Za volanom: Dacia jogger hybrid 140

Za volanom

Prostorski čudež tudi s hibridnim pogonom


Izbira novega avtomobila je le redko zares racionalna odločitev, a kdor je pripravljen prezreti čustva, potlačiti predsodke in zaobiti iracionalne želje, lahko tudi v času avtomobilske draginje najde racionalen avto zase. Na takšne kupce računa Dacia, ki si je od leta 2004 izborila lep kos evropske - in tudi slovenske - tržne pogače. Tudi z novim hibridnim joggerjem ponuja racionalen avto, a z ekološkim predznakom  - za manj kot 25.000 evrov, s sedmimi sedeži in sodobnim hibridnim pogonom. 

Oglas
Oglas

Zanimivosti in dejstva: Litij-ionska električna shramba kabini ni prostorskega davka

Daciin pragmatičen pristop k avtomobilski tehniki je pod pokrov motornega prostora namestil že dobro poznan Renaultov hibridni pogonski sklop, ki ga poznamo iz clia, s katerim si jogger deli tudi prilagodljivo modularno platformo. Ta omogoča vgradnjo hibridnega pogonskega sklopa brez karoserijskih oziroma prostorskih kompromisov; kljub dodatnemu litij-ionskemu akmulatorskemu sklopu, ki z energijo napaja električni del hibridnega pogona, hibridni jogger v notranjosti ne ponuja nič manj prostora kot jogger z bencinskim motorjem, saj je akumulatorski sklop nameščen v prtljažno dno pod tretjo vrsto sedežev, kjer je sicer prostor za rezervno kolo. Komplet za krpanje pnevmatik namesto rezervnega kolesa je tudi edina funcionalna razlika med bencinskim in hibridnim joggerjem.
Ker je hibridni pogonski sklop nekaj težji od bencinskega, so morali Daciini inženirji na novo nastaviti vzmetenje in blaženje, a jogger je tudi v hibridni razlilici zadržal svoj lahkoten in mehak vozniški značaj.

Po pogonu enak hibridnnima cliu in capturju

Joggerjev hibridni sklop je enak tistemu v renaultu cliu in capturju; 1,6-litrski bencinski motor z 61 kW je združen z dvema elektromotorjema - pogonskim s 36 kW in visokonapetostnim zaganjalnikom oziroma generatorjem z 20 kW -, prek sekvenčnega menjalnika brez sklopke pa poganja prednji kolesi. E-tech tehnologija temelji na zaporedno-vzporedni zasnovi; to pomeni, da lahko vsi motorji pogona delujejo neodvisno ali pa skupaj usmerjajo vso razpoložljivo moč in navor iz dveh energentov na kolesa. Tak pogon omogoča 15 različnih kombinacij delovanja vseh motorjev in izbranih prestavnih razmerij v menjalniku. V 1,2 kWh akumulatorskem sklopu v dnu prtljažnika je vselej dovolj energije, da jogger z mesta vedno spelje v električnem načinu: če je voznik nežen s pedalom za plin, jogger na elektriko lahko vozi do hitrosti 70 km/h, a le približno 4 km daleč. Z odločnejšim pritiskom pedala za plin se vklopi bencinski motor, ki deluje kot generator, ki polni akumulatorski sklop. Zaradi takšnega načina delovanja se bencinski motor vklaplja in izklaplja po svoji logiki in le redko deluje tako, kot bi pričakovali. A vse skupaj ni pretirano moteče ali preglasno, le navaditi se je treba, da se včasih bencinski motor nepričakovano zavrti z višjimi vrtljaji. 

Različica s 7 sedeži, paket opreme extreme.

Poraba pod šestimi litri

Glavni namen oziroma razlog za takšen motor je seveda večja učinkovitost oziroma nižja poraba goriva; na krstni vožnji po portugalskih cestah smo namerili povprečno porabo malce pod 6 l/100 km, kar je precej bolj gospodarno kot pri bencinskem joggerju, kateremu smo na našem testu namerili porabo prek 7 l/100 km. Najbolj učinkovit je joggerjev hibridni pogon seveda na mestnih vožnjah, najmanj pa na avtocestah, kjer mora bencinski motor delati pogosteje in dlje. Pri tem ne smemo spregledati, da je hibridni jogger tudi precej zmogljivejši od bencinskega: avto do 100 km/h pospeši v 10 sekundah, najvišja hitrost pa znaša skoraj 170 km/h. A bolj kot ti številki štejejo večja prožnost, odločnejše pospeševanje pri prehitevanjih in dovoljšnja zaloga moči tudi za strmejše vzpone, s katerimi ima bencinski jogger nekaj težav. 

Dacia jogger - 455 cm dolg enoprostornež z 2,9-metrsko medosno razdaljo

Zadržal svoj lahkoten in mehak vozniški značaj

Ker je hibridni pogonski sklop nekaj težji od bencinskega, so morali Daciini inženirji na novo nastaviti vzmetenje in blaženje, a jogger je tudi v hibridni različici zadržal svoj lahkoten in mehak vozniški značaj: v ovinkih se občasdno še vedno preveč nagne, zato pa zelo dobro blaži cestne luknje in neravnine. Škoda, da Daciini inženirji nove različice niso izkoristili za to, da bi na novo uravnotežili in nastavili volanski mehanizem, ki je še naprej premalo natančen in odziven. 

Ostale joggerjeve lastnosti že poznamo: ker ima avto tako po višini kot po globini prilagodljiv volanski obroč, ni težko najti pravilnega položaja za volanom, kakovost materialov in izdelave je na presenetljivo visoki ravni, vozniško ergonomijo pa zmoti le preveč pokončno postavljen (na dotik občutljiv) zaslon multimedijske naprave, ki je zaradi strmega kota v močnem soncu slabo viden. 

Oglas
Oglas

Pod črto

Dacia jogger tudi kot hibrid ostaja zvest svojim načelom, kar pomeni da bo še vedno najcenješi družinski sedemsedežnik oziroma po novem najcenejši sedemsedežni hibridni družinski križanec. 

Dacia jogger hybrid 140

- hibridni pogonski sklop iz renaulta clia in capturja
- 1,6-litrski bencinski motor, dva električna motorja in menjalnik brez sklopke, 
- sistemska moč in navor: 104 kW (141 KM) in 205 Nm
- 455 cm dolg enoprostornež z 2,9-metrsko medosno razdaljo
- različica s 7 sedeži, paket opreme extreme
- v Sloveniji na voljo v drugi polovici leta
- cena še ni znana, pričakovana cena približno 25.000 evrov.  

Foto: Za volanom hibridnega joggerja po portugalskih cestah

Ključne besede


Za volanomHibridni avtoDaciaKrižanechibridni pogonhibridenoprostornežDacia jogger

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

94

Priljubljenost članka

94

Shrani

Delite s prijatelji