Desetina

Test

Hyundai elantra 1.6i style


 
Avtomobili so vse bolj raznolikih oblik, klasične limuzine so vedno večja redkost. A nekateri še prisegajo nanje. Eden izmed njih je tudi Hyundai, ki je poslal na trg novo, že šesto generacijo elantre. S čim prepričuje kupce?

Elantra ima že dolgo, več kot četrtstoletno tradicijo. Najprej je bila lantra, ob limuzini je bila na voljo tudi kot karavan, ki so ga pozneje opustili. Lantri so pred ime dodali e in s tem želeli poudariti njen elan. V tokratni izvedbi so ji namenili precej kupejevsko podobo, a seveda so ohranili štiri vrata. Zadnji del je dokaj kratek, to pa vpliva tudi na velikost odprtine za dostop do prtljažnega prostora, ki pa je kar izdatno odmerjen. Pri nakladanju je treba paziti na zapiralni mehanizem, ki pač zavzame nekaj prostora. Ker pa želi biti elantra ne le eleganten, temveč tudi praktičen avto, lahko prevrnemo naslon zadnje klopi, kar omogoča prevoz daljših predmetov, a je treba upoštevati stopnico v prtljažniku. Elantrina posebnost je odpiranje vrat prtljažnika, saj nimajo stikala za ročno odpiranje, temveč jih je pri opremi style treba odpreti ali z vzvodom ob voznikovem sedežu ali s pritiskom na daljinski ključ.

Elantra je dolga dobre štiri metre in pol, prostornost potniške kabine opredeljuje dolga medosna razdalja 270 cm. To zagotavlja dovolj prostora za noge tudi na zadnji klopi, kjer pa je zaradi padajoče strehe omejen prostor po višini, toda z glavo bodo do strehe segli le visokorasli potniki. Na čvrstih, a udobnih prednjih sedežih je prostora dovolj. Instrumentna plošča je dobro pregledna, sredinski zaslon je 5-palčni, kakovost vgrajenih materialov je na sprejemljivi ravni. Moti radijski sprejemnik, ki ob slabem sprejemu brez posega voznika spreminja radijsko postajo.

Preskusni avto je poganjal 1,6-litrski bencinski motor s 94 kW, prenos moči je bil prek ročnega 6-stopenjskega menjalnika. Motor deluje tiho in uglajeno. Odzivnost pri nizkih vrtljajih ni njegova vrlina, v srednjem območju vrtljajev pa je njegova prožnost dobra. V visoke vrtljaje motorja ne gre priganjati, saj to razen hrupa ne prinese posebnega učinka. Glavna odlika motorja je gospodarnost, saj je bila poraba na testu 6,8 litra bencina na 100 km, kar je le dva decilitra več od normne porabe. Vozne zmogljivosti so povsem sprejemljive: avto pač ni športno naravnan, a vsakdanjim razmeram v prometu ste kos brez težav. Lega na cesti je zanesljiva, podvozje in vzmetenje je dovolj učinkovito tudi na slabših cestah, kjer tudi zaporedne kratke grbine avta ne spravijo v večje težave. Volanski mehanizem je dokaj posreden, voznik dobi malo povratnih informacij o dogajanju z avtom.

Z opremo style je elantra solidno opremljena z vsemi najpomembnejšimi napravami: od samodejne klimatske naprave, tempomata do bluetooth povezave, parkirnih senzorjev in zelo dobrodošle vzvratne kamere. Paket elektronskih pripomočkov (mrtvi kot, prečni promet za avtom, držanje smeri na voznem pasu) je na voljo za doplačilo 540 evrov.
Opremljenost elantre vpliva tudi na njeno ceno, ki je glede na kakovost in lastnosti avta, pa tudi upoštevajoč 5-letno garancijo brez omejitve prevožene razdalje, sprejemljiva. Dovolj razlogov, da elantra najde svoj krog kupcev in vsaj obdrži dolgoletno povprečje, da je pri nas elantra vsak deseti prodani hyundai.

Motor in prenos moči Bencinski, štirivaljni, prostornina: 1591 cm³, največja moč: 94 kW (127 KM) pri 6300 vrt./min, največji navor: 155 Nm pri 4850 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 457 cm, širina: 180 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1334 kg, dovoljena skupna masa: 1770 kg, prtljažnik: 458 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti Največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,1 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,2/8,9/6,6 l na 100 km, izpust CO2: 153 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km.
Cena Hyundai avto trade: 17.500 EUR
oblika in prostornost 4/5
+ elegantna oblika
+ prostorna potniška kabina
+ velik in povečljiv prtljažnik
– prostor po višini na zadnji klopi
– brez stikala na prtljažnih vratih
zmogljivost in poraba 4/5
+ dobre zmogljivosti
+ zelo majhna poraba goriva
– odzivnost pri nizkih vrtljajih
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ zanesljiva lega na cesti
+ učinkovito vzmetenje
+ kakovost prednjih sedežev
– sintetičen občutek na volanu
varnost in oprema 3/5
+ dobra varnostna oprema
+ vzvratna kamera
– skromen nabor elektronskih pripomočkov
vrednost glede na ceno 3/5
+ ugodna cena
5-letna garancija brez omejitev

Ključne besede


HyundaiTest avtahyundai elantra

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

Priljubljenost članka

Shrani

Delite s prijatelji