Čarovna moč?

| Test

Renault talisman grandtour 1.6 dCi zen


Laguna se je utopila v povprečnosti in težavah s kakovostjo, latitude je bil začasna rešitev. Bo talisman spremenil pogled na Renaultove velike avtomobile in bo zmogel čarovno moč in prinesel srečo?

Slovar slovenskega knjižnega jezika namreč talisman opisuje kot predmet, ki se mu pripisuje čarovna moč in prinašanje sreče. Ime je torej že pravo, oblika prepoznavna v slogu zadnjih Renaultovih modelov, tehnična zasnova že znana, saj avto temelji na enaki platformi kot novi espace, ki omogoča nekatere tehnične posebnosti kot je na primer 4control, štirikolesni volan.

V karavanski različici, ki smo jo preskusili – na voljo je tudi limuzina – je avto zelo podoben karavanskemu meganu. Še zlasti sta si podobna v zadnjem delu z lučmi, ki segajo čez celoten zadnji del avta, LED luči pa mu (tudi podnevi – pohvalno!) zagotavljajo prepoznavnost.

A seveda je talisman precej daljši, dolžina 486,5 cm in zelo dolga medosna razdalja 281 cm pa mu zagotavljata prostorno potniško kabino. Prednja sedeža sta zelo dobro nastavljiva in imata dober bočni oprijem, za doplačilo 2000 evrov sta na voljo v usnju, z gretjem, prezračevanjem in masažo. Zadnja klop ima asimetrično deljen naslon, ki ga prevrnemo ob pomoči ročic v prtljažnem prostoru, ob čemer pa na dnu prtljažnika nastane nizka stopnica. Vrata prtljažnega prostora se ob pomoči elektrike (doplačilo 500 evrov) odpirajo visoko, dno prtljažnika je nizko od tal, prekrivni rolo se ob pritisku odpira dvostopenjsko.

Voznikovo delovno okolje zaznamuje digitalna instrumentna plošča in velik, pokončen zaslona na sredinski konzoli. Voznik lahko spreminja konfiguracijo instrumentne plošče z izbiro voznega programa (program sense), k dobri informiranosti voznika pripomore tudi uporaben projekcijski prikazovalnik. 8,7 palčni pokončno postavljen sredinski zaslon na dotik (v paketu z Bose zvočnim sistemom stane 1200 evrov) omogoča razne nastavitve in priklic podatkov, a koraki do podatkov ali nastavitve so precej zapleteni, nekatere ikone premajhne, zato med vožnjo upravljanje ni priporočljivo.

Preskusni avto je poganjal najmočnejši dizelski motor: (le) 1,6-litrski s 118 kW, ki se odlikuje z uglajenim delovanjem in dobro odzivnostjo. Prenos moči je prek 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, ki je naravnan na udobje, v zahtevnejših situacijah pa je dokaj počasen. Vozne zmogljivosti so dobre, poraba goriva s 7,3 l/100 km sprejemljiva za 1,6 tone težek avto. Štirikolesni volan – v paketu z nastavljivim vzmetenjem stane 2000 evrov –, ki pri majhnih hitrostih zadnji kolesi rahlo obrne v smeri prednjih koles, pripomore k okretnosti pri parkiranju in manevriranju, prav tako se dobro izkaže pri hitrem menjavanju smeri na avtocesti, pa tudi pri vstopih v ovinke. Lega na cesti je zelo zanesljiva, volan pa deluje dokaj sintetično. Vzmetenje je kljub kar 19 palčnim pnevmatikam dobro kos svoji nalogi tudi na slabši cesti, potniška kabina je dobro zvočno izolirana.

Med asistenčnimi sistemi velja omeniti radarski tempomat, ki deluje le od 30 do 140 km/h, zanj pa je treba skupaj s projekcijskim prikazovalnikom odšteti 800 evrov.

Ima torej talisman čarovno moč? Ne, je pa všečen, prostoren avto s sodobno tehniko, ki pa z opremo zen ni ravno poceni, še zlasti, če ga želite opremiti z dodatno opremo, saj se tedaj cena krepko približa 40 evrskim tisočakom.

Motor in prenos moči dizelski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 118 kW (160 KM) pri 4000 vrt./min., največji navor: 380 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa dolžina: 486,5 cm, širina: 186,8 cm, višina: 145,6 cm, medosna razdalja: 280,9 cm, masa praznega vozila: 1615 kg, dovoljena skupna masa: 2190 kg, prtljažnik: 572 – 1681 l, posoda za gorivo: 47 l.
Zmogljivosti in poraba največja hitrost: 215 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,3/5,1/4,6 l/100 km, izpust CO2: 120 g/km, poraba na testu: 7,3 l/100 km.
Cena 31.690 EUR

oblika in prostornost 5/5

+ prostorna notranjost
+ velik prtljažnik

zmogljivost in poraba 3/5
+ uglajeno delovanje motorja
– počasno reagiranje menjalnika
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ zanesljiva lega na cesti
+ zelo dobra okretnost (4control)
+ učinkovito vzmetenje
– upravljanje sredinskega zaslona
varnost in oprema 4/5
+ dobra varnostna oprema
+ dovolj obširna ponudba asistenčnih sistemov
– delovanje radarskega tempomata le od 30 do 140 km/h
– precej opreme za doplačilo
vrednost glede na ceno 3/5
+ cena na ravni tekmecev
+ 5-letno jamstvo (150.000 km)
Ključne besede

renaultRenaultTest avtatalisman

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj