Za volanom: novi dacia duster

Za volanom

Še bo dvigal prah - Za dobrim konjem se bo pač vedno kadilo - čeprav je duster ostal brez dizelskega motorja.


Novi duster bo z atraktivno podobo, odličnim štirikolesnim pogonom, sodobno in raznoliko ponudbo motorjev in celo lastno kamping opremo zagotovo še dvigoval prah na avtomobilskem trgu. Za dobrim konjem se bo pač vedno kadilo - čeprav je duster ostal brez dizelskega motorja.

Zanimivosti in dejstva: vsako minuto izdelajo enega

Pred 14 leti je Dacia predstavila kompaktnega, a dovolj prostornega, robustnega in dovolj udobnega ter terensko zmogljivega in predvsem dostopnega cestnega terneca, ki je praktično čez noč postal uspešnica oziroma ikona znamke. Prav duster je pomemben, če ne celo ključni mejnik znamke na njeni poti do uspeha. Na ceste se je pripeljal leta 2010 in od samega začetka navduševal s svojo preprostostjo, robustnostjo in predvsem zelo dobrim razmerje med uporabnostjo, tehnologijo in ceno. Do prihoda najnovejše 3. generacije so jih izdelali že več kot 2,4 milijona. V tovarni v romunskem Pitestiju vsako minuto delovnega dne izdelajo enega dusterja oziroma skoraj tisoč teh ljudskih terencev na dan. Na večini trgov se od njega pričakuje veliko tržnega uspeha, visoka pričakovanja pa imajo tudi kupci, ki jim je najbolj pomembno, da bo ob vsem pogonsko-oblikovnem napredku duster obdržal cenovno konkurenčnost. Če bo duster ostal v pričakovanih cenovnih okvirih, bo zagotovo ohranil stare in dobil tudi nove kupce. To bomo videli v juliju, ko se avto skupaj s cenikom pripelje v Slovenijo.
Tri generacije dusterja z vsemi stilskimi različicami prenove - ta avto je eden ključnih stebrov znamke, ki je ustvaril veliko zgodbo o uspehu.

Dacia ni več reciklaža tehnologije

Že res, da se je zgodba o uspehu Dacie začela z reciklažo Renaultove tehnologije v nizkocenovnem paketu mobilnosti, vendar danes Dacia noče biti več ceneni Renaultov derivat z zastarelo tehnologijo. Zato je tudi novi duster - kot jogger in sandero - zgrajen na sodobni prilagodljivi karoserijski platformi CMF-B, ki omogoča pogonsko raznolikost, boljši izkoristek prostora in boljše vozne lastnosti z manj trušča in manj tresljaji. Z dolžino 434,3 cm je v celoti ostal v mejah predhodnika. 

Novega dusterja smo zasnovali tako, da je še bolj čvrst in bolj pripravljen zapeljati v širna prostranstva izzivov mobilnosti, tudi tja, kjer cesta postane pot in se asfalt izgine v pesku, blatu ali snegu,

nam je vez med tehniko in povsem novo podobo opisoval prvi med oblikovalci znamke Dacia David Durand. Vodja oblikovalcev še kako dobro pozna dusterjev značaj, saj je eden tistih avanturistov, ki uživa na terenu in je za povrhu še navdušen motorist, ki je med poletnim dopustom s šotorom in terenskim motociklom iz Francije na počitnice na Jug Španije odšel po stranskih makadamskih poteh. Razložil nam je, da so z njinovim dusterjem podčrtali tako potovalno kot tehnično zanesenjaštvo filozofije znamke, ki v ospredje postavlja aktivno družinsko življenje, povezano z naravo. Zaščitne obloge iz nove nelakirane plastične mase “starkle”, ki je bila prvič predstavljena v študiji manifesto in prototipu biggster, je bolj odporna na praske in manjše udarce ter vsebuje 20 odstotkov reciklirane plastike, v spodnjem delu pa obdaja celo karoserijo. Z drobno vidno granulacijo že na pogled te obloge delujejo zelo trpežno, saj po videzu spominjajo na brušen beton. Avto je zaradi “mišičasto” izbočenih oziroma poudarjenih blatnikov videti večji in predvsem širši, kot je v resnici. V oči pade še zelo pokončno postavljena markantna maska motorja z novima LED žarometoma z značilno Y obliko dnevne osvetlitve. Ima široka prtljažna vrata in zelo kratke previse, kar povečuje njegovo vsakdanjo uporabnost in izboljšuje terenske vozne lastnosti. 

V dusterja so inženirji vgradili le najbolj uporabne oziroma bistvene rešitve mobilnosti. Filozofija “ravno prav vsega” bo morala biti učinkovita tudi pri njegovih cenovnih razmerjih. "Tovarniška" kamping oprema sovpada z vsem kar ta avtomobil predstavlja. 

Družinska ekspedicija: duster to zmore tudi kot avtomobislki bivak

Daciini oblikovalci so nadgradili dusterjevo oblikovno podobo in ga še bolj približali novi “outdoor”filozofiji znamke, ki poudarja aktiven življenjski slogu v naravi. Tudi zato so mu po vzoru joggerja namenili lastno kamp opremo, ki vključuje integriran prtljažni boks, ki se ga preko položene zadnje klopi raztegne v letvasto 190 x 130 cm veliko ležišče. V njegovem podnožju je dodaten prostor za ostalo kamp opremo. Družinskim odpravam - na primer v Maroko - so namenili še močan strešni prtljažnik, ki omogoča 80 kg dinamične obremenitve strehe. Piko na i tovorno-bivalni logistiki dodaja vlečna moč 4x4 različice, ki za seboj lahko vleče do 1,5 tone težko prikolico - tudi bivalno za 4 osebe. Duster v kabini ponuja malce več prostora za kolena, boljše sedeže in primerno velik prtljažnik, ki ima glede na izbrano pogonsko različico od 430 do 517 litrov prostora. 

Že res, da imajo vsake oči svoja merila lepote, a novemu dusterju samozavestnega nastopa in robustne elegance oziroma atraktivnosti nihče ne more zanikati. Predvsem pa je hvalevredno, da je možata oblika še vedno najprej v službi uporabnosti. Zaščitne obloge iz nove nelakirane plastične mase so bolj odporne na praske in manjše udarce ter vsebujejo 20 odstotkov reciklirane plastike, v spodnjem delu pa obdajajo celo karoserijo. 

Med vsemi cestnim terenci je duster najbolj dvignjen od tal in se z odličnim štirikolesnim pogonom lahko kosa tudi z veliko bolj klenimi terenci. Njegova prednost so kompaktne dimenzije in majhna teža. 

Foto: Najbolj kleni cestni terenec

V dusterja se vstopa udobno, saj je precej oddaljen od tal. V različici s 4x4 pogonom stoji kar 21,7 cm nad tlemi in to mu seveda omogoča zelo dobre terenske zmogljivosti. Ko smo s ceste zavili na tehnično “začinjen” terenski poligon, se je hitro pokazalo, da je duster ostal zelo okreten, dovolj robusten in predvsem tehnološko okrepljen “avtomobilski planinec,” ki se prav nič ne boji resnega spopada s strmino, peskom, kamenjem, blatom ali snegom. Štirikolesni pogon, ki je dobil razširjeno shemo delovanja, voznik nadzira preko vrtljivega stikala 4x4 terrain control. Pogon je povsem nezahteven in navduši z učinkovitostjo. Strmino navzdol obvladuje s samodejnim nadzorom hitrosti pri spustu, navzgor pa s skrajšano prvo in drugo prestavo. Razdelitev navora med prednjo in zadnjo osjo lahko voznik prepusti pametni elektroniki (auto program) ali pa vklopi off-road program z zaklepom navora v razmerju 50:50. Če pod kolesi res drsi, sta na voljo še programa sneg in pesek oziroma blato. 

Merilniki bočnega in vzdolžnega naklona ter prikaz razporeditve navora med prvo in zadnjo osjo,


Pri oblikovanju smo že omenili kratke previse, ki mu poleg velike oddaljenosti od tal pomagajo pri plezanju preko tehnično zahtevnih ovir na terenu. Njegov vstopni kot znaša 31° izstopni kot pa 36°. Suverenost na terenu oziroma zahtevnem brezpotju podčrtuje še z bočnim naklonom do kota 24°. Na osrednjem 10-palčnem in podatkovno bogatejšem in uporabniško odzivnejšem zaslonu je vozniku pri “plezanju” v pomoč še terenski prikaz bočnih kamer, merilniki bočnega in vzdolžnega naklona ter prikaz razporeditve navora med prvo in zadnjo osjo.  Prepričani smo, da bo novi duster brez težav nadaljeval službovanje v zahtevnih službah pri gorskih reševalcih, gasilcih, gozdarjih … 

S svojo pustolovsko podobo, ekspedicijskimi dodatki, sodobnejšimi motorji in zmogljivim 4x4 pogonom zagotovo še naprej dvigoval prah uspeha.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Če bi se odločili za novega dacia dusterja, bi izbrali ...

