Za volanom: Renault 4 e-tech electric

Za volanom

Nostalgična električna vsestranskost


Novi renault 4, električna reinkarnacija legendarne katrce, jezdi isti tehnološko-nostalgični val kot električni renault 5; s kombinacijo retro-oblike in najsodobnejše električne tehnologije piha na dušo avtomobilskim tradicionalistom, ki se plaho ozirajo po električni mobilnosti. Bo nova električna katrca sledila uspehu električne petke? 

Zanimivosti in dejstva: Renault 5 kot osnova, a precej več uporabnosti in prostora

Novi Renault 4 je postavljen na enako Renaultovo električno platformo kot renault 5, le da so ji podaljšali medosno razdaljo na 262,4 cm, dolžino karoserije pa na 414,3 cm. Vse skupaj pomeni precej več prostora v notranjosti kot pri petki; v novi katrci sedaj lahko zadaj razmeroma udobno sedita tudi dva odrasla, pravo uporabno vrednost pa ima 420-litrski prtljažnik, ki še bolj kot s prostornino navduši s svojo zasnovo. Prtljažnik je namreč uporabno oglat, njegov spodnji rob pa je od tal oddaljen le 61 centimetrov, kar je približno 10 cm manj kot pri križancih oziroma cestno-terenskih tekmecih renaulta 4. Kdor pogosto dviguje težji tovor v prtljažnik svojega avta, ve, kako priročna in udobna je takšna lastnost avtomobila. Ob tem velja novo katrco postaviti v dimenzijski kontekst: avto je za 9 cm krajši od Renaultovega capturja, pa v notranjosti in prtljažniku pusti prostornejši vtis. 
Novi katrci so v primerjavi z novo "petko" podaljšali medosno razdaljo na 262,4 cm, dolžino karoserije pa na 414,3 cm.

Živahne, a obvladljive zmogljivosti

Pogonsko osnovo nove katrce poznamo iz električnega renaulta 5; to pomeni dve zmogljivostni različici električnega motorja spredaj (90 in 100 kW) in dve različici akumulatorskega sklopa - 40 in 52 kWh. Menimo, da bi družinsko naravnanemu avtu, ki bi lahko igral tudi prvo vlogo družinske mobilnosti, marsikomu bi prav prišel še večji akumulatorski sklop, a za dodatne module v karoserijskem dnu ni prostora.
Renault 4 tudi v zmogljivejši različici ni brutalno zmogljiv električni avto, a do 100 km/h vseeno potegne v živahnih 8,2 sekunde, ki jih lepo krotimo z natančno dozirnim pedalom za moč (za plin). Največja hitrost je omejena na 150 km/h. 

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Katerega od obeh modelov Renaultove sodobne električne reinkarnacije ikon bi izbrali za svoj novi avto?

Menimo, da bi družinsko naravnanemu avtu, ki bi lahko igral tudi prvo vlogo družinske mobilnosti, marsikomu bi prav prišel še večji akumulatorski sklop, a za dodatne module v karoserijskem dnu ni prostora.

Mesto in podeželje: učinkovit pogon

Na krstni vožnji smo lahko preskusili le najzmogljivejšo različico s 110 kW in 52 kWh energetske zaloge, prijetno pa so nas presenetile vozne lastnosti avtomobila in učinkovitost električnega pogona pri mestni vožnji in na podeželskih cestah. Malo je električnih avtov, ki imajo na mestnih ulicah porabo 10,2 kWh/100 km, na dinamično odpeljani podeželski trasi pa 13,4 kWh/100 km. S takšno porabo se lahko približamo tovarniško obljubljenemu dosegu 409 km, velja pa opozoriti, da zaradi slabše aerodinamike avtocestni kilometri precej hitreje izpraznijo akumulatorski sklop kot mestna vožnja. 
Izbira tekmecev se še zmanjša, če upoštevamo zelo dobre vozne lastnosti novega renaulta 4; neposreden, linearen in poveden volanski mehanizem, natančno doziranje medala za moč (plin), progresivno zaviranje in suverenost v ovinkih, ki je zasluga večvodilnih zadnjih obes. Skrbna nastavitev podvozja in vzmetenje ter v dno nameščen akumulatorski sklop, ki prinaša nizko težišče, pustijo netipično zabaven in dinamičen vozniški vtis, ki je - k sreči - v popolnem nasprotju z zibajočo vozniško izkušnjo v originalni katrci. 

Na krstni vožnji smo lahko preskusili le najzmogljivejšo različico s 110 kW in 52 kWh energetske zaloge, prijetno pa so nas presenetile vozne lastnosti avtomobila in učinkovitost električnega pogona pri mestni vožnji in na podeželskih cestah.

Prijetna digitalna notranjost

Nekaj zaslug za dobro počutje za volanom ima tudi pregledna digitalna notranjost s ploščatim nadstreškom digitalne armaturne plošče in zaslona multimedijske naprave z Googlovim uporabnipkim vmesnikom. Tako kot petka ima tudi nova katrca v notranjosti z blagom (tudi džinsom) prekrit del armaturne plošče pred sovoznikom …

Na cestah septembra

Novi renault 4 e-tech electric bo na slovenske ceste zapeljal septembra, cene v tem trenutku pa še niso znane. So nam pa iz Renaulta prišepnili, da naj bi bila električna katrca za približno 2 tisočaka dražja od električne petke, kar bi pomenilo, da bi osnovno različico z 90 kW in 40 kWh lahko domov odpeljali za manj kot 30.000 evrov, oziroma, da naj bi cene segale od malce prek 29 tisočakov do nekaj prek 36 tisočakov.  

420-litrski prtljažnik bolj kot s prostornino navduši s svojo zasnovo. Prtljažnik je namreč uporabno oglat, njegov spodnji rob pa je od tal oddaljen le 61 centimetrov, kar je približno 10 cm manj kot pri križancih oziroma cestno-terenskih tekmecih renaulta 4.

Pod črto

Renaultova električno-nostalgična stava se je očitno izplačala; poleg tega, da je bil aprila električni renault 5 z naskokom najbolje prodajan električni avto v Franciji, se je zavihtel tudi med 6 najbolje prodajanih električnih avtomobilov na trgih EU. Kako se bo odrezal novi električni renault 4, bo treba še počakati nekaj mesecev, a prvi vtis izza volana nove električne katrce obeta veliko; avto je obdržal učinkovit električni pogon in živahne vozne lastnosti električne petke, pridobil pa precej več prostornosti in uporabnosti.

Renault 4 e-tech electric

- 414-centimetrski križanec s podobo legendarne katrce  
- električna platforma, ki si jo deli z renaultom 5
- prostoren in uporaben prtljažnik
- električni motor z 90 ali 110 kW
- akumulatorski sklop s 40 ali 52 kWh
- zelo dobre vozne lastnosti
- na prodaj septembra
- cene še niso znane 

1961 revolucija prostora

Renault je modela renaulta 3 in renaulta 4 L prvič predstavil leta 1961 na pariškem avtomobilskem salonu. A ključni trenutek se je zgodil 6 let prej, ko je 27. marca na strateškem sestanku vodstva podjetja takratni predsednik uprave Pierre Dreyfus inženirjem kratko in jedrnato razložil, da morajo spremeniti uveljavljene oblike oziroma norme avtomobilske industrije: “Naredite majhen, prostoren avto. Dajte življenju prostor!” Tako se je začela zgodba kultnega avtomobila, ki je bil zasnovan kot “blue jeans car”, kot kavbojke, ki so v tistem času spreminjale modno klasiko konzervativne Evrope.

Prihod Renaulta, ki je proizvodnje linije katrce leta 1973 iz ljubljanskega Litostroja, kjer so avto sprva sestavljali, preselil v Novo mesto, je dokončno prebudil potencial tovarne IMV in pod Gorjanci se je začel razvijati gospodarski velikan. Dolenjci so leta 1972 naredili le 24 katrc na dan, v naslednjih dvajsetih letih pa dokazali, da so zmožni slediti tempu in kakovosti največjih. Leta 1992 so v svet prav iz slovenske avtomobilske tovarne zapeljale še zadnje katrce, za katere je že veljala 6-letna garancija na prerjavenje karoserije - takrat je novomeška tovarna imela za seboj že 575.824 izdelanih renaultov 4.

VIDEO zgodba: Renault 4 katrca - Dolenjka iz Pariza

VIDEO: Predsedniška katrca prodana za 60 tisoč evrov

 

Ključne besede


Za volanomRenaultelektrikaelektrični avtirenault 4

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila