Dolenjci vsako minuto in pol naredijo en avtomobil

Panorama

Tovarna Revoz v letu 2017: slovenski prodajni prvak se je vrnil domov


Za Dolenjce je leto 2017 zagotovo bilo zelo pomembno, saj se je na trakove tovarne Revoz vrnil eden najuspešnejših modelov v njeni zgodovini, clio. Prinesel je nova delavna mesta, zagnal 3. izmeno in občutno povečal proizvodnjo. Tovarna reže kruh 3300 ljudem.

Foto: vstopite v edino slovensko tovarno avtomobilov

Do konca lanskega leta so v Novem mestu naredili 190.498 avtomobilov, od tega je več kot 60.000 bilo cliov. V primerjavi z letom 2016 je lani iz naše edine avtomobilske tovarne zapeljalo 57.092 več avtov. Clio 4 pa se je skupaj z okoli 80 milijonov evrov vredno zagonsko naložbo v tovarno vrnil s pomembnim poslanstvom: Revoz mora kot ena izmed vseh šestintridesetih tovarn v skupini Renault doseči polno zmogljivost proizvodnje.

Ob koncu leta so v Revou vsak dan izdelali okrog 900 avtomobilov (štirje različni modeli), kar pomeni, da je s trakov vsako minuto in pol zapeljal nov avto.

Vsak dan izdelajo okoli 900 avtomobilov

Na Dolenjskem sedaj izdelujejo štiri modele: twinga, smarta forfour, električnega smarta forfour in clia 4. Predsednik uprave Kaan Ozkan je za Motorevijo povedal, da je trenutna zmogljivost Revoza okoli 220.000 vozil na leto, že letos pa naj bi se z izdelano količino povsem približali tej meji. Prvi mož Revoza zagotavlja, da si je tovarna v globalnem okolju Zveze Renault Nissan Mitsubishi izborila pomemben položaj. Vrnitev clia po njegovih besedah potrjuje, da Revozu v skupini Renault zaupajo in da so v Novem mestu uspešni pri zagotavljanju daljnoročne prihodnosti v razvoju in delavnih mestih. Lansko leto so v povprečju naredili med 750 in 850 avtomobili na dan, proti koncu leta pa je vsak dan in tekočih trakov zapeljalo že okoli 900 avtomobilov. Vsko minuto in pol eden.

Spomnimo, da je 6 desetletji nazaj prav vizija industrijskega razvoja avtomobilske industrije podjetja IMV postavila enega od ključnih temeljev gospodarskega razcveta regije. Tudi s pomočjo avtomobilov je dežela cvička postala gospodarska zibelka Slovenije. Renault je v zgodbo vstopil leta 1973 z modelom renault 4, legendarno “katrco”. Od takrat so v Novem mestu do danes naredili že več kot 3,9 milijona avtomobilov. Iz nekdanjega IMV-ja pa so nastala tri uspešna podjetja oziroma tovarne: Revoz, Adria Mobil in TPV, ki je postal pomemben razvojni dobavitelja avtomobilske industrije.

Video: Oglejte si kako v Revozu izdelujejo avtomobile

Revoz v številkah

2,7 odstotka BDP Slovenije
3 izmene
4 modeli
44 let partnerstva z Renaultom in velikoserijske izdelave avtomobilov
60 let tradicije
od 850 do 900 avtomobilov na dan
3.300 zaposlenih
190.498 narejenih avtomobilov v letu 2017
220.000 avtomobilov na leto je polna zmogljivost tovarne.

 

Od anskega junija do konca leta 2017 so v Novem mestu naredili že več kot 60.000 cliov.

Clio I feel Slovenia samo za nas

“Najboljše izpod dolenjskih rok,” se glasi marketinški slogan s katerim v naši edini avtomobilski tovarni v novomeškem Revozu, želijo slovenske kupce opozoriti na domačo različico clia, ki ga od lanskega junija znova izdelujejo tudi Dolenjci. Ta v omejeni seriji namenjeni le slovenskemu trgu nosi nacionalno oznako I feel Slovenia. Domači clio želi z bogatejšo serijsko opremo - LED luči, kovinska barva, vzvratna kamera, samodejna klima, 7-palčni zaslon na dotik z navigacijo Navteq, senzor za dež, dodatno zatemnjenja stekla zadaj …- kronati prestol najbolj prodajanega avtomobila na našem trgu in domače kupce opozoriti, da gre za naš, kakovostno izdelan in dobro opremljen avto. Ena izmed ključnih vrednot novomeške tovarne je prav kakovost izdelave. To pri Dolenjcih ceni tudi Renault, zato se je clio vrnil v Novo Mesto. Pomen clia kot enega od ambasadorjev tehniškega razvoja države, ki ob dolgoletnem uspešnem sodelovanju Slovenije in Renaulta, Novo mesto postavlja na globalni zemljevid avtomobilske industrije, so prepoznali tudi pri Uradu vlade Republike Slovenije za komuniciranje. Zato je dobil Revoz dovoljenje za uporabo slovenske nacionalne znamke. Renault za dobro opremljenega dolenjskega cila kupcem obljublja še 2.200 evrov popusta, kar pomeni, da se cenik prične pri dostopnih 12.890 evrov in seže do 17.090 evrov. V ponudbi so trije bencinski (1,2 16V, TCe 90 in 120) in dva dizelska motorja (dCi 90 in 110). Slovenski clio je najdražji v ponudbi, a hkrati najbolje opremljen.

 Dolenjski clio z oznako I feel Slovenia je na voljo izključno kupcem v slovenskih salonih. 

Na slovenskem trgu clio še naprej vodilni

Na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov slovenskega trga ni bistvenih sprememb. Tudi lani je bil trdno na prvem mestu renault clio. Toda njegova prednost je kar močno skopnela, saj je bilo registriranih 3638 cliov, kar je 216 manj kot predlani. Njegova prednost je skopnela tudi zato, ker je njegov največji tekmec volkswagen golf povečal prodajo za kar 818 avtov na 3412 in se tako približal cliu na 226 avtov. Škoda octavia je trdno na tretjem mestu, njena prodaja je bila večja za 360 avtov v primerjavi z letom 2016. Povratek med peterico najbolje prodajanih modelov je uspel renaultu meganu, saj je bilo lani prodanih 910 avtov več kot predlani, s čimer je megane na četrtem mestu. Prehitel je tudi hišnega tekmeca capturja, ki je na petem mestu najbolje prodajan križanec na slovenskem trgu.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj