Povratek

| Test

Fiat tipo 1.6 multijet 16V opening edition plus


Novi tipo je sprva limuzina, izdelujejo ga v Turčiji, namenjen pa je trgom, kjer cenijo (in kupujejo) štirivratne avtomobile tega razreda – tudi slovenskemu … Preskusili smo tipa z najmočnejšim motorjem.

Limuzin nižjega srednjega razreda v Sloveniji menda ne kupimo prav veliko, a ponudba je vseeno zelo pestra.

Novi tipo ni zanimiv le zaradi štirivratne karoserije, pač pa tudi zaradi oblike – predvsem zato, ker predstavlja povsem novo Fiatovo oblikovno smer. Takšnega prednjega dela nima noben drug fiat, pa tudi od zadaj avta ne boste prepoznali. Nič hudega: tipo je videti prav všečno, zaradi skladnih velikostnih razmerij celo prijetno elegantno. Dolg je malo več kot štiri metre in pol, ima pa daljšo medosno razdaljo kot 500L. Na zadnji klopi je udobno veliko prostora za kolena, v prtljažniku pa za kar 520 litrov prtljage. Če vas ne moti dokaj ozka odprtina vanj, je tipo lahko pravi tovornjaček.

Po svoji poti gre tipo tudi z obliko notranjosti in armaturne plošče, kjer je še najbolj prepoznaven zaslon multimedijske naprave u-connect, ostalo pa je videti precej preprosto in nič kaj razburljivo. Prijetno presenetita čvrsta in zato tudi na daljših vožnjah udobna prednja sedeža, predvsem pa čvrsta izdelava in dovolj kakovostni vgrajeni materiali – tudi mehkejši gornji del armaturne plošče.

Preskusnega tipa je poganjal 1,6-litrski dizelski štirivaljnik multijet 16V, ki ga poznamo iz številnih drugih fiatov. Motor je prožen, v območju največjega navora že kar eksploziven; ob ostrih speljevanjih trpi sklopka, prednji kolesi se kar hitro zavrtita v prazno. Motor deluje dokaj glasno in grobo, zmogljivosti pa so presenetljivo dobre – tudi največja hitrost 199 km/h. Poraba goriva seveda ne sledi obljubam, a 6,7 l/100 km je za skoraj 1,4 tone težak avto pričakovan dosežek.

Dokaj velika medosna razdalja kljub razmeroma čvrstemu vzmetenju zagotavlja učinkovito blaženje cestnih neravnin – tudi zvočno. Lega na cesti je dobra, volanski mehanizem dovolj natančen, kot pri ostalih fiatih lahko tudi tu izbirate med dvema stopnjama ojačanja volanskega serva. Občuti se, da je tipo zasnovan tudi za slabše ceste, kot jih imamo pri nas. Preskusni tipo je bil opremljen s paketom opreme opening edition plus, ki pa ga ni več v uradnem ceniku. V njem so na voljo paketi city, easy, lounge in pop, vsak med njimi z nekaj posebnostmi in dodatki. A prav veliko sodobnih varnostnih in voznih pripomočkov v tipu ni na voljo; tempomat je brez radarskih tipal, za parkirna tipala zadaj ali kamero je treba doplačati, prav tako za sistem start & stop. Celo samodejna klimatska naprava je serijsko na voljo le v enem paketu opreme.

A takšna cenovna politika je pri avtih, kakršen je tipo, pričakovana – njena posledica je tudi zanimiva, dostopna cena. Tipo, kakršnega smo preskusili mi, je stal 16.490 evrov, kar je po vseh merilih zmerna cena za tako prostoren in tudi zmogljiv avto tega razreda.

Pravzaprav lahko zapišemo, da za ta denar v Fiatovi ponudbi dobite največ avtomobila. Celo če ga primerjamo z ostalimi “nizkocenovnimi” limuzinami, ponuja veliko – tudi zaradi najzmogljivejšega motorja med tekmeci. In če vas limuzinska karoserija nikakor ne prepriča, boste lahko že kmalu izbirali tudi med petvratnim in karavanskim tipom. To pa bo pravi povratek.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3750 vrt./min., največji navor: 320 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 453,2 cm, širina: 179,2 cm, višina: 149,7 cm, medosna razdalja: 263,6 cm, masa praznega vozila: 1345 kg, dovoljena skupna masa: 1779 kg, prtljažnik: 520 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 199 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,6/5,2/4,2 l/100 km, izpust CO2: 110 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km.
Cena

16.490 EUR

oblika in prostornost 4/5
+ zanimiva in skladna podoba
+ prostorna notranjost
+ zelo prostoren prtljažnik
+ pregledna armaturna plošča
poraba 3/5
+ prožen motor
+ dobra odzivnost
– grob in glasen motor
– dokaj velika poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ lahkotno in natančno upravljanje
+ udobno vzmetenje
varnost in oprema 3/5
+ dobra osnovna opremljenost
– brez sodobnih varnostnih pripomočkov
vrednost glede na ceno 4/5
+ veliko avtomobila za ceno
– nepriljubljena limuzinska oblika
Ključne besede

FiatTest avtaTipo

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj