Prvi pogled: Cupra terramar, tavascan in urbanrebel

Prvi pogled

Močni impulzi novih Cuprinih avtomobilov - v prihodnost poleg učinkovitosti s seboj peljejo vozniške užitke!


Ko je pred štirimi leti v Španiji nastala Cupra, ena najmlajših avtomobilskih znamk na svetu, verjetno nihče ni verjel, da bodo z obljubami o drugačnosti uspeli na nasičenem avtomobilskem trgu. Po prvih uspehih se Cupra v prihodnost pelje z močnimi električnimi impulzi. 

Oglas
Oglas

Cupra je novinarsko predstavitev novih modelov in z njimi povezanih tehnoloških rešitev pripravila v objemu skoraj sto let starega betonskega ovala dirkališča Sitges Terramar. Že dolgo nismo bili na avtomobilski predstavitvi, ki bi na tako iskren, temeljit in zanimiv način ponudila vpogled v bližnjo prihodnost. Na oder so se skozi zgodbe uspešnih mladih ljudi, med katerimi je bila tudi nogometašica Barcelone in dobitnica zlate žoge Alexia Putellas, pripeljali trije novi avtomobili, s katerimi nameravajo pri Cupri v nekaj letih podvojiti prodajo in v letu izdelati 500.000 avtomobilov. Za lažjo predstavo, kako ambiciozne strateške načrte so si zastavili, velja pogledati dosedanje prodajne številke: po evropskih cestah se sedaj vozi blizu 200 tisoč Cuprinih avtomobilov, med katerimi je skoraj polovica formentorjev, saj so ta model kupci zelo dobro sprejeli.

Prvi mož Cupre Wayne Griffiths je na predstavitvi samozavestno predstavil delo svoje ekipe, za katero pravi, da je med kupci v vsega štirih letih zgradila skupnost oziroma “pleme”,  kot se je slikovito izrazil. Griffiths je ob navzočnosti visokih predstavnikov koncerna Volkswagen in člani delničarskih družin Piëch in Porsche nastopil zelo samozavestno in povedal, da Cupra nikoli ni nikogar spraševala za dovoljene biti drugačna in zatrdil, da bo tudi v prihodnje tako.

Nič o matičnem Seatu, to je bil Cupra večer

Zanimivo je bilo, da v celem večeru nismo nič slišali o Seatu, ki je omogočil Cuprino rojstvo. Še več. Čeprav so na kratko pokazali osvežen videz leona cupre, so ob njem povedali, da ima Cupra kralja leonov, čeprav je cupra leon najprej nosil Seatov logotip. Je to napoved postopnega slovesa? Bo Seat postal prva žrtev drage elektrifikacije?Cupra s cenami in zmogljivostmi že od svojega prvega dne bolj kot na racionalnost igra na čustva kupcev. Cuprini oblikovalci in inženirji so zato dobili nalogo, da v sedmih sekundah po prvem stiku avtomobila z voznikom sprožijo odziv, ki se mu kupec ne bo mogel upreti. V tem času naj bi se pri večini ljudi sprožil odločilni impulz, po katerem se odločijo, ali jim je nekaj všeč ali ne. Cuprina predstavitev je postregla s kar nekaj močnimi impulzi; kar smo videli, želimo čim prej peljati. 
Med tremi predstavljenimi avtomobili sta bila dva prototipa predserijske izdelave, tretji pa skoraj že povsem serijski avto, ki bo na ceste zapeljal čez tri leta. Kompromisni prehod v polno električno prihodnost znamke bo predstavljal 4,5 metra dolg cestni terenec terramar, ki se bo v razred, kjer nastopata tiguan in nova alfa tonale, pripeljal z novo generacijo priključno hibridnega pogona e-hybrid, ki bo ob bencinskem motorju omogočal še približno 100 km električnega dosega. Cupra s tem cestnim terencem nadaljuje tehnološko sodelovanje z Audijem, saj bo nastajal v Audijevi tovarni Györ na Madžarskem, kjer izdelujejo tudi model Q3. 

Cupra tavascan - napoved nove arhitekture oziroma oblikovanja digitalne notranjosti. 


Cupra je že pripravila tudi odgovor na neposredne koncernske tekmece - audija Q4 e-trona, VW ID.5 in škodo enyaqa iV -, postavljene na platformi MEB. Novi električni tavascan bo na ceste zapeljal leta 2024 in bo prvi ponudil novo generacijo tehnologij na omenjeni električni platformi, ki naj bi med drugim moč polnjenja dvignila na 200 kW. Pri Cupri obljubljajo še vrhunsko voznikovo okolje z novo zasnovo armaturne plošče, ki je ne ponuja noben od tekmecev, narejenih na platformi MEB. 

Prototip cupra urbanrebel


Najmočnejše impulze v Cuprinem večeru prihodnosti pa je oddal prototip cupra urbanrebel, s katerim so napovedali kompakten avtomobil, zasnovan tako za ulice kot odprte ceste. Sodeč po videzu se v 4,03 metra dolgem avtu skriva upornik, umetnik in mestni tekač prostega sloga. Avto je res atraktiven in tak bo tudi kot serijski izdelek v letu 2025. Športnemu videzu sledijo tudi zmogljivosti: 166-kilovatni električni motor poganja prednji kolesi, 100 km/h doseže v 6,9 sekunde in se lahko pelje do 440 kilometrov daleč. Glede na atraktivnost predstavljenih modelov, ki bodo na trg uvedeni v naslednjih treh letih, je jasno, da Cupra na trg vstopa z avtomobili, ki sodijo v segmente, kjer te znamke do sedaj ni bilo.

Novi terramar nikakor ni “preoblečena” cupra ateca je povsem nov avto za najbolj zahtevne kupce, ki si želijo ob družinski praktičnosti tudi več privlačnosti, zmogljivosti in pozornosti.  Cupra terramar na pogled izstopa z dolgim motornim pokrovom in sprednjim delom, v katerem naj bi se zrcalila silhueta morskega psa.

Cupra je v vsega štirih letih postala igralec, ki ga tekmeci ne smejo podcenjevati. Izdelujejo avtomobile, ki si jih ljudje želijo, a tako močni impulzi niso in ne bodo poceni. Cupra ni Seat in to za povprečnega kupca ni najboljša novica. 

Oglas
Oglas

Novi Cuprini avtomobili

- trije novi modeli: terramaar, tavascan in urbanrebel - dva z električnim pogonom, eden kot priključni hibrid 
- popolna elektrifikacija modelov
- atraktivno oblikovanje
- odlične vozne lastnosti
- načrt: temeljito povečanje prodaje

Večer oblikovnih in vizualnih presežkov se je končal z atraktivnimi nočnimi vožnjami tovarniških testnih voznikov prav po zgornjem robu stoletnega ovala. Sporočilo je bilo jasno: v prihodnost poleg učinkovitosti s seboj peljejo vozniške užitke.

 

Koncept cupra urbanrebel predstavlja diametralno nasprotje Volkswagnovega koncepta ID. life, ki je bil lani predstavljen na salonu v IAA Münchnu. Kljub tehnološko enaki osnovi ta dva avtomobila najbolj nazorno kažeta razlike med konvecionalnim in drugačnim avtomobilskim mišljenjem.

 

Foto: Močni impulzi Cuprine vozniške prihodnosti ...

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

2

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

2

Shrani

Delite s prijatelji