Ceste nebeških razgledov

| Reportaže, Doživetja

Z volvom V90 crosscountry prek Pavličevega sedla do razgledov Solčavske panoramske ceste in naprej v Logarsko dolino


Gorska cesta prek Pavličevega sedla, tudi državnega mejnega prehoda Slovenije in Avstrije, je ena od najlepših cest pri nas. Ponuja krasne razglede in kar nekaj vozniških izzivov. Zima naj vas ne prestraši.

Foto: Uživajte v zimskih razgledih s cest med Jezerskim in Logarsko dolino

V Sloveniji imamo kar nekaj zares čudovito speljanih gorskih cest, ki nemalokrat ostajajo v senci našega najvišjega cestnega prelaza Vršiča. Ena takih zares slikovitih cest je nedvomno 30-kilometrski odsek med dvema pomembnima gorskima izhodiščema oziroma turističnima biseroma, Jezerskim in Logarsko dolino, našo najlepšo alpsko dolino. Na tej cesti je državni mejni prehod Pavličevo sedlo, ki s 1338 metri nadmorske višine spada med naše najvišje mejne prehode. Gledano z Logarske strani, je od razcepa za Logarsko dolino oziroma znamenite kulise iz spota “Slovenija moja dežela” iz sredine 80. let do Pavličevega sedla 7,5 kilometra vzpona po razmeroma ozki, a lepo vzdrževani cesti. Spomladi jo zaradi kolesarjev in motoristov pometejo, da je spust varnejši. Cesta preko Pavličevega sedla je tudi ena najkrajših poti od Ljubljane do Logarske doline. Pot je preko Jezerskega dolga 78 kilometrov, 13 kilometrov pa boste na njej prevozili po avstrijskih cestah. Proti Pavličevemu sedlu na avstrijski strani zavijete ostro levo na križišču 9 kilometrov pred Železno Kaplo.

30 kilometrov razgledov in ovinkov med Logarsko dolino in Jezerskim
13 kilometrov po avstrijskih cestah (brez vinjete)
78 kilometrov do Ljubljane – ena najkrajših poti do Logarske doline

Čudovita podoba zime v Logarski dolini.

Smele načrte je prekrižala narava ...

Prelaz Pavličevo sedlo je bil pozimi praviloma zaprt za promet. Lani pa so se na obeh straneh meje odločili, da bo povezava med Slovenijo in Koroško na avstrijski strani ostala prevozna vse leto. Ceste smo v decembru lotili s štirikolesnim pogonom, a je bila tako zgledno očiščena, da bi jo brez težav prevozil vsak avtomobil z zimskimi pnevmatikami. Na avstrijski strani so bila v globok sneg s snežno frezo urezana in zgledno urejena izogibališča, splužili pa so tudi vsa parkirišča ob razglednih točkah. Ravno v času pisanja tega članka pa je zapornica na mejnem prehodu Pavličevo sedlo znova spuščena; velik plaz je odnesel del ceste na avstrijski strani. Kljub naporom je bitka z naravo vselej nepredvidljiva, še zlasti tam, kjer se ceste vijejo neposredno pod vrhovi gora.

Podobe gorskega raja in zmajevo gnezdo

Cesta na Pavličevo sedlo je bila še pred prihodom asfalta pomembna pot, ki so jo Solčavci uporabljali za prehod gora proti Železni Kapli. Tudi danes se ta cesta vzpenja in spušča preko edine možne vrzeli med dvema gorskima masivoma. Pavličevo sedlo namreč ne razmejuje le Slovenije in Avstrije, temveč tudi Kamniško-Savinjske Alpe in Karavanke. Cesta preko Pavličevega sedla je tudi ena od vstopnih točk na Solčavsko panoramsko cesto.

Visokogorske kmetije

Ob tej nekdanji poti, ki je danes postala cesta, že stoletja stojijo samooskrbne visokogorske kmetije, med njimi je tudi kmetija na Klemenčem. Ta je kot del kulise izjemnega razgleda ena najbolj pogosto fotografiranih slovenskih kmetij. Do teh nebeških pogledov na vršace Kamniško-Savinjskih Alp se zavije le streljaj pod mejnim prehodom Pavličevo sedlo. Cesta na Pavličevo sedlo se v spodnjem delu vije po ledeniški dolini Matkovega kota ob potoku Jezera.

Na Solčavski panoramski cesti na katero se zavije le streljaj od prelaza Pavličevo sedlo. Razgled na Kamniško-Savinjske Alpe in najbolj fotografirano slovensko kmetijo.

Nad cesto bdi zmaj Lintver. To je izlet za celo družino 

V soteski Lamotje naj bi tisočletje nazaj prebival zmaj Lintver, ki tudi danes bdi nad cesto; legenda pravi, da je zmaj prekljuval steno med Klemenčo pečjo in Orlovcem, ki je zadrževala jezero. To se je izlilo in nastala je dolina Matkovega kota. Pri tem pa naj bi macesen s sedmimi vrhovi ubil zmaja.

Izlet na Pavličevo sedlo je lahko prekrasno družinsko doživetje. Ne glede na to, kako se ga lotite – s kolesom ali avtomobilom – boste uživali v pravljičnih podobah, prelepi naravni kulisi in domačih dobrotah na gostoljubnih kmetijah. 

Nekoč skriti prehod na avstrijski zemlji kmeta Pavliča

Pavličevo sedlo je status državnega mejnega prehoda dobilo šele 5. maja 2000. Prej je pot potekala preko avstrijskih zemljišč kmeta Pavliča in moral si se dogovoriti in dobiti dovoljenje, da si skrajšal pot preko te vrzeli med gorami. V času pred združeno Evropo, ko je vzhod in zahod delila železna zavesa, je tudi v gorah veljal veliko bolj strog režim prehoda mejne črte.

Šved se ne boji zime v gorah

Video: Volvo V90 crosscountry D5 pro AWD na snegu 

Pavličevo sedlo in solčavsko panoramsko cesto smo v pravih zimskih razmerah prevozili s trenutno enim izmed najvarnejših avtomobilov na svetu, karavanom visokega razreda volvom V90 cross country. Volvo ima z razlogom dolgo tradicijo karavanov s štirikolesnim pogonom; Švedska je ena redkih evropskih dežel, ki ima glede na delež površine več gozdov kot Slovenija. Kar 77 odstotkov površine namreč pokrivajo gozdovi in jezera. Švedi radi kampirajo in za seboj vlečejo prikolice (V90 zmore povleči do 2,5 tone). V90 cross country je velik, udoben avto, ki z avtoceste brez težav zavije na grob makadam in se ne ustraši snega ter vleke prikolice. Nič manj kot 200 nastavitev pogona in podvozja so preizkusili inženirji, da so nastavili najbolj uravnotežen paket prilagojen zmogljivemu karavanu za vožnjo po vsaki cesti in v vsakem vremenu. Z vsemi varnostnimi sistemi pomoči vozniku, štirikolesnim pogonom in zmogljivim dizelskim štirivaljnikom ter 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal zna avto ponuditi zelo dobro vozniško in potovalno izkušnjo. Izstopa še z oblikovanjem, prvovrstnimi materiali in vrhunskim ozvočenjem – a tudi z visoko ceno.

Tehnični podatki:

Motor in prenos moči: dizelski vrstni 4 valjni motor, prostornina: 1969 cm3, največja moč: 173 kW (235KM) pri 4000  vrt./min, največji navor: 480  Nm pri 1750 vrt./min., štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 493,9  cm, širina: 192,9  cm, višina: 154,3  cm, medosna razdalja: 294,1  cm, masa praznega vozila: 1966  kg, prtljažnik: 560  l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: najv. hitrost: 230  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,5  s, normna poraba goriva komb.: 5,3 l/100km, izpust CO2: 139 g/km, poraba na testu: 8,2 l/100 km.
Cena:  VCAG d.o.o.: 79.293 EUR.

Volvo V90 crosscountry izstopa z oblikovanjem, prvovrstnimi materiali in vrhunskim ozvočenjem. Glede na dimenzije pa bi pričakovali večjo prostornino prtljažnik. 560 litrov ni malo, a je prtljažnik precej plitek vendar odlično obdelan.

 

Volvo V90 cross country - elektronsko nadzorovan AWD pogon do 50 odstotkov navora prenese na zadnja kolesa.

 Splužena izogibališča na avstrijski strani.

 30 kilometrov razgledov in ovinkov med Logarsko dolino in Jezerskim preko Pavličevega sedla.

Ključne besede

zimaZimaVolvoDoživetjaZimska vožnjaPavličevo sedloVolvo V90 crosscountry

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj