Zanesenjak

| Test

Toyota prius 1.8 VVT-i sol


Toyotin prius je med najbolj prepoznavnimi hibridnimi avti. Priusi prvih treh generacij so imeli kar nekaj pomanjkljivosti, ki so jih skušali pri Toyoti v četrto odpraviti. Jim je uspelo ali je prius ostal avto za zanesenjake?

Prius že z obliko zaviha marsikatero obrv, saj bi le težko rekli, da je avto videti elegantno ali športno. Nekaj skupnih potez z ostalimi toyotami ima, sicer pa ostaja samosvoja petvratna kombilimuzina s položno prisekanim zadnjim delom, poudarjenimi karoserijskimi gubami in robovi ter odlično aerodinamiko. Komur vse skupaj ni všeč, lahko izbere tudi podobno prostornega in podobno zmogljivega, a precej bolj konvencionalno oblikovanega hibridnega aurisa.

Tudi v notranjosti gre prius svojo pot, ki so jo začrtali že predhodniki s sredinsko postavljenimi digitalnimi merilniki. V novi izdaji ima prius seveda tudi pregledno in sredinsko postavljen zaslon multimedijske naprave, a tudi za nekaj centimetrov nižji položaj sedenja in nižjo bočno linijo, kar prinese boljši pogled iz avta. V primerjavi s predhodnikom se v novem priusu zdaj (končno) dobro sedi, boljša sta prednja sedeža, malce več prostora pa je tudi na zadnji klopi in v prtljažniku. Ta s 343 litri prostornine ni med najprostornejšimi, je pa zaradi velikih in položnih zadnjih vrat zelo dostopen.

Novega priusa poganja podobno zasnovan hibridni pogonski sklop kot prej, le da je precej posodobljen. Sestavljajo ga 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 72 kW, dva električna motorja (pogonski zmore 53 kW, drugi služi kot generator) in planetni brezstopenjski menjalnik. Skupna moč 90 kW ne omogoča prav športnih zmogljivosti, je pa z nekaterimi posodobitvami prius zdaj bistveno udobnejši in prijetnejši v vožnji. Pogonski sklop je odzivnejši, menjalnik pametnejši, zvočna izolacija pa toliko boljša, da celo značilni visoki vrtljaji zaradi brezstopenjskega menjalnika pri pospeševanju ne motijo več. Še vedno lahko zgolj na elektriko prevozimo le nekaj-sto metrov (akumulatorji ostajajo nikelj-metalni), a posodobitve se poznajo tudi pri porabi goriva. Ob povsem običajni vožnji z našo običajno zmesjo mestnih ulic, podeželskih cest in avtoceste smo mu namerili povprečje 5,1 l/100 km, kar je za bencinski avto zelo dober rezultat. Z namensko varčevalno vožnjo se da privarčevati še kakšen liter bencina, a to lahko naredimo tudi za volanom dizelsko gnanega tekmeca. Zato potrjujemo: prius je prava alternativa dizelskim avtomobilom.

Tudi drug sklop izboljšanj je pri priusu zelo dobro uspel: postavljen na novo platformo in opremljen s sodobnejšim podvozjem (zadaj so dvojna prečna vodila) je prius prijeten, lahkoten, natančno vodljiv in udobno vzmeten avto, ki se prav dobro počuti tako med ovinki kot pri križarjenju na avtocesti. Ni športnik, a to tudi noče biti.

Paket opreme sol ponuja večino dodatkov, ki so koristni, tudi učinkovit skupek varnostnih pripomočkov z radarskim tempomatom in samodejnim zaviranjem v sili, prikazovalnik na vetrobransko steklo, dober multimedijski sistem, kamere in sistem za prostoročno odklepanje in zagon avta.

Prius še vedno težko pospravimo v katerega od uveljavljenih avtomobilskih predalov, a v novi izdaji z lahkoto ustreže potrebam, željam in kapricam običajne slovenske družine. Le predrag je: za priusa je treba odšteti 28.900 evrov, to pa je že cena avtomobila srednjega razreda, kar pa prius ni. Zgolj zato je prius tudi v četrti izdaji ostal avto za zanesenjake …

Motor in prenos moči Bencinski, štirivaljni, prostornina: 1798 cm3, največja moč: 72 kW (98 KM) pri 5200 vrt./min., največji navor: 142 Nm pri 3600 vrt./min., električni, sinhroni, največja moč 53 kW (72 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 454 cm, širina: 176 cm, višina: 147 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1470 kg, dovoljena skupna masa: 1790 kg, prtljažnik: 343 – 1558 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,3/3,3/3,3 l/100 km, izpust CO2: 76 g/km, poraba na testu: 5,1 l/100 km.
Cena Toyota Adria: 28.900 EUR
oblika in prostornost 4/5
+ prostorna notranjost
+ dostopen prtljažnik
+ udobno sedenje
– nenavadna oblika
zmogljivost in poraba 3/5
+ dobra zvočna izoliranost
+ boljša odzivnost
+ majhna poraba goriva
– skromne zmogljivosti
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ lahkotno in natančno upravljanje
+ udobno vzmetenje
varnost in oprema 5/5
+ bogata opremljenost
+ sodobni varnostni pripomočki
vrednost glede na ceno 3/5
+ uporaben avto nižjega srednjega razreda
– previsoka cena
Ključne besede

ToyotaPriusHibridni avtoTest avta

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj