,3 s, normna poraba elektrike kombinirano: 17,4 kWh/100 km, normni doseg: 523 km, poraba elektrike na testu: 23 kWh/100 km.
Cena: Summit motors Ljubljana: 55.400 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


FordTest avtaElektrikaford explorerford explorer electricštirikoelsni pogon

Oglasna sporočila