Prvič s hibridnim pogonom in prvič brez dizla

Na asfaltu je duster dovolj udoben, vozniško natančen in s hibridnim pogonom prijetno tih avto. Največja sprememba je poleg oblike pod motornim pokrovom, kjer se je poslovil priljubljen in trpežen dCi dizelski motor. Na cesti ga po varčnosti in navoru nadomešča znani Renaultov električno samooskrbni hibridni pogon e-tech, v katerem 1,6-litrski bencinski štirivaljnik (70 kW) na eni osi brez sklopke sodeluje s pogonskim elektromotorjem (36,5 kW) in generatorjem, ki skrbi, da je v litij-ionskem akumulatorju (1,2 kWh) vedno dovolj elektrike za pomoč bencinskemu motorju. S 104 kW sistemske moči je hibridni duster prijetno odziven, uglajen in predvsem učinkovit, saj je na razgibanih in hribovitih cestah zahteval le 4,8-litra goriva na 100 km. V mestu je še učinkovitejši in s samodejnim menjalnikom tudi vozniško najbolj udoben. 

Nova zasnova armaturne plošče je kljub robustni plastiki videti zelo sodobno in ob novih 7-palčnih digitalnih merilnikih ohranja vsa ključna analogna stikala. Se pa v kabini sem in tja predvsem na terenu še pojavi kašen “čriček.” Ergonomsko je duster dosegel visoko raven.

Na terenu je nalogo dizla prevzel 1,2-litrski turbo TCe bencinski motor, opremljen z 48-voltnim blagim hibridnim sistemom. Je prijetno prožen in s 96 kW dovolj močan. Inženirji so mu dobro prilagodili prestavna razmerja 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Trivaljnik nas je prijetno presenetil z iskrivostjo in varčnostjo, saj smo na asfaltu v različici s prednjim pogonom zabeležili povprečno porabo tik pod šestimi litri na 100 kilometrov. Na voljo je še litrski trivaljnik eco-g (74 kW), ki s 50 litri bencina in 50 litri avtoplina (LPG) ponuja kar 1300 km dosega. 

V skladu z obljubami, da je izpuste mogoče znižati tudi s premišljeno uporabo materialov, zdaj duster nima nikjer več kromiranih elementov.

Pod črto 

Novi duster prepriča z obliko, prostorom, digitalnim napredkom in klenim terenskim značajem. Ostaja prijeten in praktičen družinski avto s pestro in zelo učinkovito pogonsko raznolikostjo, ki vključuje tudi elektrifikacijo brez zahteve po vtičnici. Če bo ponudil pravo razmerje med tehnologijo, opremo in ceno, bo zagotovo eden najbolj konkurenčnih avtov v svojem razredu. To bo jasno julija, ko se bo pripeljal na naše ceste. 

Video: duster na terenskem poligonu

Novi dacia duster

- 434,3 cm dolg cestni terenec
- atraktivna robustna podoba
- nova lažja, čvrstejša in sodobna karoserija platforme CMF-B
- prilagodljiv štirikolesni pogon
- zelo dobre terenske vozne lastnosti
- pestra ponudba motorjev: e-tech hibrid 104 kW, 1,2-litrski TCe trivaljnik 96 kW in ECO-G 74 kW (bencin in avtoplin LPG)
- nova armaturna plošča s prilagodljivim digitalnim merilnikom 
- prostornejša kabina in prtljažnik s prostornino od 430 do 517 l
- praktična dodatna oprema za kampiranje z posteljo dimenzije 190 x 130 cm
- V Slovenijo pride julija, cena še ni znana

Avto je zaradi “mišičasto” izbočenih oziroma poudarjenih blatnikov videti večji in predvsem širši, kot je v resnici. 

Ključne besede


Za volanomterenska vozilaterenska vožnjaDaciaštirikolesni pogonDacia dusterhibrid

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

50

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

50

Shrani

Delite s prijatelji