Q5 je že več kot petnajst let eden od Audijevih prodajno najuspešnejših avtomobilov, zato je prihod nove, že tretje generacije srednjevelikega cestnega terenca za Audi pomemben dogodek. Novi Q5, ki ga tako kot predhodnika izdelujejo v Mehiki, je tokrat že ob začetku prodaje na voljo tudi kot kupejevski sportback, ki je pri evropskih kupcih celo bolj priljubljen kot klasična karoserijska različica. Kako se novi Q5 pelje?
Zanimivosti in dejstva: 150 ali 270 kW
O paleti motornih različic smo že pisali; ob 2-litrskem bencinskem štirivaljniku s 150 kW je na voljo še 2-litrski, zvočno in tresljajno zelo učinkovito zadušen dizelski štirivaljnik TDI s 150 kW, vrh ponudbe pa predstavlja 3-litrski bencinski šestvaljnik v različici SQ5, ki zmore 270 kW in ima 550 Nm največjega navora. Vsi motorji kolesa poganjajo prek 7-stopenjskega S-tronic menjalnika - vsi pa so serijsko tudi opremljeni z zelo sodobno in učinkovito MHEV+ hibridno tehnologijo, ki prek generatorja z 18 kW in litij-ionskega akumulatorskega sklopa z 1,7 kWh zagotavlja električno speljevanje z mesta, električna križarjenja, dodatno moč pri pospeševanju in manjšo porabo goriva. V vožnji seveda najboljši - in najbolj zmogljiv - vtis seveda pusti šestvaljni SQ5, a tudi oba 2-litrska motorja sta zelo suverena. |

O novem Q5 smo v Motoreviji obširneje pisali že lani jeseni, ko smo si avto lahko prvič ogledali od blizu. Takrat smo zapisali, da je Q5 ob zamenjavi generacije ostal prepoznaven na pogled, a tudi precej sodobnejši, elegantnejši in tudi športnejši. Slednje je še dodatno poudarjeno pri različici sportback, ki s kupejevsko prisekanim zadkom sledi okusom kupcev, ki se tudi v razredu srednjevelikih cestnih terencev vse bolj navdušujejo nad kupejevskimi zadki. Vse do sredinskega B stebrička sta Q5 in Q5 sportback oblikovana enako, za B stebričkom pa se streha kupejevskega Q5 že začne spuščati proti zadku. Jasno, nižji zadek odščipne nekaj centimetrov prostora potnikom na zadnji klopi in nekaj litrov prostora v prtljažniku (v prtljažnik Q5 lahko pospravimo za 515 litrov prtljage, v prtljažnik Q5 sportbacka pa 470 litrov), a lepotno-prostorski kupejevski kompromis ne posega veliko v uporabnost avtomobila.

Všečna in bogata digitalnost
Glede na to, da je Q5 postavljen na novo platformo za modele z motorji na notranje zgorevanje PPC (Premium Platform Combustion), je kot pomemben element nove osnove treba omeniti digitalno armaturno ploščo, sestavljeno iz treh zaslonov; zaslon digitalnih merilnikov pred voznikom ima diagonalo 11,9 palca, osrednji multimedijski zaslon ima diagonalo 14,5 palca, za doplačilo pa bo imel lahko Q5 še tretji 10,9-palčni zaslon pred sovoznikom. Multimedijski uporabniški vmesnik v novem Q5 uporablja Googlov operacijski sistem, za doplačilo je na voljo zmogljiv audio sistem Bang&Olufsen, pametne mobilnike pa lahko polnimo na dveh hlajenih indukcijskih ploščicah v sredinski konzoli.
Nova Audijeva digitalna notranjost je podatkovno zelo bogata, a tudi dovolj pregledna in intuitivna. S svojo bogato zasnovo je precejšnje nasprotje minimalističnim “vse-v-enem” zaslonom, ki jih lahko vidimo v marsikaterem novem električnem avtu, a če je všečnost ene ali druge zasnove stvar okusa, je kakovost izdelave in vgrajenih materialov v novem Q5 dejstvo. Kot tudi zelo dobra vozniška ergonomija in odlična prednja sedeža … Vidljivost iz avta je pri sportbacku z ožjim zadnjim steklom pričakovano okrnjena …

Vozniško suverena platforma
Q5 je postavljen na enako platformo kot limuzinski oziroma karavanski A5 in se podobno dinamično tudi pelje. Najbolj tankočutni vozniki bodo občutili višje težišče in manj ostre odzive ob hitrih menjavah smeri, a tudi cestno-terenski Q5 je v vožnji razveseljivo odziven in hkrati udoben. Posamično vpetje spredaj in zadaj poskrbi za zelo natančno vodenje koles, serijsko progresivni volanski mehanizem pa za zelo natančno vodljivost.
Razen osnovne bencinske različice, ki je na voljo s pogonom na prednji kolesi, so vse ostale motorne različice opremljene s štirikolesnim pogonom, a vselej z “zgolj” prilagodljivim ultra-quattrom s sredinsko lamelno sklopko. Stalnega štirikolesnega pogona s torsenskim diferencialom, ki ga je imel predhodnik s šestvaljnim motorjem, v Q5 ni več. Ko smo Audijeve inženirje vprašali, če to od nakupa ne bo odvrnilo starovernih audijevcev, so nam zagotovili, da je izboljšani ultra-quattro pogon enako učinkovit in odziven kot klasični in da se morda le v res specifičnih voznih razmerah še opazi razlika med obema pogonoma. Na krstni vožnji je nismo opazili, jo pa bomo poskusili poiskati, ko avto dobimo v roke za daljši test.

Učinkovita pomoč vozniku
Voznik se lahko zanese na bogato paleto asistenčnih sistemov, v kateri je večina najsodobnejših vozniških pripomočkov, ki pa niso vsi v serijski opremi. Nekaj teh je namreč zbranih še v različnih opremskih paketih, kakršni so paketi “tech”, “tech plus” in “tech pro” - slednji na primer vsebuje tudi omenjene dinamične OLED zadnje luči (in še vrsto drugih dodatkov). To velja upoštevati ob nakupu, saj se v ceniku zapisane cene ob tako sestavljenem avtu seveda lahko precej zvišajo. Sicer pa se cene za Q5 začnejo pri 56.260 evrih za bencinsko različico s 150 kW in pogonom na prednji kolesi. Različica s tem motorjem in štirikolesnim pogonom je dražja za 1400 evrov, za dizelski TDI quattro pa je treba odšteti 58.450 evrov. Zmogljivi SQ5 je seveda precej dražji, a tudi bolje opremljen; zanj je treba odšteti najmanj 82.800 evrov.

Pod črto
Novi Q5 v vožnji pusti podobno suveren vtis kot na pogled; je všečen, sodoben, zmogljiv in v vožnji zelo prepričljiv cestni terenec prestižnega dela razreda srednjevelikih cestnih terencev. Predvsem s svojimi zmogljivostmi odstopa iz sicer zelo široke ponudbe v tem razredu - in ostaja eden od reprezentativnih avtomobilov nemške avtomobilske industrije, ki ji evropska politika - žal - koplje grob …

- nova generacija uspešnega Audijevega cestnega terenca
- klasična cestno-terenska ali kupejevska oblika
- povsem digitalna notranjost
- več prostora v kabini
- kakovostna izdelava in materiali
- 2-litrski bencinski in dizelski motor s 150 kW in blagim hibridnim sistemom
- 3-litrski bencinski V6 z 270 kW
- jekleno ali zračno vzmetenje
- osnovna bencinska različica s pogonom na prednji kolesi
- ostale različice s štirikolesnim pogonom quattro ultra
- klasično jekleno ali zračno vzmetenje
- naročila že možna
- cene od 56.260 do 85.020 evrov.