Test: Opel insignia 2.0 CDTI grand sport innovation

| Test

Izzivanje


Opel je z novo insignio na novo premešal karte v (višjem) srednjem razredu. Njena predhodnica je bila med slovenskimi kupci zelo priljubljena, njena naslednica se sooča s še močnejšo konkurenco. Kaj zmore nova insignia?

Ta je na voljo le še v dveh karoserijskih različicah, kar je bila povsem logična odločitev glede na tržni (ne)uspeh klasične limuzine, saj je petvratna kombi limuzina z dvižnimi petimi vrati, ki je bila na našem testu, precej bolj praktična, a zato nič manj elegantna. Celo nasprotno: s svojo sloko, razpotegnjeno postavo v kupejevski obliki deluje všečno, z značilnimi Oplovimi oblikovalskimi elementi prepoznavno, z nekaterimi rešitvami tudi malce neobičajno, a ne ekstravagantno. Avto so razpotegnili na dolžino 4,9 metra, a tega s svojo podobo ne izkazuje. Je pa velika dolžina občutna v potniški kabini, ki je postala prostornejša, še zlasti na zadnji klopi, kjer tudi visokorasli lahko udobno sedijo, saj imajo dovolj prostora tako za kolena kot po višini, v zakup morajo vzeti le omejen pogled navzven.

Prtljažni prostor (odpiranje s pritiskom na spodnji del Oplovega znaka) je velik, lahko dosegljiv, saj se sicer velika vrata (tudi z zamahom noge) odpirajo visoko, je pa rob prtljažnika postavljen dokaj visoko. Pri nakladanju prtljage gre vzeti v zakup izboklini v obeh stenah prtljažnika zaradi vpetja zadnjih koles. Prtljažni prostor je povečljiv (z ravnim dnom) ob pomoči klasičnih stikal na naslonu zadnje klopi, za njeno deljenost v razmerju 40 : 20 : 40 je treba dodatno seči v žep. Voznikova ergonomija je zelo dobra, instrumentna plošča pregledna, velik zaslon na sredinski konzoli dobro berljiv, upravljanje je dokaj enostavno, razporejenost raznih stikal zahteva nekaj prilagajanja. Prednja sedeža z odlično nastavljivostjo (tudi bočnega oprijema, dolžine sedala in ledvenega dela), pa tudi s prezračevanjem in masažo, sta na voljo za doplačilo, a kdor se veliko vozi, bo ta izdatek znal ceniti.

2-litrski dizelski motor s 125 kW insignii omogoča dobre vozne zmogljivosti, saj se izkazuje z zelo dobro prožnostjo in dobro odzivnostjo tudi pri nizkih vrtljajih. Ročni 6-stopenjski menjalnik ima dokaj dolge gibe, poraba goriva je s 6,6 l/100 km sprejemljiva. K dobrim voznim lastnostim pripomore prepričljivo podvozje, ki zagotavlja zelo zanesljivo lego na cesti, učinkovito vzmetenje, skupaj z nastavljivim volanskim mehanizmom pa tudi lahkotno, a natančno vodenje.

Insignia je zelo prepričljiva s ponudbo asistenčnih naprav in pripomočkov. Sistem za samodejno zaviranje pri majhnih hitrostih in prepoznavanje pešcev je vgrajen serijsko, za druge je treba dodatno seči v žep, kot na primer za radarski tempomat, projekcijski zaslon pred voznikom, držanje smeri na voznem pasu, prepoznavanje mrtvih kotov. Ker je zaradi zelo položnega zadnjega dela avto slabo pregleden, je zelo priporočljiv nakup sistema za opozarjanje na premikajoči promet za avtom in vzvratno kamero, ki omogoča natančno parkiranje.

Opel insignia v petvratni različici je namenjena vsem, ki ne potrebujejo praktičnosti karavana, prisegajo pa na elegantno obliko in ponudbo sodobne tehnologije za zmerno ceno. Z najboljšo opremo innovation avto stane 27.600 evrov, a tudi ob izbiri dodatne opreme se končna cena ne povzpne v višave. Vsekakor ima insignia veliko možnosti, da bo ponovno mešala štrene povsem pri vrhu in izzvala predvsem VW passat in škodo superb.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1956 cm³, največja moč: 125 kW (170 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1700 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 489,7 cm, širina: 186,3 cm, višina: 145,5 cm, medosna razdalja: 282,9 cm, masa praznega vozila: 1507 kg, dovoljena skupna masa: 2185 kg, prtljažnik: 490–1450 l, posoda za gorivo: 62 l.
Zmogljivosti Največja hitrost: 226 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,7 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,3/6,7/5,2 l na 100 km, izpust CO2: 136 g/km, poraba na testu: 6,6 l/100 km.
Cena Opel Slovenija: 27.600 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ elegantna kupejevska zasnova
+ prostorna potniška kabina
+ vgrajeni kakovostni materiali
+ dobra kakovost izdelave
– dokaj visok rob prtljažnika
– izboklini v prtljažniku za obesi koles
– slaba preglednost nazaj
Zmogljivost in poraba 5/5
+ zmogljiv motor
+ dobra prožnost
+ odzivnost pri nizkih vrtjajih
+ uglajeno delovanje motorja
Vozne lastnosti in udobje 5/5
+ natančno vodenje
+ zanesljiva lega na cesti
+ učinkovito vzmetenje
+ dobra zvočna zatesnitev potniške kabine
Varnost in oprema 4/5
+ dobra opremljenost
+ obsežna ponudba asistenčnih naprav
Vrednost glede na ceno 4/5
+ dobro razmerje med ceno in kakovostjo
Ključne besede

AMZS testOpelInsignia

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj