Veliki dizelski zastavonoša

Prvi pogled

To je novi volkswagen touareg


Veliki cestni terenec touareg ostaja največji in tehnološko najbolj dovršen Volkswagnov avto. Kljub napovedni elektrifikaciji znamke bo ta velikan Evropo in Kitajsko osvajal le z V6 in V8 dizli. Preobrat?

Volkswagen je z dvema avtoma želel narediti preboj v visoki razred. Kar ni uspelo razkošni limuzini phaetonu, je uspelo velikemu cestnemu terencu touaregu. Ta je dobil tudi pozornost kupcev visokega razreda, poleg tega pa je Volkswagen z njim uspešno gradil še tehnični ugled. Ne gre pozabiti, da je bil touareg svoj čas serijski avto z najmočnejšim dizelskim motorjem (V10 TDI), da je kot prototip že leta 2005 vozil avtonomno in se kot offroad stroj proslavil tudi kot zmagovalec na vztrajnostnem rallyju Dakar.Od leta 2002 do danes se je zanj odločilo skoraj milijon kupcev. Zgodovino ima, kaj pa prihodnost?

V boj s tekmeci kot luksuzni garač ljudskih korenin

Touareg še nikoli ni imel tako veliko uglednih tekmecev, tudi električni prihajajo. Njim se bo bok postavil po znanem receptu: kot luksuzni garač ljudskih korenin z veliko vlečno močjo (do 3,5 tone) in bogato tehnično vsebino pri kateri sedaj v ospredje postavlja digitalizacijo, varnost in terenske zmogljivosti. Z novim štirikolesnim krmiljenjem naj bi bil na parkiriščih okreten kot golf in natančneje vodljiv pri višjih hitrostih. Pri voznih lastnostih piko na i postavlja s prilagodljivim zračnim vzmetenjem - odziv blaženja in nadzor višine - in aktivnima elektro-mehanskima stabilizatorjema na obeh oseh, ki nadzirata nagibanje ter preprečujeta prevrnitev.

Štirikolesno krmiljenje: volan obrača vsa štiri kolesa. Pri hitrosti do 37 km/h se kolesa zadaj obračajo v nasprotni smeri kot kolesa spredaj. To omogoča manjši obračalni krog, le 11,19 metra, kar pomeni da je velik avto okretnejši na parkiriščih in mestnih ulicah. Nad 37 km/h pa se zadnja kolesa obračajo v enako smer kot sprednja, kar prinaša več dinamike, stabilnejšo lego in natančnejše vodenje v ovinkih.

TDI s 6 in 8 valji

Pri Volkswagnu so začutili, da je prav touareg 3. generacije tisti avto, ki lahko naredi preobrat pri vse manj priljubljeni in zaželeni dizelski tehnologiji. Z dvema 3-litrskima V6 (170 in 210 kW) in 4-litrskim V8 dizelskim motorem stavi na dva ključna trga: evropskega in kitajskega. Najprej na Kitajskem in kasneje še v Evropi bo dobil tudi električni kabel. Kot priključni hibrid bo ponudil 270-kilovatno zavezništvo bencina in elektrike. O štirivaljnikih ne duha ne sluha. Čeprav nekateri tekmeci, denimo Volvo XC90 vgrajujejo zgolj štirivaljnike. Motorna paleta bo dopolnjena še predvsem za Ruse zanimivim V6 bencinskim motorjem z 250 kilovati. Električni pogon pa je pri Volkswagnu rezerviran za novo zgodbo, modele I.D. oziroma crozz koncept pri cestnih terencih.

Nadzor višine: aktivno zračno vzmetenje pri hitrostih nad 120 km/h avto za 2,5 ali 3,5 cm (odvisno od sloga vožnje in hitrosti) zmanjša oddaljenost dna avta od tal. Na terenu je oddaljenost od tal mogoče povišati za dodatnih 7 cm.

Evropsko-kitajski oblikovni eksperiment


Nova podoba touarega je pravzaprav kompromis med evropskim in kitajskim okusom. Verjamemo, da je težko združiti dva popolnoma različna svetova pri tako pomembni postavki, kot je videz. Zato ima avto (pre)veliko bleščečo krom masko, v linijah pa je mogoče prepoznati nekaj Audijevega Q stila in določena karoserijska razmerja Porschejevega cayenna. Sprednji del je z obilico kroma kot nekakšen most, okrog katerega so naredili karoserijo. Oblikovalci ga opisujejo kot nosilni element samozavestne drže. Oblika je sicer stvar okusa vsakega kupca posebej, a touareg je malce samosvoje oblikovan. Predvsem pri podrobnostih se oddaljuje od klasičnega minimalističnega in na zob časa odpornega Volkswagnovega oblikovanja. Linije so še vedno čista, a prehodi med njimi oziroma karoserijskimi površinami so izdatno poudarjene z ostrimi izbočenimi mejami. Poglejte bok vozila. Rdeča niti novih Volkswagnovih križancev glede na t-roca oziroma cestnih terencev tiguana in tiguana allspace, v touaregu dobi svoj odtenek. Odstopa tudi od Volkswagnovega ameriškega atlasa in kitajskega teramonta. Oblika po prvem vtisu v živo, ogledali smo si ga na predpremieri v Hamburgu, pusti nekoliko mešane občutke, ni povsem drugačen in je hkrati manj originalen kot je bil. Če se bo Volkswagnu evropsko-kitajski oblikovni eksperiment izšel bo touareg kralj kompromisa, če ne ga morda čaka usoda phaetona.

Sodobno digitalna in prostorna kabina ter velik prtljažnik

Digitalna armatura - Innovision cockpit: sklop popolnoma prilagodljivih merilnikov na 12-palčnem zaslonu visoke ločljivosti in osrednji zaslon velikosti 15 palcev, ki omogoča popolno prilagoditev - menijev, funkcij in prikaza vsebine. Oba zaslona pokriva velika enotna steklena površina. Avto praktično nima več klasičnih stikal. Zaslona se odzivata tudi na geste.

Zrasel ni veliko, le 7,7 cm v dolžino in 4,4 cm v širino. Je pa izgubil 106 kg in pridobil 113 l v prtljažniku, ki ima po novem od 697 do 810 l prostora. Zadnja klop je vzdolžno pomična za 16 cm. V prostorni kabini je glavna novost digitalna instrumentna plošča. Klasičnih stikal skoraj ni več, vse se dogaja na obeh - po vsebini, komunikaciji in funkcijah - prilagodljivih 12- in 15-palčnem zaslonih. Umetna inteligenca se pohvali tudi s popolnejšim sodelovanjem naprednih varnostnih sistemov. Tuareg bo do hitrost 60 km/h znal praktično samodejno voziti v zastojih, tudi pri zoženjih ob delih na cesti. Aktivni sistem proti naletu je nadgrajen s sistemom nadzora prečnega prometa spredaj. To pomeni, da bo znal odgovoriti na izsiljevanja, nevarne situacije v križiščih. Dobil je še pametne matrične LED žaromete s podporo nočnega vida s termalno kamero. Z aktivnim štirikolesnim pogonom in malce robustnejšo karoserijo želi ohraniti terensko prednost pred tekmeci. O ceni - ta bo zelo pomembna - pa še nič znanega.

Pod črto …

487,7 m dolg avto in 289,4 cm medosne razdalje
štirikolesni pogon in krmiljenje
dizelski V6 in V8 motorji z močjo od 170 do 310 kW
nočni vid s termalno kamero
velika vlečna moč (3,5 t)
na cestah pozno jeseni

Volkswagen je s touaregom dobil tudi pozornost kupcev visokega razreda, poleg tega pa je z njim uspešno gradil še tehnični ugled. Ne gre pozabiti, da je bil touareg svoj čas serijski avto z najmočnejšim dizelskim motorjem (V10 TDI), da je kot prototip že leta 2005 vozil avtonomno in se kot offroad stroj proslavil tudi kot zmagovalec na vztrajnostnem rallyju Dakar.

Za uspešne podjetnike, ki ekipi priskočijo na pomoč

Veliko besed so na evropski predpremieri v Hamburgu inženirji namenili praktičnosti tega velikega cestnega terenca. Ob vsem obljubljenem napredku glede voznih lastnosti - udobja in vodljivosti - izpostavljajo njegove vlečne zmogljivosti. Do 3,5 tone težko prikolico naj bi obvladoval brez težav, poskrbel za njeno stabilnost in aktivno pomagal pri vzvratni vožnji. Sicer nič novega, a zanimiv je podatek, da je touareg med velikim in dragimi cestnimi terenci verjetno res najbolj delavno naravnan. Kar 40 odstotkov evropskih kupcev oziroma celo 60 odstotkov kupcev v Nemčiji ga prepoznavna kot odlično vlečno vozilo. Saj se spomnite reklame, ko je vlekel boeinga 747.
S svojim ljudskim imidžem je touareg v visoki razred prinesel malce robustnosti. Uspešen podjetnik ali posestnik je v njem dobil dovolj prestiža, hkrati pa je še vedno imel avto, ki je zmogel na pomoč priskočiti ekipi ne glede na vreme in teren. Novi touareg je zlasti v spodnjem delu karoserije obdržal določene robustne elemente in previse, ki dovoljujejo 31 stopinj vstopnega in izstopnega kota. Ključno pa je, da je pogon skupaj z voznimi programi prilagojen precej zahtevnim. podlagam. Vsestranskost bo ena od tistih ključnih prednosti tega največjega in tehnično najbolj dovršenega volkswagna.

Novi touareg je postavljen na prilagodljivo koncernsko osnovo velikih modelov z vzdolžno postavljenim motorjem, platformo MLB. Ključna gradnika lažje in močnejše karoserije sta aluminij in jeklo v razmerju 48:52.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj