Panorama: BMW i4 eDrive40 gran coupe

Panorama

Vozniška izkušnja skozi objektiv: Električna športnost


Bavarski BMW je bil med pionirji pri ponudbi električnih avtov: od majhnega i3 do športno ekstravagantnega i8. Z i4 je električni pogon dobila štirivratna limuzina kupejevske oblike, ki se odlikuje z zelo dobrimi voznimi zmogljivostmi. Po štirih letih je dobila nekaj posodobitev, ki na prvi pogled niso opazne. 

Na pogled …

Izstopajoči veliki ledvici na prednji maski ne puščata nobenih dvomov o poreklu elegantno oblikovanega avtomobila, ki svojo športno naravnanost poudarja z nizko silhueto - avto v višino meri vsega 144,8 cm. Štiri vrata mu dajejo praktičnost pri vsakdanji uporabi, ki jo še poudarjajo dvižna vrata prtljažnika, ki je enostavno dosegljiv in dovolj velik za vsakdanje potrebe. Dolga medosna razdalja tudi potnikom(a) na zadnji klopi zagotavlja dovolj prostora za kolena. A sedi se nizko in višjerasli nimajo dobre opore pri sedenju, pa tudi streha je zelo blizu glave. Nizko sedenje je treba upoštevati tudi pri vstopu v avto in izstopu iz njega. Preskusni avto je bil opremljen z različnimi dodatki, ki sodijo v M paket(e) opreme, kar poudarja njegovo športnost.

Na cesti …

Športno podvozje zagotavlja zelo dobro lego na cesti, trdo vzmetenje pa zelo majhno nagibanje karoserije v ovinkih.

… se odlikuje z zelo dobrimi voznimi zmogljivostmi, ki jih zagotavlja zmogljiv električni motor s konično močjo 250 kW, kar zagotavlja odločna pospeševanja, največja hitrost 190 km/h pa je dovolj velika tudi za hitro vožnjo po nemških avtocestah. Športno podvozje zagotavlja zelo dobro lego na cesti, trdo vzmetenje pa zelo majhno nagibanje karoserije v ovinkih. Ceno izstavi na kratkih zaporednih grbinah, saj udarcev ne more povsem ublažiti in tresljaje prenese na potnike. Na gladki cesti je i4 zelo suveren, izkazuje se tudi z odlično vodljivostjo. Ne gre prezreti, da prazen i4 tehta več kot 2,1 tone in to se pozna tudi v vožnji. Motor je dovolj zmogljiv in odziven, da je lahko v pomoč (ali uživanje) pri izhodih iz ovinkov.   

O značaju in talentih …

Kupejevsko zasnovo poleg oblike avta z razpotegnjeno silhueto poudarjajo vrata brez okvirov za stekla. Voznikovo delovno okolje opredeljuje širok zaslon, na katerem sta tako instrumentna plošča z raznimi merilniki kot zaslon za prikaz zemljevida zelo dobro delujoče navigacijske naprave in za prikaz številnih aplikacij. Apple CarPlay deluje brezžično, a povezava ni  vedno delovala brezhibno.    

Kaj zmore motor?

Akumulatorski sklop zmore shraniti 81 kWh električne energije, kar je v spomladanskih temperaturnih razmerah zadoščalo za slabih 400 km vožnje, saj je bila povprečna poraba električne energije ob zmernih zahtevah 20,2 kWh na 100 km.

Električni motor z 250 kW konične moči avtu zagotavlja zelo odločno pospeševanje, navduši pa tudi njegova odzivnost ob pritisku na pedal za plin. Voznik lahko izbere dva načina vožnje: običajnega ali s poudarjeno rekuperacijo energije ob odmiku noge s pedala za plin - tedaj je vožnja malce bolj sunkovita zaradi dokaj močnih pojemkov. Akumulatorski sklop zmore shraniti 81 kWh električne energije, kar je v spomladanskih temperaturnih razmerah zadoščalo za slabih 400 km vožnje, saj je bila povprečna poraba električne energije ob zmernih zahtevah 20,2 kWh na 100 km. Ob hitrejši vožnji po avtocesti se poraba lahko povzpne za polovico in tako je voznik pred dilemo: voziti hitro in se večkrat zaustaviti na polnilni postaji ali voziti z zmerno hitrostjo in porabo elektrike. Na zmogljivi DC hitri polnilnici polnilnik lahko polni z močjo do 205 kW in to se je potrdilo tudi v praksi. Prazen akumulatorski sklop je na hitri polnilnici do 80 odstotkov napolnjenosti napolnjen v približno pol ure. Na AC polnilnicah je hitrost polnjenja z močjo do 11 kW, zato polnjenje na teh polnilnicah zahteva veliko časa. V dveh urah, kolikor je praviloma omejen čas polnjenja na AC javnih polnilnicah, napolnjena energija zadošča za približno 100 km vožnje. Zato za i4 velja: ali ga polnite na zmogljivih hitrih polnilnicah ali pa na domači (ali službeni) AC polnilnici, na javnih AC polnilnicah pa bolj izjemoma kot po pravilu.  

Bi ga imeli? 

Prepriča s svojo podobo, počutjem v potniški kabini, voznimi zmogljivostmi in lastnostmi, praktičnostjo s petimi dvižnimi vrati.

BMW-jeve športne limuzine imajo dolgo tradicijo, ki jo nadaljuje tudi i4 gran coupe. Prepriča s svojo podobo, počutjem v potniški kabini, voznimi zmogljivostmi in lastnostmi, praktičnostjo s petimi dvižnimi vrati. Ostane le še cena: v osnovni različici i4 eDrive40 gran coupe stane dobrih 60.000 evrov. A če je avto tako temeljito opremljen, kot je bil preskusni i4, je spisek dodatne opreme izjemno dolg, s tem pa se močno - za več kot tretjino - poveča tudi seštevek, ki določi končno ceno. Tako je preskusni avto stal več kot 80.000 evrov. Predpogoj za enostavno uporabo je seveda domača polnilnica - ob zavedanju, da bo pri vseh več kot 300 km dolgih vožnjah nujen postanek za polnjenje z elektriko. 

Tehnična izkaznica 

Odličen volan.
MOTOR IN PRENOS MOČI: sinhroni električni motor z ločenimi magneti, največja stalna moč: 105 kW (143 KM), največja konična moč: 250 kW (340 kW), največji navor: 430 Nm. AC polnilnik: 11 kW, DC polnilnik: 205 kW. Pogon na zadnji kolesi, 1-stopenjski avtomatski menjalnik. 
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,6 s, normna poraba: 18,6 kWh/100 km, normni doseg WLTP: 491 km, poraba na testu: 20,2 kWh/100 km. 
CENA: BMW Slovenija: 60.050 EUR

 

Mere in mase: dolžina: 478,3 cm, širina: 185,2 cm, višina: 144,8 cm, medosna razdalja: 285,6 cm, masa praznega vozila: 2125 kg, dovoljena skupna masa: 2605 kg, prtljažnik: 470 - 1290 l, akumulatorski sklop: 83,9 kWh, neto 81,3 kWh.

 

Ključne besede


BMWElektrikaElektrični avtiPanoramaBMW i4

Oglasna sporočila