Alternativa

| Test

Hyundai ioniq 1.6 GDI hibrid impression


 

 

Pri Hyundaiju stavijo na raznolikost pri pogonu avtomobilov, saj ponujajo avte z različnimi pogonskimi sklopi. Novi ioniq je na voljo z električnim motorjem ali hibridnim pogonom v dveh različicah. Preskusili smo običajno hibridno različico, saj priključni hibrid še ni zapeljal na naše ceste.

Z ioniqovo obliko želi Hyundai pokazati njegovo tehnološko naprednost. Avto je zelo aerodinamično oblikovan, kar pritegne marsikateri pogled, a ima tudi nekaj posebnosti. Še posebej izstopajoč je zadnji del s predeljeno zadnjo šipo, ki avtu daje poseben videz, ne pa tudi dobre preglednosti nazaj. A če je avto opremljen z vzvratno kamero, ta očitek odpade, za spremljanje prometa za avtom pa je zadnje steklo dovolj veliko. Potniška kabina ponuja dovolj prostora na prednjih sedežih, ki imata dolg pomik. Voznikova ergonomija je tudi zaradi nastavljivega volana dobra, sedenje je nizko. Precej manj je prostora na zadnji klopi, kjer potnika – zasilno tudi trije – lahko sedijo le, če prednja sedeža nista pomaknjena povsem nazaj. Prtljažni prostor je lahko dosegljiv, ima dokaj visoko postavljeno dno, zato je nizek, toda dolg 90 cm in širok več kot meter, tako da povsem zadostuje za vsakdanje potrebe. Naslon zadnje klopi je prevračljiv v ravno dno, a prav velikih predmetov v ioniqu ne boste prevažali zaradi zelo položno postavljenih vrat prtljažnika.
In kako se ioniq pelje? Ob zagonu motorja ob pomoči gumba se vklopi elekromotor, ob pomoči katerega avto tudi (neslišno) spelje, ob večjih voznikovih zahtevah se samodejno vključi 1,6-litrski bencinski motor. Hibridni sistem deluje povsem samodejno, voznik na njegovo delovanje nima nikakršnega vpliva. Posebnost Hyundaijevega hibridnega sistema je prenos moči ob pomoči 6-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko, ki deluje bistveno bolj uglajeno kot brezstopenjski menjalniki, ki so običajno vgrajeni v hibridne avte, predvsem pa so se znebili motečega zvoka. Tudi ioniq zna biti glasen ob izdatnem pritisku na plin, menjalnik pa omogoča tudi ročno prestavljanje s prestavno ročico, za dinamičnejšo vožnjo pa je na voljo tudi športni program, ki pa ne prinese prav veliko.

Lega na cesti je zanesljiva, ESC deluje pravočasno in uglajeno, vzmetenje je učinkovito tudi na zaporednih kratkih grbinah, ko pride do izraza tudi vzvojno čvrsta karoserija. Volanski mehanizem deluje sintetično, vozniku ne ponuja povratnih informacij. A ioniq pač ni namenjen športni vožnji, pač pa vsakdanji običajni uporabi.

In odgovor na osnovno vprašanje: koliko avto porabi? Na našem preskusu je avto porabil 5,1 litra bencina na 100 km, kar je glede na zahteve ugodno in manj, kot porabi večina avtov z dizelskim motorjem. Tudi pri avtocestnih vožnjah poraba ni segla prek 5,5 l/100 km.

S hibridnim ioniqom je Hyundai pokazal, da zna ponuditi vsakdanje uporaben in zelo gospodaren avto. Pri obliki so res sklenili nekaj kompromisov. Ponujajo tudi veliko asistenčnih naprav (dobro delujoč radarski tempomat, sistem za zadrževanje na voznem pasu, navigacijo…) kar poveča njegovo uporabnost.

Cena 28.490 evrov je na prvi pogled visoka, a v njej je vključena vsa oprema, na seznamu doplačil je le strešno okno. Prav zato je ioniq vsekakor lahko uporabna alternativa.

Motor in prenos moči Bencinski, štiritvaljni, prostornina: 1580 cm3, največja moč: 77 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 147 Nm pri 4000 vrt./min in sinhroni elektromotor: moč: 32 kW. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa Dolžina: 447 cm, širina: 182 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1445 kg, dovoljena skupna masa: 1870 kg, prtljažnik: 443 – 1505 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,9/3,9/3,9 l/100 km, izpust CO2: 92 g/km, poraba na testu: 5,1 l/100 km.
Cena Hyundai avto trade: 28.490 EUR
Oblika in prostornost 3/5
+ vpadljiva, aerodinamična oblika
+ prostornost na prednjih sedežih
– omejen prostor na zadnjih sedežih
– plitek prtljažnik
Zmogljivost in poraba 4/5
+ dobre zmogljivosti
+ učinkovit avtomatiziran menjalnik
+ majhna poraba goriva
Vozne lastnosti in udobje 4/5
+ zanesljiva lega na cesti
+ učinkovito vzmetenje
– sintetičen volan
– nožna “ročna” zavora
Varnost in oprema 5/5
+ zelo dobra opremljenost
+ serijsko vgrajeni asistenčni sistemi
Vrednost glede na ceno 3/5
+ sprejemljiva cena glede na tekmece
+ 5-letna garancija brez omejitve prevoženih kilometrov
Ključne besede

HyundaiTest avtaioniq

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj