Test: hyundai tucson 1.7 CRDi impression

| Test

Z novim tucsonom je Hyundai naredil kar velik odmik od njegovega predhodnika ix35. Pri korejski znamki niso spremenili le imena in se vrnili k oznaki predhodnika ix35, temveč so avto tudi temeljito spremenili – ne le oblikovno!


Odmik

Z novim tucsonom je Hyundai naredil kar velik odmik od njegovega predhodnika ix35. Pri korejski znamki niso spremenili le imena in se vrnili k oznaki predhodnika ix35, temveč so avto tudi temeljito spremenili – ne le oblikovno!

Velika prednja maska s kromiranimi letvami pripomore k prepoznavnosti, majhne steklene površine k dinamičnosti, dokaj oglata oblika karoserije pa nakazuje prostornost potniške kabine, pa tudi prtljažnega prostora. Če je bil v ix35 prostor na zadnji klopi za noge potnikov dokaj skromno odmerjen, ga je v tucsonu bistveno več, tako da se tudi na zadnji klopi sedi udobno. Enako velja tudi za prednja sedeža, ki sta dovolj velika in imata tudi zadosten pomik, veliko prostora je tudi po širini. Voznikova ergonomija je zelo dobra, ker je dovolj izdatno nastavljiv tudi volan, tako da vsak res lahko najde optimalen položaj za volanom. Instrumentna plošča je dobro pregledna z dvema velikima okroglima merilnikoma in sredinskim zaslonom za izpis raznih podatkov. Ob tem ima tucson še 8-palčni zaslon nad sredinsko konzolo za prikaz podatkov navigacijske naprave in radia.

Vse skupaj deluje elegantno, uporabljeni materiali so kakovostni, izdelava natančna.

Prtljažni prostor je velik – meri več kot 500 litrov. Vrata prtljažnega prostora segajo dokaj nizko in so temu primerno velika. Nakladalni rob prtljažnika je postavljen 72 cm visoko. Seveda je prtljažni prostor povečljiv s prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi, ko ob pomoči dvojnega dna nastane ravno dno prtljažnika, ki omogoča tudi prevoz večjih predmetov.

Preskusni tucson je poganjal 1,7-litrski dizelski motor s 85 kW. Ta je dobro zvočno izoliran, deluje uglajeno, njegove zmogljivosti pa so povsem zadostne, da ste brez težav kos vsakdanjim prometnim zahtevam. Njegova dokaj skromna moč se pokaže le pri odločnejših prehitevanjih. Motor brez težav deluje tudi z zelo nizkimi vrtljaji, tudi njegova odzivnost pri nizkih vrtljajih je dobra, kar omogoča vožnjo v visokih prestavah. Prenos moči je zgolj na prednji kolesi – štirikolesni pogon v kombinaciji s tem motorjem ni na voljo – ob pomoči natančno prestavljivega 6-stopenjskega ročnega menjalnika.

Poraba goriva je zelo odvisna od načina in hitrosti vožnje: po podeželskih cestah je poraba približno 6 litrov na 100 km, na avtocestah in po mestu do dva litra večja. Na našem testu smo namerili povprečje 7,1 l/100 km, tako da je odstopanje od normne porabe precej veliko.
Podvozje zagotavlja zelo zanesljivo lego na cesti, nagibanje karoserije v ovinkih je dokaj majhno, volanski mehanizem omogoča natančno vodenje, vzmetenje je zelo učinkovito tudi na kratkih grbinah, k čemur pripomore tudi vzvojno zelo čvrsta karoserija. Potniška kabina je zvočno zelo dobro izolirana, kar ob dobri aerodinamičnosti karoserije pripomore k tihi vožnji tudi po avtocesti.

Z opremo impression je tucson zelo dobro opremljen. Tako sta v serijski opremi tudi navigacijska naprava in vzvratna kamera, ki skupaj s parkirnimi senzorji omogoča enostavno parkiranje, tempomat je klasičen. Sodobni asistenčni sistemi – tudi sistem za preprečevanje naletov – so na voljo zgolj za doplačilo v paketu za 890 evrov. S ceno 26.600 evrov se tucson brez težav postavi ob bok tekmecem.

Motor in prenos moči dizelski, štirivaljni, turbo polnilnik, prostornina: 1685 cm3, največja moč: 85 kW (115 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 280 Nm od 1250 do 2750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa dolžina: 447,5 cm, širina: 185 cm, višina: 164,5 cm, medosna razd.: 267 cm, masa praznega vozila: 1573 kg, dov. skupna masa: 2000 kg, prtljažnik: 513 – 1503 l, posoda za gor.: 62 l.
Zmogljivosti in poraba največja hitrost: 176 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,4 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/komb.: 4,2/5,4/4,6 l/100 km, izpust CO2: 119 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena Hyundai Avto Trade: 26.660 EUR

oblika in prostornost 5/5

+ všečna oblika

+ prostorna potniška kabina

+ velikost in povečljivost prtljažnika

– široka prednja stebrička omejujeta preglednost

zmogljivost in poraba 3/5

+ uglajen motor

+ odzivnost pri nizkih vrtljajih

– dokaj visoka poraba goriva

vozne lastnosti in udobje 5/5

+ zanesljiva lega na cesti

+ dovolj natančna vodljivost

+ učinkovito vzmetenje

varnost in oprema 4/5

+ dobra varnostna oprema

+ veliko opreme za udobje, tudi navigacija

– asistenčne naprave le za doplačilo

vrednost glede na ceno 4/5

+ ugodna cena glede na opremljenost

+ 5-letna garancija brez omejitve prevoženih kilometrov

– brez serijsko vgrajenih asistenčnih sistemov

Ključne besede

testTestHyundaiTucson

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj