Test: renault espace dCi 160 EDC stop&start initiale paris

| Test

Renault espace je bil eden od enoprostornih pionirjev večjih enoprostornežev, z novo generacijo pa so se pri Renaultu odločili za spremembo: novi espace pomeni temeljit odmik od zasnove predhodnika.


Staro ime, nova vsebina? Vsekakor: še vedno je velik avto – s skoraj 4,9 metra je med daljšimi na naših cestah –, a po izgledu ni več utilitarni enoprostornež. Ob nenavadni zmesi visoko nataknjene karoserije (espacova oddaljenost od tal je cestno-terenskih 16  cm), velikih koles (tudi do 20 palcev), razmeroma ozkih zastekljenih površinah in obilici kromiranih elementov je espace videti kot prestižni in futuristični potovalnik …

Espace je še vedno sedemsedež-nik s sedmimi ločenimi sedeži; prednja sedeža sta prava fotelja, trije v drugi vrsti so enako široki, zadnja dva sta bolj zasilna in primerna le za otroke. Notranjosti novega espaca sicer ne moremo več poljubno preoblikovati, a nekaj prilagoditvenih možnosti vseeno navduši – med njimi zagotovo prekucevanje naslonjal zadnjih petih sedežev zgolj s pritiskom na ustrezne gumbe na nadzorni plošči v prt-ljažniku. Espace že zaradi svoje velike medosne razdalje ponuja veliko prostora za kolena potnikov v drugi sedežni vrsti, zelo prostoren pa je tudi prtljažnik.

Prek zaslona, ki je videti kot tablični računalnik, upravljamo s skoraj vsemi napravami, pripomočki in sistemi v avtomobilu – upravljanje je razmeroma intuitivno in hitro, četudi je marsikatera od izbirnih možnosti nepotrebna. Digitalen je tudi osrednji merilnik, kot dodatno možnost spremljanja dogajanja pa ponuja še prikazovanje podatkov na posebno stekelce pred voznikom. Pomembneje je, da espace ponuja udobno in ergonomsko pravilno sedenje ter sorazmerno dobro vidljivost iz avta.

Preskusni avto je bil opremljen z najmočnejšo dizelsko različico 1,6-litrskega dCi štirivaljnika; ob pomoči dveh zaporednih turbinskih polnilnikov (enega za nižje in enega za višje motorne vrtljaje) ima motor dovolj moči in navora za suverene vozne lastnosti – in za čisto nič drugega. Ob več kot 1,7 tone mase in precej zaspanemu ter preveč neodločnemu avtomatizirinemu ročnem menjalniku EDC kaj drugega tudi ni mogoče – iz enakih razlogov je povprečna poraba goriva 7,1 l/100 km povsem sprejemljiv dosežek. Motor je razmeroma tih in uglajen, lahko pa mu z izbiro voznega programa dodelimo bolj športen zvok. Omenjeno izbiranje voz-nih programov oziroma “profilov” vpliva tudi na druge lastnosti tehnike in mehanike, na primer na prilagodljivo blaženje, odzivnost volanskega mehanizma in – v tej različici – tudi na delovanje štirikolesnega volanskega mehanizma (4 control). A espace kljub napredni tehniki nima prav nobenih športnih ali uživaških ambicij. Njegovo vzmetenje ne zna učinkovito gladiti cestnih neravnin, malce izrazitejši cestni valovi karoserijo hitro spravijo v neprijetno zibanje. Rešitev? Malce manj plina in udobno, počasnejše križarjenje, pri katerem tudi radarski tempomat, ki deluje samo v razponu od 40 do 140 km/h, ni več tako neuporaben.

Espace je udobnemu križarjenju in uživanju v številnih tehničnih ter elektronskih igračkah tudi namenjen. Manj kot ga primerjamo z njegovimi agresivno dinamičnimi germanskimi tekmeci, bolj nam je všeč. Tudi cena 42.000 evrov za najbolje opremljeno različico s tega vidika ni več tako visoka, saj takšne vesoljske ladje za takšen denar ne ponuja nihče drug …

Motor in prenos moči dizelski, štirivaljni, 2 turbinska polnilnika, prostornina: 1590 cm3, največja moč: 118 kW (160 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 380 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski avtomatizirani ročni menjalnik.
Mere in masa dolžina: 485,7 cm, širina: 188,5 cm, višina: 167,5 cm, medosna razdalja: 288,4 cm, masa praznega vozila: 1735 kg, dovoljena skupna masa: 2471 kg, prtljažnik: 247 – 660 – 2035 l, posoda za gorivo: 58 l.
Zmogljivosti in poraba največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 
9,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/5,1/4,7 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena 41.990 EUR

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj