Test: ford galaxy 2.0 TDCI (180) powershift titanium

| Test

Fordova ponudba enoprostornežev je bogata in raznolika; začne s z majhnim B-maxom in konča z galaxyjem (če zanemarimo dostavnega tournea custom). Kaj zmore galaxy, enoprostornež za sedem potnikov in kar nekaj prtljage?


 

Galaksija prostora

Drugo generacijo zapored je galaxy prostornejša različica S-maxa, saj si z njim deli tehniko, mehaniko in tudi precejšen del karoserije. Od spredaj je galaxy zaradi zdaj že zelo značilne maske hladilnika videti kot S-max (in tudi kot mondeo), a kjer se karoserija S-maxa konča, se pri galaxyju nadaljuje v podaljšan in malce višji zadnji del, zaradi česar je galaxy tudi daljši od S-maxa – v dolžino meri 485 cm.

V galaxyju je prostora za 7 potnikov in še za nekaj prtljage, česar avtomobili drugačnih zasnov ne zmorejo. Šesti in sedmi sedež v galaxyju sta namreč del serijske opreme. In čeprav ne ponujata veliko udobja ali prostora za noge, sta odlična rešitev občasnih prevoznih zagat – še zlasti zato, ker ju lahko preprosto zložimo v ravna prtljažna tla, če ju ne rabimo. Še več: paket opreme titanium ponuja električno zlaganje zadnjih sedežev s priročno nameščenimi stikali na bokih prtljažnega prostora.

S prtljago zato v galaxyju ne bi smelo biti težav: celo ob postav-ljenih sedmih sedežih je za njimi še za 300 litrov prostora. Če sta zadnja sedeža zložena v tla, je v prtljažniku prostora za 700 litrov, če pa zložimo še tri sedeže v drugi vrsti, je prostornine skoraj za 2,4 kubična metra.
Če že šesti in sedmi sedež nista preveč udobna, pa se toliko bolje sedi na treh sedežih v drugi vrsti; prostora za kolena je več kot dovolj, ne zmanjka ga niti po višini.

Notranjost je zelo podobna notranjosti S-maxa; v tej različici to pomeni digitalno-analogno armaturno ploščo, multimedijski sistem sync 2, dobra prednja sedeža, pravilno sedenje za volanom in tudi zelo dobro vidljivost iz avta.

Galaxy je velik in tudi težak avto, saj prazen tehta skoraj 1,8 tone. To tudi pomeni, da se mora 2-litrski dizelski štirivaljnik s 132 kW in 400 Nm navora kar dobro naprezati. K sreči je motor prožen, zelo dobro pa je uglašen tudi s 6-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom powershift z dvojno sklopko, ki dobro izkorišča motorni navor. Vožnja je vselej udobna in lahkotna – le športnosti – kljub možnosti ročnega pretikanja z obvolanskima ročicama – ne smete pričakovati. Tudi poraba goriva je bila s testnim povprečjem 8,1 l/100 km precej višja od obljubljene.

Tudi vozne lastnosti so bolj na strani udobja kot dinamike; avto je velik in precej težak, kar pomeni da se bolje znajde na podeželskih kot gorskih cestah. Ima pa zelo dobro uravnoteženo vzmetenje, ki uspešno kroti karoserijska nihanja, hkrati pa lepo blaži neravnine.

Čeprav je paket opreme titanium najbogatejši v ponudbi, v njem manjka nekaj dodatkov, ki bi jih galaxy lahko imel; od varnostnih pripomočkov ima serijsko vgrajen sistem za ohranjanje voznega pasu, radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta, za prilagodljiva LED žarometa in še marsikaj drugega pa je treba dodatno seči v žep.
A pomanjkljivostim navkljub si galaxy zasluži resen razmislek; če iščete avto z veliko prostora in sedmimi sedeži, prav veliko možnosti niti nimate. Svoja velika enoprostorneža sharana in alhambro ponujata VW in Seat, potem pa se izbira počasi neha. In tudi zato je takšen galaxy, za katerega morate odšteti malo manj kot 35.000 evrov, dober nakup.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1997 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 4848 cm, širina: 191,6 cm, višina: 174,7 cm, medosna razdalja: 284,9 cm, masa praznega vozila: 1760 kg, dovoljena skupna masa: 2600 kg, prtljažnik: 300 – 700 – 2339 l, posoda za gorivo: 70 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/6,1/5,4 l/100 km, izpust CO2: 139 g/km, poraba na testu: 8,1 l/100 km.
Cena Ford Summit motors: 34.560 EUR
oblika in prostornost 5/5
+ prostorna notranjost
+ velik prtljažnik
+ serijska sedeža v tretji sedalni vrsti
+ sodobna armaturna plošča
– oblika (preveč) podobna predhodniku
zmogljivost in poraba 3/5
+ prožen motor
+ dober samodejni menjalnik
– skromne zmogljivosti
– precejšnja poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ lahkotno in natančno upravljanje
+ udobno vzmetenje
+ dobra zvočna izolacija potniške kabine
varnost in oprema 3/5
+ razmeroma bogata opremljenost
– sodobni varnostni pripomočki za doplačilo
vrednost glede na ceno 4/5
+ veliko avtomobila za ta denar
Ključne besede

testTestFordTest avtaGalaxy

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj