Za široke množice?

| Test

Hyundai i30 1.4 TGDi impression


Je novi hyundai i30 avto za široke množice? To se lahko vprašamo, ker Hyundai svojega novinca v nižjem srednjem razredu označuje kot ljudski avto. Lahko zadovolji potrebe povprečnega kupca?

Besedne zveze imajo včasih lahko več pomenov. Tako tudi pri korejski znamki z oznako “ljudski” niso želeli ponuditi zgolj prevoznega sredstva, temveč z oznako ljudski ciljajo na vodilnega med številnimi tekmeci: volkswagna, torej ljudsko vozilo, golfa. Tudi pri novem i30 bi težko rekli, da je razburljiv avto, ki bi že od daleč privlačil poglede mimoidočih. Za kaj takšnega ima premalo prepoznavnih oblikovalskih potez. Najbolj je avto prepoznaven s poudarjeno, navpično postavljeno prednjo masko, v zadnjem delu pa z razpotegnjenimi lučmi v LED tehniki in dokaj visoko postavljenim nakladalnim robom prtljažnika, katerega vrata bi se lahko odpirala malce višje. Prtljažnik ima uporabno dvojno dno, a če je polica postavljena v zgornji položaj, nad rezervnim kolesom ni police, kar močno zmanjša uporabnost. Prtljažnik je sicer s 395 litri velik in tudi povečljiv s prevračanjem naslona zadnje klopi ob pomoči klasičnega mehanizma z zatičem na naslonu sedeža.

V potniški kabini novi i30 ponuja dobro počutje, vozniku pa tudi dobro ergonomijo zaradi dobre nastavljivosti tako sedeža kot volana. Pomik prednjih sedežev je dovolj dolg tudi za večje, dovolj je prostora po širini, prednja sedeža sta tudi dovolj velika in nudita dobro udobje tudi pri daljših vožnjah. Manj izdatno je odmerjen prostor za kolena na zadnji klopi. K dobremu počutju pripomorejo kakovostni vgrajeni materiali in natančna izdelava, sodobnost izpričuje 8-palčni sredinski zaslon z enostavnim upravljanjem ob pomoči stikal ob straneh.

V preskusni avto je bil vgrajen 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu dodatno moč in navor zagotavlja turbinski polnilnik. Motor se izkazuje z zelo dobro odzivnostjo v srednjem območju vrtljajev, brez težav se zavrti v visoke vrtljaje in zagotavlja zelo dobro pospeševanje, slabše pa je odziven pri zelo nizkih vrtljajih, kar zahteva nekaj voznikovega prilagajanja – dovolj plina – pri speljevanju, pa tudi pravočasna prestavljanja v nižjo prestavo, ko vozne razmere ne zahtevajo uporabe stopalke za plin. Zasnova motorja močno vpliva tudi na porabo, ki se lahko giblje od 6 do 9 litrov na 100 km – povprečje 7,6 l/100 km je sicer povsem sprejemljivo glede na zmogljivosti motorja. Ročni menjalnik je natančno prestavljiv, njegovi gibi so dokaj dolgi. Potniška kabina je zvočno zelo dobro izolirana. Novi i30 je naredil precejšen korak naprej pri voznih lastnostih, še zlasti pri agilnosti v vožnji in natančnosti pri vodenju avtomobila, a ob dinamičnejši vožnji si voznik želi malce več povratnih informacij o dogajanju z avtom in bolj neposreden volanski mehanizem. Lega na cesti je zelo zanesljiva, ESC deluje učinkovito in uglajeno, vzmetenje je učinkovito tudi na slabših cestah, ko do izraza pride tudi dobra vzvojna čvrstost karoserije.

Z najboljšo opremo je i30 zelo dobro opremljen, manjka pa mu radarski tempomat in s tem povezano samodejno zaviranje pri večjih hitrostih. Tudi sicer je za nekatere asistenčne naprave treba doplačati.

Z novim i30 je Hyundai vsekakor naredil velik korak k najboljšim med številnimi tekmeci, povsem na vrh pa se (še) ni povzpel. Je pa zelo ljudski s svojo 5-letno garancijo in zelo primeren za široke množice!

Motor in prenos moči Bencinski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1353 cm³, največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 242 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 434 cm, širina: 179,5 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 265 cm, masa praznega vozila: 1393 kg, dovoljena skupna masa: 1820 kg, prtljažnik: 395 – 1301 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti Največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,9 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/6,6/5,4 l na 100 km, izpust CO2: 124 g/km, poraba na testu: 7,6 l/100 km.
Cena Hyundai avto trade: 20.890 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ veliko prostora na prednjih sedežih
+ vgrajeni kakovostni materiali
– visok rob prtljažnika
– brez spodnje police v prtljažniku z dvojnim dnom
Zmogljivost in poraba 4/5
+ odločno pospeševanje
+ dobra prožnost v srednjih vrtljajih
– neodzivnost motorja pri nizkih vrtljajih
Vozne lastnosti in udobje 5/5
+ zanesljiva lega na cesti
+ zelo učinkovito vzmetenje
+ dobra zvočna zatesnitev kabine
+ agilnost v vožnji
Varnost in oprema 4/5
+ dobra opremljenost
+ LED žarometi s svetenjem v ovinek
+ navigacija
+ vzvratna kamera
– brez radarskega tempomata
Vrednost glede na ceno 4/5
+ dobro razmerje med ceno in kakovostjo
5-letna garancija brez omejitve kilometrov
Ključne besede

AMZS testHyundaiHyundai i30

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj