(Zelo) sodobna klasika

| Test

Mercedes E 220 d AMG line


Med prestižnimi limuzinami višjega srednjega razred je vse po starem: merila (in levji delež trga) še vedno postavljajo avtomobili nemške trojice Audi, BMW in Mercedes. Trenutno je najbolj vroč mercedes razreda E, ki pod klasično limuzinsko obliko skriva največ tehnično novega in naprednega.

Ob navdušenju nad cestnimi terenci in križanci se zdijo klasične limuzine kar malce odrinjene vstran, a že nekaj korakov okoli mercedesa E odkrije, da ima klasična avtomobilska eleganca še vedno limuzinsko podobo. Pri Mercedesu se zdaj sicer trudijo poenotiti videz svojih limuzin – zato je novi E tako podoben manjšemu C in večjemu S –, a to ni nič slabega; razred E je zelo eleganten in skladen avto, ki ga na cesti ni mogoče prezreti – tudi ne zaradi dolžine skoraj 5 metrov in skoraj 3-metrske medosne razdalje. Slednja avtu zagotavlja obilico prostora v notranjosti, predvsem za potnike na zadnji klopi: že dostop do zadnje klopi je zaradi širokih zadnjih bočnih vrat zelo udoben, udobno pa je tudi sedenje, saj sta prednja sedeža daleč stran od kolen. Zelo limuzinski je tudi prtljažnik razreda E; s 540 litri zelo prostoren, a zaradi kratkega pokrova omejeno dosegljiv.

V notranjosti seveda najprej zbode v oči povsem digitalna armaturna plošča, ki jo pod raztegnjenim nadstreškom sestavlja sklop digitalnih merilnikov in zelo širok zaslon s prikazom vsega ostalega dogajanja v avtu in okoli njega. Za povsem digitalno notranjost je seveda treba dodatno (in globoko) seči v žep, a kdor si jo lahko privošči, bo užival v visoki ločljivosti, varnem upravljanju prek treh vmesnikov (brez dotikov zaslona, a tudi z drsnimi ploščicami na volanskem obroču) in izjemno bogatem naboru funkcij. Če k temu prištejemo še brezhibno ergonomijo, športno-udobna prednja sedeža in odlično kakovost vgrajenih materialov ter izdelave, je novemu razredu E težko najti kakršnokoli zamero. Kot klasiko lahko označimo tudi preostalo tehniko in mehaniko. Avto je poganjal sodoben 2-litrski dizelski štirivaljnik z oznako 220 d, močjo 143 kW in navorom 400 Nm; pogon je seveda speljan na zadnji kolesi, vmes je 9-stopenjski samodejni menjalnik z možnostjo prestavljanja prek obvolanskih ročic. Motor in menjalnik sta usklajena, zvočno zelo dobro zadušena in dovolj zmogljiva, da je razred E tudi z osnovnim dizelskim motorjem zelo hiter avto. Pohvale si zasluži tudi za gospodarnost; povprečje 6,8 l/100 km je dobro za takšne zmogljivosti.

Tudi vozne lastnosti razreda E kroji udobje; izjemno uravnoteženo vzmetenje s prilagodljivim blaženjem (skoraj) neslišno gladi vsakršne cestne luknje in le malo je avtomobilov, ki se tako udobno zapeljejo čez značilne cestne luknje. Zna pa takšen plavajoči občutek malce zadušiti športne ambicije, a dirkaškim podvigom so tako ali tako namenjene druge različice. Bolj dobrodošli so številni varnostni in vozni pripomočki, zbrani v nekaj doplačljivih paketih – najbogatejši vsebuje tudi številne funkcije povsem avtonomne vožnje, na primer pri vožnji v počasni koloni.

Kdor se torej ozira po limuzini višjega srednjega razreda: sodobnejšega ali udobnejšega avtomobila v tem razredu (trenutno) ne ponuja noben od tekmecev. Cena – v tem primeru 49.590 evrov – pa je pri tovrstnih avtomobilih tako ali tako le orientacijske narave – opremljen z vso sodobno opremo je razred E precej dražji.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, prostornina: 1950 cm3, največja moč: 143 kW (194 KM) pri 3400 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 492,3 cm, širina: 185,2 cm, višina: 146,8 cm, medosna razdalja: 293,9 cm, masa praznega vozila: 1835 kg, dovoljena skupna masa: 2340 kg, prtljažnik: 540 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 240 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/4,7/4,3 l/100 km, izpust CO2: 112 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km.
Cena Autocommerce: 49.590 EUR
oblika in prostornost 5/5
+ zelo elegantna oblika
+ ergonomsko odličen voznikov delovni prostor
digitalna notranjost
zmogljivost in poraba 4/5
+ zelo prožen motor
+ dober menjalnik
+ zmerna poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 5/5
+ zelo udobno vzmetenje
+ natančna vodljivost
+ odlično sedenje
varnost in oprema 3/5
+ najsodobnejša varnostna oprema
– večina te opreme za doplačilo
vrednost glede na ceno 3/5
+ primerljiva osnovna cena z ostalimi prestižnimi tekmeci
– draga dodatna oprema
Ključne besede

Mercedes

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj