(Prostorski) čudež

| Test

Honda jazz 1.3 i-VTEC comfort


Honda jazz je tudi v tretji izdaji pravi mali prostorski čudež; kljub manj kot 4 metrom skupne dolžine – jazz je na primer za 6,5 centimetrov krajši od renaulta clia – v notranjosti ponuja več prostora kot večina za razred večjih avtomobilov. Kako je to Hondinim inženirjem uspelo?

Jazz je zadržal enoprostorsko obliko predhodnikov z naprej pomaknjeno potniško kabino, kratkim pokrovom motornega prostora in kratkimi karoserijskimi previsi čez oba kolesna para. Kljub enaki zasnovi je v novi podobi izgubil nekaj prikupnosti in skladnosti predhodnika; težje ga je na cesti tudi prepoznati.

Ob menjavi generacij je jazz doživel pomladitev tudi v notranjosti oziroma armaturni plošči – najbolj zaradi na dotik občutljivega zaslona multimedijske naprave. Manj razveseljivo je dejstvo, da uporabniški vmesnik ni prav intuitiven in zahteva nekaj privajanja. Razočaranje pomenijo tudi kakovostno skromni materiali v notranjosti – s plastičnim volanskim obročem vred.

Pri Hondi očitno prednost dajejo uporabnosti in prostornosti, ne pa prestižu. Prostornost prepoznamo takoj, ko sedemo v avto, čeprav tudi v jazzu ne moremo mimo omejitev. Največja je premajhen odmik voznikovega sedeža, zaradi česar v njem dobro sedijo le vozniki povprečne rasti. Je pa zato tudi za povsem nazaj pomaknjenem voznikovem sedežem še dovolj prostora za kolena – tudi dvometrašev.

Drug sklop lastnosti, pri kateri jazz blesti, je prilagodljivost notranjosti. Veliko zaslug za to ima genialna rešitev dvižnih sedal zadnje klopi, ki ju zataknemo v gornji položaj in s tem dobimo velik prazen prostor, v katerem lahko prevažamo marsikaj – od pokončnih lončnic do le delno razstavljenih koles. Zadnja klop, prednja sedeža in prtljažnik ponujajo še nekaj drugih možnosti prilagajanja – od klasičnega povečanja prtljažnika do ustvarjanja pravega ležišča po celotni dolžini kabine. Tudi prtljažnik je s 354 litri prostornine in zelo nizkim nakladalnim robom zelo uporaben – le rezervnemu kolesu se morate odpovedati, ker ga jazz nima.

Jazz je po novem na voljo zgolj z enim motorjem – 1,3-litrskim i-VTEC štirivaljnikom s 75 kW, ki bi bil v kakšnem športnem avtomobilu zaradi svojega veselja do visokih vrtljajev zabaven motor, jazzu pa prav nič ne pristoji. Ima namreč majhen navor, ki se razvije šele pri 5000 vrt./min, kar pomeni, da je treba motor priganjati v visoke vrtljaje, pri tem pa tudi pogosto seči po prestavni ročici, kar je zaradi precejšnjega trušča dokaj neudobno. Je pa motor prijetno varčen; celo po mestnih ulicah porabe ne moremo dvigniti prek 6 l/100 km.

Ostale vozne lastnosti so po Hondino učinkovite; jazz je natančno in lahkotno vodljiv, tudi z lego na cesti ni nobenih težav, pri vožnji pa se voznik lahko zanese tudi na nekaj varnostnih pripomočkov, ki v tem avtomobilskem razredu niso prav običajni. V paketu opreme comfort so na primer opozorilo pred naletom, sistem prepoznave prometnih znakov in opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu.

Jazz torej ponuja malce nenavadno zmes lastnosti in značilnosti – na eni strani izjemno prostornost in prilagodljivost, na drugi pa neustrezen motor in skromno kakovost vgrajenih materialov. Na katere kupce jazz lahko računa, je torej jasno, v enačbi pa velja upoštevati tudi dejstvo, da je za takšnega jazza treba odšteti skoraj 18.000 evrov, kar je glede na njegove lastnosti kar zasoljena cena.

Motor in prenos moči Bencinski, štirivaljni, prostornina: 1318 cm3, največja moč: 75 kW (102 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 123 Nm pri 5000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 399,5 cm, širina: 169,4 cm, višina: 152,5 cm, medosna razdalja: 253 cm, masa praznega vozila: 1168 kg, dovoljena skupna masa: 1605 kg, prtljažnik: 354 – 884 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,3/6,1/5,0 l/100 km, izpust CO2: 116 g/km, poraba na testu: 5,6 l/100 km.

Cena

AC Mobil: 17.900 EUR
oblika in prostornost 4/5
+ zelo prostorna notranjost
+ prilagodljivost
+ prostoren prtljažnik
– premajhen odmik voznikovega sedeža
zmogljivost in poraba 3/5
+ majhna poraba goriva
– neprožen motor
– hrupen motor pri višjih vrtljajih
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ natančna vodljivost
+ dobra lega na cesti
– skromno delovanje klimatske naprave
varnost in oprema 4/5
+ bogat nabor varnostnih pripomočkov
– ceneni materiali v tem paketu opreme
vrednost glede na ceno 3/5
+ najprostornejši avto v svojem razredu
– (pre)visoka cena

 

Ključne besede

HondaTest avtaJazz

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj