Test: Suzuki swift 1.0 booster SHVS elegance

| Test

Mikro-hibrid iskrivega značaja


 

 

Recept dobrega mestnega avtomobila je že dolgo časa znan: okretnost, preglednost, živahnost pogona, varčnost in oblikovna prikupnost. Novi swift k temu doda še razmeroma izdaten seznam opreme v službi varnosti in udobja, mikrohibridni pogon ter podvozje, ki se spogleduje z dinamičnimi vozniki. Je to najbolje opremljen avtomobil za 15 tisočakov?

Najprej k podobi novega swifta: je sveža in dovolj samosvoja, da pritegne pogled. S podobo poudarja, da ima dinamičen in igriv vozniški značaj. V prid mestni okretnosti in boljši notranji izrabi prostora so oblikovalci kolesa po znanem receptu postavili precej na rob karoserije, kar pomeni kratke previse. Med osema ima tako skoraj 2,5 metra prostora za kabinski tloris. Dovolj, da se bodo štirje povprečno visoki potniki v tem kompaktnem mestnem avtu peljali udobno.

Preberite še: 

Suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance - mikro-terenec

Z malce domišljije je v njegovih linijah mogoče sestaviti tudi sliko Minijevega izvirnika.

Voznik udobno sedi za za volanom

Sprednja sedeža sta dovolj velika in nudita solidno oporo telesu. Vozniški položaj je dobro nastavljiv, za dober občutek pa poskrbi še športni volan z dobro razporeditvijo stikal za upravljanje z aktivnim tempomatom, potovalnim računalnikom in multimedijsko napravo. Merilniki so lepo pregledni, sredinski zaslon pa poleg podatkov o porabi in dometu ponuja še zanimiv nabor (6 različic) informacij, med katerimi je denimo grafični prikaz moči in navora, pa energijski tok hibridnega sistema, mreža gibanja G sile ...

Ergonomsko pripombo si nedvomno zasluži zunanja kljuka na obeh zadnjih vratih, ki je nameščena nekoliko previsoko. Zadnja klop, deljiva v razmerju 60:40, pa preseneti predvsem s prostorom nad glavami. Obe isofix sidrišči za otroške sedeže zadnje klopi sta lepo dostopni. V dobre 3,8-metra velikem avtomobilu čudežev glede prostora ne gre pričakovati, kar potrdi 265-litrski prtljažnik. Škoda, ker swift po vzoru mikroterenca ingnisa nima vzdolžno pomične klopi. Če je prevrnjena zadnja klop, prostor sicer doseže skorajda cel kubični meter (947 l), a nima ravnega dna, saj ob zloženi klopi nastane stopnica.

Ne boji se ovinkov

Swift se ne boji ovinkov, pravzaprav jih niza prav z veseljem.

Podvozje tega mestnega avta je nastavljeno tudi po meri dinamičnih voznikov. Swift se ne boji ovinkov, pravzaprav jih niza prav z veseljem. Podvozje je sicer mehko, udobno, a avto kljub temu daje tisti dober občutek zanesljive lege. Lepo gre v začrtano smer, se pa pri tem nekoliko nagne. Giblje se res lahkotno, skoraj malce športno. Z blaženjem in lego swift predstavlja dober kompromis za širok spekter vozniških želja in navad.

Avto tehta manj kot tono in je približno 100 kilogramov lažji od večine svojih tekmecev.

Do prepričljive voznosti in zelo zmerne porabe mu nedvomno pomaga tudi majhna masa in nižje postavljeno težišče. Avto tehta manj kot tono in je približno 100 kilogramov lažji od večine svojih tekmecev. Je pa od tal oddaljen samo 12 centimetrov, kar zahteva nekaj previdnosti pri prečenju urbanih ovir, denimo kakšnega robnika ali grbine za umirjanje hitrosti. Tudi sesti je treba precej nižje kot denimo v prej omenjenega ignisa, kar za voznike s težavami s hrbtenico ni najbolj prijetno. Pohvalo si zasluži pogonski sklop.

Boosterjet ima sapo

Litrski prisilno polnjenji boosterjet bencinski trivaljnik nudi dovolj moči in navora, da je swift prijetno poskočen in dinamičen. Oglaša se z značilnim zvokom, teče gladko in prepriča z razmerjem med zmogljivostmi in zahtevano energijo. Na testu motor ni ”spil” več kot 5,4 litra goriva na sto kilometrov. Ob upoštevanju načel varčne vožnje se poraba brez težav spusti tudi pod 5 litrov. Za večjo energijsko učinkovitost pa so pri Suzukiju razvili mikro-hibridni sistem SHVS. Gre za kombinacijo kompaktnega elektromotorja (integriran zaganjalnik in generator) ter litij-ionske baterije, ki pomagata motorju pri najbolj požrešnih manevrih, speljevanju in pospeševanju.

Ob upoštevanju načel varčne vožnje se poraba brez težav spusti tudi pod 5 litrov.

Pri zaviranju swift rekuperirano energijo shranjuje v baterijo, iz katere napaja električne porabnike in poskrbi za učinkovit zagon pri delovanju start in stop sistema. Škoda le, da je ta mikro-hibrid na voljo zgolj s 5-stopenjskim menjalnikom.

Za 15 tisočakov ponuja precej tehnike

Swift bo tekmecem nedvomno učinkovito konkuriral z bogato vsebino paketa elegance. Za dobrih 15 tisočakov ponuja precej tehnike, ki je pri nekaterih sploh ni na voljo ali pa je na seznamu doplačil. Med drugim gre za dobro delujoč aktivni radarski tempomat, pa strogo nastavljen sistem proti naletu (kamera in senzor), ki prepoznava pešce, tu je še pomočnik za speljevanje na klancu, LED žarometi ... Za povrhu obvlada večino sodobnih digitalnih povezav s telefoni, predvaja postaje digitalnega radija (DAB), komunicira na dotik, predvaja živo sliko iznad zadnjega odbijača in obvlada poti z integrirano navigacijo. Swift je kot tak nedvomno eden boljših mestnih avtomobilov, ki pa na željo ponuja še pomemben adut - štirikolesni pogon.

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 998  cm3, največja moč: 82  kW (112 KM) pri 5500  vrt./min, največji navor: 170  Nm pri 2000  vrt./min. pogon na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: 384 cm, širina: 173,5  cm, višina: 167,8  cm, medosna razdalja: 245 cm, masa praznega vozila: 925 kg, dovoljena skupna masa: 1380  kg, prtljažnik: 265–947  l, posoda za gorivo: 37 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 195  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,0/4,3/4,8 l/100 km, izpust CO2: 97g/km, poraba na testu: 5,4l/100 km.
Cena:  Suzuki Slovenija: 15.550 EUR

 

oblika in prostornost 4/5

+ všečna in dinamična podoba

+ prostorna potniška kabina

+ majhna masa

– nizka oddaljenost od tal (12 cm)

– neravno dno ob položeni zadnji klopi zmogljivost in poraba

zmogljivost in poraba 4/5

+ prožen in varčen motor

+ mikro-hibridni sistem

– majhen rezervoar za gorivo (37 l)

varnost in oprema 4/5

+ zelo bogat paket opreme v službi varnosti in udobja

– preobčutljiv odziv sistema proti naletu

– dinamično vožnjo prehitro oceni kot nevarno in sproži opozorilo za nihanje avtomobila

vrednost glede na ceno 4/5

+ veliko avta za zahtevano ceno

+ konkurenčna cena v primerjavi s tekmeci

+ na voljo tudi s štirikolesnim pogonom

 

 

Ključne besede

AMZS testSuzukimestni avto

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj