Veliki X - Oplova najpomembnejša črka?

| Panorama

Domača predstavitev: Opel grandland X


Opel je v Sloveniji dopolni svojo družino križancev z oznako X. Kompaktnemu cestnemu terencu mokki X in križancu enoprostorskih prvin crosslandu X, ki je zamenjal merivo, se je sedaj pridružil največji grandland X. Zanj bo pri nas potrebno pripraviti najmanj 20.490 evrov. Avto stoji na tehnični osnovi peugeota 3008.

Opel bo z grandlandom X tako tudi pri nas vstopil na bogat trg srednje velikih križancev, kjer ga čaka veliko uspešnih tekmecev: hyundai tucson, volkswagen tiguan, nissan qashquai, kia sportage … Prodaja v tem avtomobilskem razredu na našem trgu strmo raste, saj se je prodaja v primerjavi z lanskim letom dvignila za kar 42 odstotkov in bo do konca letošnjega leta presegla 12-odstotni delež celotnega slovenskega avtomobilskega trga. To pomeni okoli 8.800 avtomobilov.

Pri Slovenskem zastopniku napovedujejo, da bodo konkurenčni predvsem zaradi Oplovega prepoznavnega pristopa, ki temelji na zanimivem razmerju med ceno in vsebino oziroma opremo avtomobila. Na leto naj bi se za grandlanda pri nas odločilo okoli 600 kupcev. 

#ZaVolanom: Grandioznost? Nemško-francoska naveza za nov rod križancev.

Za začetek dva motorja, kasneje še priključni hibrid

Na voljo je z dvema motorjema - 1,2-litrskim turbo bencinarjem (96 kW in 230 Nm) in 1,6-litrskim dizlom (88 kW in 300 Nm) - in 6-stopenjskima ročni ali samodejnim menjalnikom. Za slednjega je treba doplačati 1500 evrov, enako vsoto pa je treba pripraviti za dizelski motor. Kasneje bo pogonska ponudba nadgrajena še z 2,0-litrskim dizlom s 132 kilovati in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Štirikolesnega pogona avto ne ponuja, za oprijem v slabših pogojih oprijema ima na voljo sistemi intelligrip s petimi programi nadzora zdrsa in stabilnosti za vožnjo prilagojeno pesku, v snegu, blatu … Opel grandland X bo tudi prvi avtomobil te znamke, ki bo kasneje opremljen s  pogonsko tehnologijo priključnega hibrida. V tej različici bo imel štirikolesni pogon.

Grandland X podobno kot njegov francoski bratranec peugeot 3008 nima štirikolesnega pogona. Za več oprijema na slabših podlagah in v snegu skrbi odplačljiv sistem Intelligrip, ki prilagodi nadzor zdrsa in stabilnosti avtomobila glede na različne vozne razmere (blato, pesek, sneg). Za ta sistem je v paketu za vse terene potrebno doplačati od 290 do 390 evrov, odvisno od izbrane opreme.

Prostorna kabina in 514-litrski prtljažnik

Avto je dobrih 20 centimetrov daljši od mokke X in v dolžino meri 4,48 metra. Kupce bo nagovarjal  predvsem z bolj možato, a elegantno podobo in s prostorom ter udobjem. V prtljažniku ponuja od 514 do 1652 litrov prostornine. Ima pester nabor aktivnih vozniških pripomočkov med katerimi je seveda tudi sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, za katerega pa je v sklopu paketa varnost žal treba doplačati 400 evrov. Na voljo je v treh različnih opremah:  selection, enjoy in innovation. Njihovo vsebino ločuje 1100 oziroma 2400 evrov doplačila. Srednje opremljen grandland X stane 21.590 evrov, dizel z najvišjo stopnjo opreme in avtomatskim menjalnikom pa stane 26.990 evrov.

Čuti se francoski vpliv, a je to še vedno prepoznaven Opel

O prvih vtisih izza volana smo že poročali in tudi tokrat izpostavljamo, da se na cesti pozna, da avto s kilogrami ostaja pod mejo 1,4 tone. Vožnja je lahkotna in podvozje dobro opravlja delo, saj se avto spelje zelo solidno. So pa blažilniki nastavljeni za odtenek bolj čvrsto kot pri njegovem francoskem bratrancu peugeotu 3008. Loči ju tudi precej drugačna podoba armaturne plošče, kjer je Opel povsem zadržal svoj oblikovni slog. Se pa po shemi prestavne kulise samodejnega menjalnika in tudi njegovemu delovanju hitro prepozna mehaniko koncerna PSA. S tem ni nič narobe, saj vse skupaj deluje res nekoliko umirjeno, a hkrati zelo uglajeno.

V serijski varnostni opremi je sistem za nadzor pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov. Vsak grandland x ima še pomočnika za speljevanje na strmini, radio R4.0 s povezavo Bluetooth za prostoročno telefoniranje in klimatsko napravo s filtrom delcev.

Opel OnStar komunikacijski sistem je na voljo od opreme Enjoy naprej. So pa razširili ponudbo te storitve, ki po novem omogoča, da voznik s klicem v komunikacijski center lahko tudi rezervira hotel. Komunikacija poteka v Slovenščini.  

Opel grandland X igra tudi na karto elegance, znotraj družine in med tekemci. Na slovenski premieri so njegovo grandionost podčrtali s predstavo v dresurnem jahanju. 

Ključne besede

Opelcestni terenec

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj