Preobrat

| Test

Honda civic 1.5 VTEC turbo prestige


Pri Hondi civica negujejo že od leta 1972. A tradiciji navkljub se nikoli niso bali radikalnih sprememb. Tudi novi civic je bistveno drugačen od predhodnika, spremembe pa sežejo tudi globoko pod motorni pokrov.

Civic desete generacije je znova povsem drug avto od predhodnika; ne samo daljši (za 13,6 cm), ampak tudi za 3 cm širši in za 2 cm nižji. V tej različici ima še vedno pet vrat, a je s kupejevsko obliko in položnim zadnjim delom povsem nekaj drugega kot evropske kombilimuzine tega razreda. V civicu se dodatni centimetri še kako poznajo tudi v notranjosti; čeprav se sedi precej nizko (občutno nižje kot v predhodniku), je zadaj obilo prostora za kolena potnikov, prtljažnik pa je s 478 litri prostornine prostornejši od večine tekmecev. Ob velikih zadnjih vratih je tudi lahko dostopen, ima pa pod sedeži stopnico, za njimi pa zanimivo zasnovan prekrivni rolo, ki ga raztegnemo v prečni smeri. Je pa civic izgubll dvižno sedalo zadnje klopi – posodo za gorivo so namreč premaknili izpod prednjih pod zadnja sedeža. Tudi pri notranjosti so Hondini oblikovalci ubrali novo pot; armaturna plošča je zdaj manj razgibana in bolj monotona kot prej, a zato bolj v skladu s trenutnimi smernicami – tudi z digitalnimi merilniki in številčnim prikazom hitrosti. Kot smo pri hondah že vajeni, se tudi v novem civicu odlično sedi, a le če imate radi bolj iztegnjen položaj za volanom.

Povsem nova zasnova civica je zajela tudi podvozje; civic ima zdaj namesto poltoge preme zadaj večvodilne obese, ki v tem avtomobilskem razredu niso tako pogoste. Ob skrbno uravnoteženem podvozju s poudarkom na športni čvrstosti in možnostjo dodatne športne otrditve blažilnikov se je civic iz večnamenskega družinskega avta spremenil v zelo športno kombilimuzino z odlično odzivnostjo, natančno vodljivostjo in uživaškimi voznimi lastnostmi. V tem razredu civic nima veliko tekmecev v tej disciplini – tisti, ki mu lahko sledijo, praviloma nosijo oznake GTI (in višjo ceno).

Drugo oceno “odlično” si zasluži civicov motor – prostorninsko skromen, a zelo učinkovit in zmogljiv 1,5-litrski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom. Gre za prvi Hondin bencinski turbo motor; v motorju so inženirji združili prožnost, ki jo nudi turbinski polnilnik, in dirkaško veselje do visokih vrtljajev, ki ga zagotavlja prilagodljivo krmiljenje ventilov VTEC. 134 kW (182 KM) moči in 240 Nm navora je dovolj za 8,4 sekunde pospeška do 100 km/h in 220 km/h največje hitrosti, kar so zmogljivosti športnikov. Edina moteča lastnost motorja je vztrajanje pri visokih vrtljajih, ko odvzamemo plin – kot da bi imel motor predimezioniran vztrajnik. Motor je tudi prijetno varčen; kljub 1,4 tone mase in dinamičnemu načinu vožnje je bila povprečna poraba goriva na preskusu le 7,4 l/100 km.

Pri Hondi civica ponujajo v treh opremskih različicah – civic na tej strani je imel najbogatejši paket prestige. Ta vsebuje vse razpoložljive varnostne in vozne pripomočke (ki jih ni malo), pa tudi cel kup druge opreme, vključno z usnjem na sedežih. Vse skupaj stane 25.990 evrov, kar se zdi zelo zmerna cena za tehnično tako temeljit avto. Če ste se pripravljeni odreči usnju in nekaterim lepotnim dodatkom, izberite paket opreme sport plus in privarčujte še dva tisočaka – bolj športni videz in oprema civicu s tako prepričljivimi voznimi lastnostmi in motorjem še bolje pristojita.

Motor in prenos moči Bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 134 kW (182 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 240 Nm pri 1700 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 451,8 cm, širina: 179,9 cm, višina: 143,4 cm, medosna razdalja: 269,7 cm, masa praznega vozila: 1418 kg, dovoljena skupna masa: 1786 kg, prtljažnik: 478 – 1245 l, posoda za gorivo: 46 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 220 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,4 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/7,4/5,8 l/100 km, izpust CO2: 133 g/km, poraba na testu: 7,4 l/100 km.
Cena AC Mobil: 25.990 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ individualna, športna podoba
+ prostorna potniška kabina in prtljažnik
– nizko sedenje in sedanje v avto
Zmogljivost in poraba 5/5
+ zmogljiv in prožen motor
+ zelo dobre zmogljivosti
+ zmerna poraba goriva
Vozne lastnosti in udobje 5/5
+ ergonomsko pravilno sedenje
+ natančna vodljivost
+ zelo dobra lega na cesti
– športno čvrsto vzmetenje
Varnost in oprema 5/5
+ bogat paket opreme
+ varnostni pripomočki brez doplačil
Vrednost glede na ceno 4/5
+ avto s prepričljivimi voznimi lastnostmi
+ poudarjen športni značaj, a ne na račun uporabnosti
Ključne besede

AMZS testHondahonda civic

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj