Šarmer

| Test

Maserati levante diesel


Nihče ne more ubežati cestno-terenskemu virusu – tudi tako zveneče športno ime, kot je Maserati, ne. Lahko maserati levante postane resna alternativa pri nas udomačenim nemškim in britanskim tekmecem?

Več kot 5 metrov dolg športni terenec navduši z obliko, mogočno pojavo in prepoznavnostjo. Pri Maseratiju so se uspešno izognili pasti velikih terencev – in namesto okorne škatle na visokih nogah levanteja oblekli v športno-elegantno podobo z dolgim prednjim delom, agresivno masko hladilnika, velikimi kolesi in poudarjenimi boki. Komur so všeč Maseratijevi športni avti, mu bo tudi levante.

Zasnovo potniške kabine poznamo že iz ghiblija. Voznik in sovoznik sedita na odličnih sedežih, volanski obroč je blizu vozniku, noge stegnjene naprej, desno je široka sredinska konzola z velikim zaslonom multimedijske naprave. Če kupec dodatno seže v žep, je celotna notranjost – tudi večji del armaturne plošče – oblečena v usnje.

Čisto vse v levanteju si ne zasluži najvišje ocene; glede na zajetne zunanje mere je na zadnji klopi in v prtljažniku manj prostora, kot je videti od zunaj, nekaj notranjih podrobnosti (pokrovčki predalov in stikala) bi moralo biti kakovostneje izdelanih, nekaj funkcionalnih zdrsov načenja živce. A tega smo pri italijanskih avtih – tudi teh zvenečih imen – že vajeni.

Maserati levanteja ponuja z bencinskim ali dizelskim motorjem – preskusili smo slednjega. Ker Maserati nima svojega dizelskega motorja, so v levanteja vgradili 3-litrski dizelski šestvaljnik znamke VM Motori. Šestvaljnik ni med najbolj uglajenimi, je pa zahvaljujoč umetno ustvarjenemu zvoku med najbolje zvenečimi v razredu; z 202 kW in 600 Nm je tudi medvedje močan in prožen. S sodobnim osemstopenjskim samodejnim ZF menjalnikom se odlično ujame, le pri speljevanju in nenadnem pospeševanju si vzame (pre)dolg premor za premislek. Zmogljivosti so dobre, a s težo 2,3 tone in dizelsko zamudo pri odzivih levante ni atlet. Podobno velja za njegove vozne lastnosti, ki jih krojijo masa avtomobila in dokaj čvrsto nastavljeno vzmetenje; s široko stojo in širokimi pnevmatikami suvereno požira cestne kilometre, dirkaškemu siljenju v ostre ovinke pa se upira s podkrmarjenjem in nagibanjem karoserije. Ob prilagodljivem zračnem vzmetenju zna opraviti tako z asfaltom kot v dvignjenem položaju s skalnatim brezpotjem, a najbolj doma se vendarle počuti na dobrih asfaltnih cestah. Tudi štirikolesni pogon – ki so ga pri Maseratiju razvili v hiši – je prilagojen temu; v osnovi poganja zadnji kolesi, lamelna sklopka v ohišju menjalnika pa lahko zelo hitro pošlje do 50 odstotkov navora tudi na prednji kolesi. V pomoč pri terenskih izletih sta terenski program vožnje in sistem za samodejno spuščanje po klancih.

Levante je dovolj nov avto, da premore kar nekaj sodobnih voznih in varnostnih pripomočkov, večinoma so ti nanizani na seznamu dodatne opreme. Tako z osnovne cene 86.900 evrov hitro priplezamo na 100.000 evrov ali več, a tako je tudi pri njegovih tekmecih.

Levante je krasen avto – ob takšni pojavi in šarmu mu lahko odpustimo tudi marsikatero površnost in nedoslednost. Za tiste, ki si ga lahko privoščijo, lahko predstavlja odlično alternativo tehnično sicer popolnejšim, a na koncu tudi bolj dolgočasnim cayennom, X6, Q7 in range roverjem.

Motor in prenos moči Dizelski, šestvaljni, prostornina: 2987 cm3, največja moč: 202 kW (275 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 600 Nm pri 2000 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 500,3 cm, širina: 196,8 cm, višina: 167,9 cm, medosna razdalja: 300,4 cm, masa praznega vozila: 2280 kg, dovoljena skupna masa: 2900 kg, prtljažnik: 580 l, posoda za gorivo: 80 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 230 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,6/8,2/7,2 l/100 km, izpust CO2: 189 g/km, poraba na testu: 9,4 l/100 km.
Cena AC Maranello Auto: 86.900 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ krasna oblika
+ počutje v notranjosti
– preglednost iz avta
– prostorsko skromen prtljažnik
Zmogljivost in poraba 4/5
+ zelo prožen motor
+ globok, všečen zvok motorja
– neodzivnost pri speljevanju
– razmeroma velika poraba goriva
Vozne lastnosti in udobje 4/5
+ natančna vodljivost
+ dobra lega na cesti
– neudobno vzmetenje na slabi cesti
– okornost
Varnost in oprema 3/5
+ bogat nabor varnostne opreme
– večina opreme za doplačilo
Vrednost glede na ceno 2/5
+ izredno všečna alternativa uveljavljenim tekmecem
– visoka cena
Ključne besede

Test avtaMaseratiLevante

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj