Puščica namesto jetija

Prvi pogled

Škoda karoq


 

Pri Škodi imajo spet obetavno novost; cestno-terenskega karoqa za kupce, ki jim je kodiaq prevelik. Kaj se je zgodilo z yetijem? Nič, odšel je v pozabo – kljub zanimivi obliki, prepoznavnemu imenu in zvestim kupcem. Jih bo znal prevzeti karoq? Po videnem in otipanem – zagotovo!

Talenti za besedno ugankarstvo ste zagotovo opazili, da se ime novega Škodinega cestnega terenca začne s črko K in konča s črko Q – točno tako kot tudi pri večjem kodiaqu in, če napovedi držijo, bo tako tudi pri prihodnjih Škodinih cestnih terencih. Za prevod besede “karoq” pa morate poznati jezik inuitskega plemena Alutiiq; karoq je namreč sestavljenka besede “kaa’raq”, ki pomeni “avto”, in besede “ruq”, ki pomeni puščico. Povedano drugače: iz mitskega himalajskega snežnega moža se je Škodin novi cestni terenec prelevil v avtomobilsko puščico – in pri tem ostal na otoku Kodiak, kjer živi inutsko pleme Alutiiq.

Slednji podatek nas lepo pripelje do prvega vtisa, ki nam ga je karoq zapustil ob odkritju; videti je namreč kot pomanjšan kodiaq. V dolžino meri 438,2 cm, v širino 184,1 cm in v višino 160,5 cm, z medosno razdaljo 263 cm (ki velja za štirikolesno gnane različice, karoq s prednjim pogonom ima medosno razdaljo daljšo za 8 mm) pa se postavlja ob bok Seatovi ateci ali nissanu qashqaiju. A razpoložljive centimetre so pri Škodi odlično izkoristili; tako spredaj kot zadaj je dovolj prostora za odrasle potnike, s prtljažnikom pa karoq prerašča razredno povprečje – vanj gre namreč od 521 do 1630 litrov prtljage, pri dokupljenem prilagodljivem sistemu “varioflex” z vzdolžno pomično zadnjo klopjo pa je v prtljažniku od 479 do 588 litrov prostora. Zasluge za dober izkoristek prostora in za prilagodljivost ima zagotovo tudi prilagodljiva modularna prečna platforma.

Notranjost karoqa so Škodini oblikovalci malce oddaljili od kodiaqove, a ne preveč; zaslon multimedijskega sistema je malce manjši, a nič manj uporaben, glavni sklopi stikal in gumbov pa so tam, kjer smo pri škodah (in volkswagnih) že vajeni – blizu rok. Velika novost tako za karoqa kot tudi za Škodo je digitalni sklop merilnikov, ki bo na voljo za doplačilo. Od varnostnih in voznih pripomočkov velja omeniti radarski tempomat, prepoznavanje pešcev, samodejno zaviranje v sili in sistem za ohranjanje vozne smeri, pa tudi samostojno vožnjo v zastojih, samodejno parkiranje in nekaj drugih pripomočkov, ki smo jih vajeni iz večjih avtomobilov.

Karoqova motorna paleta bo ob začetku prodaje sestavljena iz dveh bencinskih in treh dizelskih motorjev. Bencinsko motorno paleto začenja litrski turbo trivaljnik s 85 kW, ki ga poznamo že iz drugih avtomobilov koncerna VW – bomo videli, kako se bo spopadel s karoqovo maso in velikostjo. Zahtevnejšim je namenjen novi 1,5-litrski TSI štirivaljnik s tehnologijo izklopa dveh valjev – 110 kW in 250 Nm navora bi moralo zadovoljiti tudi najzahtevnejše. Osnovna dizelska različica bo imela 1,6-litrski TDI s 85 kW, 2-litrski TDI pa bo na voljo v različici s 110 in 140 kW. Slednji motor bo na voljo zgolj s štirikolesnim pogonom in DSG menjalnikom, pri ostalih bodo imeli kupci izbiro – tako med prednjim ali štirikolesnim pogonom, kot med ročnim ali DSG menjalnikom. Pri štirikolesno gnanih različicah ima karoq zadaj večvodilno premo, različice s prednjim pogonom pa poltogo premo, vozniku v pomoč pa bo možnost izbire voznega programa. Omeniti velja še prilagodljive LED žaromete, ambientalno osvetlitev notranjosti, ogrevan volanski obroč in številne “simply clever” praktične rešitve.

S karoqom pri Škodi torej mislijo resno in ne skrivajo, da želijo ponoviti kodiaqov uspeh tudi v razredu nižje. Pravijo, da so še pred razkritjem dobili skoraj 40.000 naročil in ni razloga, da bi dvomili v njihove besede.

K nam bo karoq zapeljal jeseni oziroma proti koncu leta, o cenah pa pri Škodi tako zgodaj še ne govorijo. A glede na to, da se cene večjega kodiaqa pri nas začnejo pri manj kot 22.000 evrih, lahko že zdaj karoqu napovemo odločen in cenovno agresiven nastop – s tem pa skoraj zagotovo tudi uspeh pri kupcih.

Škoda karoq
- naslednik yetija z novim imenom
- podobnost z večjim kodiaqom
- prostorna notranjost in prtljažnik
- dva bencinska, trije dizelski motorji
- pogon spredaj ali na vsa štiri kolesa
- na slovenskih cestah jeseni

Ključne besede


škodaprvi pogledkaroqŠkoda

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

1

Priljubljenost članka

1

Shrani

Delite s prijatelji