Test: Audi Q3 35 TFSI S tronic S line

Test

Doslednost pri posodobitvi tehnike in prostora.


Večji, prostornejši, oblikovno ostrejši in vozniško še bolj prepričljiv: novi audi Q3 je verodostojen naslednik Audijeve prodajne uspešnice izpred osmih let. A napredek ima svojo ceno …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Ima več tekmecev, a letvico znova postavlja visoko

Če je bil Q3 prve generacije posrečen poskus na pred osmimi leti še majhnem trgu prestižnih kompaktnih cestnih terencev, ima novi Q3 danes precej več tekmecev - in tudi višje postavljena razredna merila. Pri Audiju so se jih lotili po šolsko: z daljšo medosno razdaljo ter z večjo dolžino in širino so pridobili občutno več prostora v notranjosti (tako po dolžini kot po širini) in prostornejši prtljažnik, z ostrejšimi karoserijskimi potezami pa so se oddaljili od nežnega predhodnika in približali večjemu ter bolj možatemu Q5.

Zelo dosledno so posodobili tudi tehniko; z digitalno armaturno ploščo in sodobnim multimedijskim vmesnikov je avto povsem v koraku z digitalnimi časi, hkrati pa s kakovostnimi materiali in brezhibno izdelavo opravičuje umestitev v prestižni del tega razreda. Za precejšen del odličnih bivalnih občutkov sta sicer zaslužna bogat paket opreme S line in dolg spisek (dragih) doplačljivih dodatkov (na primer športna prednja sedeža, ambientalna osvetlitev, vzdolžno pomična zadnja klop, matrična LED žarometa), a že po nekaj kilometrih je jasno, da je Q3 pravi audi, čeprav spada v spodnji del ponudbe.

Zelo dosledno so posodobili tudi tehniko; z digitalno armaturno ploščo in sodobnim multimedijskim vmesnikov je avto povsem v koraku z digitalnimi časi, hkrati pa s kakovostnimi materiali in brezhibno izdelavo opravičuje umestitev v prestižni del tega razreda.

Dober bencinski motor

Motorna in pogonska ponudba za Q3 je bogata, a že osnovni bencinski motor - 1,5-litrski TFSI s 110 kW - lahko zadovolji zelo širok krog voznikov. V kombinaciji z 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom se voznik le redko znajde v položaju, ko bi želel več moči ali prožnosti, motor pa je v večjem delu motornih vrtljajev tudi zelo dobro zvočno zadušen. S tronic menjalnik je sicer grob pri speljevanju in premalo odločen pri prehitevanjih, a veliko prispeva k voznemu udobju. Poraba goriva je glede na zmogljivosti in maso 1,5 tone v okviru pričakovanj: niha med 7,8 in 9,1 l/100 km.

V tej pogonski kombinaciji je Q3 na voljo le s pogonom na prednji kolesi; za štirikolesni pogon quattro je treba poseči po obeh močnejših bencinskih (ali dizelskih) motorjih. S prednjim pogonom in tem motorjem se Q3 dobro počuti na vseh cestah, bolj kot motor pa njegov vozniški značaj kroji čvrstejše podvozje različice S line in 19-palčna kolesa - na zares slabi cesti Q3 športno stresa kabino in potnike. Se pa oddolži z zelo natančno in lahkotno vodljivostjo ter zelo dobro lego na cesti. Med izbirniki voznih programov je tudi “terenski” program, a tako motoriziran Q3 ni avto za brezpotja.

Bogato opremljen Q3 pri tehniki, komunikacijski opremi in asistenčnih sistemih drži korak z večjimi audiji, a za večino učinkovitih dodatkov je treba globoko seči v žep - preskusni Q3 je imel za 15.000 evrov dodatne opreme, kar je ceno avta dvignilo z osnovnih 39.000 na več kot 53.000 evrov.

Je zelo natančno in lahkotno vodljiv ter ima zelo dobro lego na cesti.

Pod črto ...

Novi audi Q3 je v tem trenutku najboljši avto med kompaktnimi cestnimi terenci. A kakovost ima svojo ceno, zato je novi Q3 hkrati tudi eden od najdražjih avtov v tem razredu …

Všeč nam je +

všečna oblika, prostorna kabina in prtljažnik, natančna vodljivost

Ni nam všeč -

sunkovitost menjalnika, draga dodatna oprema, visoka cena

Prtljažnik je z novo generacijo pridobil kar 215 litrov, kar pomeni skupaj 530 litrov prostora, ob zlaganju zadnjih sedežev pa vse do 1525 litrov.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 448,4 cm, širina: 184,9 cm, višina: 158,5 cm, medosna razdalja: 268 cm, masa praznega vozila: 1570 kg, dovoljena skupna masa: 2070 kg, prtljažnik: 530 - 1525  l, posoda za gorivo: 58  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 207 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,3/6,9/5,9 l/100 km, izpust CO2: 134 g/km, poraba na testu: 8,7 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija 38.780 EUR

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj