Pogum, ne denar

| Test

Ford mustang fastback GT 5.0 V8


Za avto, kakršen je novi mustang GT, je treba zbrati več poguma kot denarja; ker se z njim vozite na skrajnem robu ekološke korektnosti, ker ste za volanom tarča številnih – ne samo prijaznih! – pogledov in ker preskuša vašo samodisciplino pri spoštovanju prometnih pravil. Če to zmorete in znate, mustang GT 5.0 V8 ponuja zelo veliko.

4,8-metra dolg štirisedežni športni kupe ima prepoznavno obliko z zelo ameriškim naglasom; dolgim pokrovom motornega prostora, široko stojo in nič kaj napredno aerodinamiko. Avto je velik, v notranjosti pa dovolj tesen s prostorom, da ne ponuja nič več prostora od manjših športnih kupejev evropskih in japonskih avtomobilskih znamk; spredaj je prostora dovolj za vsakogar, na zadnjih dveh sedežih zaradi nizke strehe le za otroke. Se pa voznik v mustangu počuti domače; njegova armaturna plošča je sicer značilno ameriške oblike, a dovolj pregledna – sodobnim zahtevam služi dobro poznan Fordov mulitmedijski sistem sync 2.

Pri mustangu se pravi razlog za veselje skriva pod dolgim motornim pokrovom, kjer je vzdolžno vstavljen bencinski “small block” osemvaljnik z valji na V, prostornino 5 litrov, močjo 310 kW (421 KM) in navorom 524 Nm. Motor prek ročnega šeststopenjskega menjalnika poganja zadnji kolesi, med katerima je diferencial z delno zaporo. Klasična športna pogonska zasnova torej, pri kateri še največ začudenja vzbuja dejstvo, da je ročni menjalnik (izberete lahko tudi samodejnega) sploh na voljo.

Vožnja s takšnim motorjem je pravo doživetje; ne samo zaradi obilice moči in prožnosti, pač pa predvsem zaradi zvoka oziroma hrupa, ki se začne že z glasnim zagonom, nadaljuje z globokim brbotanjem pri nizkih motornih vrtljajih in nadaljuje v dirkaški trušč blizu (visoko postavljenega) rdečega polja na merilniku vrtljajev. Čeprav se zdi 4,8 sekunde pospeška do 100 km/h malce optimističnih, mustang pri polnem plinu vsakomur vzame sapo. Za najboljši izkoristek zmogljivosti lahko pri štartu uporabimo sistem za hiter štart (launch control), za strašenje mimoidočih pa njegovo nasprotje – sistem line control, pri katerem zavremo prednji kolesi, zadnji pa v oblaku dima zavrtimo v prazno.

Mustang prijetno preseneti s svojimi voznimi lastnostmi, sploh z udobnim vzmetenjem; zamenjava toge zadnje preme za večvodilno je mustangu prinesla bistveno bolj obvladljive vozne manire. Avto je z 1,8 tone sicer precej težak (kar se čuti tudi med vožnjo) in bolj kot gorske serpentine mu pristojijo podeželski ovinki, a vselej zna narisati nasmeh na usta voznika in sopotnika – tudi če ga ne priganjamo prek meja zdrsa. S porabo goriva se verjetno ni smiselno preveč ukvarjati; med našim preskusom se je ta umirila pri nekaj več kot 16 l/100 km – da se jo malce znižati, a tudi precej povečati. To je pač davek na prostorninsko velik in zmogljiv motor.

Zmogljivosti, navdušenje, užitki in ugodje osemvaljnega športnika seveda nekaj stanejo, a pri takšnem mustangu, za katerega je treba odšteti 61.200 evrov, vendarle precej manj kot pri tekmecih. Če se vsaj malo spogledujete z mislijo na zmogljiv športni avto, je novi mustang lahko odlično izhodišče; morda v primerjavi s filigranskimi športniki deluje malce (preveč) preprosto in grobo, a zato še bolj uživaško.

Motor in prenos moči Bencinski, osemvaljni (V8), prostornina: 4951 cm3, največja moč: 310 kW (421 KM) pri 6500 vrt./min, največji navor: 524 Nm pri 4250 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 478,4 cm, širina: 191,6 cm, višina: 138,1 cm, medosna razdalja: 272 cm, masa praznega vozila: 1726 kg, dovoljena skupna masa: 2087 kg, prtljažnik: 408 l, posoda za gorivo: 61 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 4,8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 9,6/20/13,5 l/100 km, izpust CO2: 299 g/km, poraba na testu: 16,4 l/100 km.
Cena Summit motors: 61.200 EUR
oblika in prostornost 4/5 
+ prepoznavna oblika
+ udoben položaj za volanom
– malo prostora na zadnjih sedežih
– slaba vidljivost iz avta
zmogljivost in poraba 4/5
+ odziven motor
+ izjemne zmogljivosti
– zelo visoka poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ udobno vzmetenje za športni avto
+ dobra lega na cesti
– prevelika masa
varnost in oprema 4/5
+ bogata oprema
– brez sodobnih varnostnih pripomočkov
vrednost glede na ceno 3/5
+ zelo dobre zmogljivosti za zmerno ceno
+ užitek v vožnji
Ključne besede

FordTest avtaMustang

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj