Test: Nissan micra 0,9 I-GT tekna

| Test

Tokrat v polno?


Tudi v avtomobilski industriji poznamo zadetke v polno in strele mimo tarče; Nissanova “globalna” micra prejšnje generacije zagotovo spada med slednje. S povsem drugačno micro nove generacije se Nissan zato želi vrniti tja, kjer je že bil – med (tudi pri nas) tržno najuspešnejše ponudnike majhnih avtov.

Zanimivosti in dejstva

Micra je na cestah 34 let, od leta 1983. Najuspešnejša do zdaj je bila 2. generacija, ko je v desetih letih, med letoma 1992 in 2002, na evropske ceste zapeljalo 1,35 milijona avtomobilov. Med tekmeci najbolj množičnega razreda se je tako rekoč izgubila četrta generacija (2010–2016). Naredili so jih samo 404 tisoč. Z velikimi načrti se je sedaj na sceno majhnih pripeljala peta generacija, s katero se namerava Nissan vrniti med deset najbolj zaželenih majhnih avtomobilov evropskih cest.
Podoba je veliko bolj dinamična in z nižjo strešno linijo micro postavlja v vrh aerodinamične učinkovitosti med tekmeci. Zrak reže s količnikom upora 0,29, kar pozitivno vpliva tudi na manjšo porabo goriva.
Poraba na testu: 6,8 l/ 100 km
Varnostna ocena Euro NCAP: 4 zvezdice z standardno opremo in 5 zvezdic z dodatnim varnostnim paketom

Sedenje na sprednjih sedežih micre je zelo spodobno in prav nič utesnjeno. Na zadnji klopi pa so občutki povsem drugačni in veliko bolj poudarjajo, da je micra kljub prirastku v dolžino še vedno kompakten avtomobil. Pri 1,8 metra visokemu človeku se glava že skoraj dotika stropa, pred koleni pa tudi relativno hitro zmanjka prostora, če sta spredaj povprečno visoka voznik in sovoznik.

 

 

Dokočno slovo od preteklosti

S predhodnico nova micra zares nima več nič skupnega, si pa zdaj kar nekaj tehnike – in tudi značaja – deli z Renaultovim cliom. Pozorni opazovalci bodo to opazili tudi s prostim očesom – po oblinah bokov zadaj ali pa po v okvir vrat skritih (in zato nerodnih) kljukah zadnjih vrat. A micra ima vseeno samosvojo in prepoznavno podobo, po novem pa tudi precej bolj dinamičen videz, ki je – za razliko od predhodnice – povšeči tudi moškim.

Še bolj samostojno je nova micra videti od znotraj. Sicer klasično zasnovano in oblikovano armaturno ploščo začinijo in obogatijo vložki iz umetnega usnja v barvi karoserije; ti tudi uspešno skrijejo dejstvo, da je sicer kakovost vgrajenih materialov razmeroma skromna. A vsaj pri ergonomiji micra ne varčuje; dobra prednja sedeža in pravilen položaj za volanom so zagotovilo za udobno vožnjo.

Med ovinki do izraza pridejo veliko boljše vozne lastnosti. Težišče je postavljeno nižje in karoserija je precej bolj čvrsta. Micra se pelje zelo dobro in v razred majhnih avtomobilov vrača živahnost ter gimnastično okretnost.

Na prednjih sedežih micre ni težko najti pravilnega položaja sedenja, pa tudi dovolj prostora. Zadaj je ta omejen – ne samo s skopo odmerjenim prostorom za kolena, pač pa tudi z dokaj nizko prirezano streho nad zadnjo klopjo. 300-litrski prtljažnik po prostornini spada v razredno povprečje, velja pa opozoriti, da ima neudobno visok nakladalni rob in ob prekucnjeni zadnji klopi stopnico v nakladalnem prostoru.

Še bolj samostojno je nova micra videti od znotraj.

Sorodnost s cliom zajema tudi tehniko oziroma motor; 0,9-litrski bencinski trivaljnik s turbinskim polnilnikom poznamo iz clia in drugih renaultov. Ob dizelskem motorju z enako močjo je to tudi največ, kar micra ponuja; 66 kW, 140 Nm navora, značilen trivaljni zvok in tresljaje, skromno odzivnost in neenakomerno podajanje moči. Motorja se je treba navaditi: če od njega zahtevate preveč, se upira z obotavljanjem pri pospeševanju in preveliko porabo goriva, ki lahko zaniha od 6 pa vse do 9 l/100 km.

Zadaj je v osnovi 300 litrov. Zadnja klop se deli v razmerju 60 : 40. Ob položeni klopi prostornina naraste na 1.004 litre.

Podvozje bi si želelo močnejši motor

Micri bi prav prišlo več motorne radoživosti, živahnosti in odzivnosti, saj njeno podvozje zmore več, kot lahko ponudi motor: micra je natančno vodljiv avto, s katerim se lahko prav uživaško zapodimo med ovinke. Vzmetenje je udobno, a na slabi cesti tudi pogosto preglasno; malce boljša zvočna izolacija bi prav prišla tudi potniški kabini.
Sodobna zasnova avta prinaša tudi nekaj sodobnih varnostnih in voznih pripomočkov; v najbogatejšem paketu opreme tekna sta serijsko vgrajena sistem za samodejno zaviranje v sili (tudi s prepoznavanjem pešcev) in sistem za preprečevanje zapustitve voznega pasu. Za LED žarometa, sistem kamer za pomoč pri parkiranju in še kaj pa je treba dodatno seči v žep. Dodatno se splača seči v žep tudi za že omenjene barvne dodatke v notranjosti, ki zelo učinkovito poživijo izgled potniške kabine.

17.300 evrov je za avto tega razreda zelo samozavestno postavljena cena, ki seže tudi že med za razred večje avtomobile. A sodobna varnostna zasnova in kar nekaj opreme pač nekaj stane – tako pri micri kot pri večini njenih tekmecev, ki ob podobnem naboru opreme praviloma niso veliko cenejši. Če torej cena micre ne bo odločilen nakupni dejavnik, pa bo to morda njen igriv značaj ali všečen videz … 

Tehnični podatki: Nissan micra 0,9 I-GT tekna

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 898 cm3, največja moč: 66 kW (90 KM) pri 5500  vrt./min, največji navor: 140 Nm pri 2250 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 399,9 cm, širina: 173,4 cm, višina: 145,5 cm, medosna razdalja: 252,5 cm, masa praznega vozila: 1169 kg, dovoljena skupna masa: 1530 kg, prtljažnik: 300–1004 l, posoda za gorivo: 41 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,1 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,9/5,8/4,6 l/100 km, izpust CO2: 104 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 17.300 EUR

Pod črto ...

oblika in prostornost 4/5 
+ všečen, sodoben videz
+ barvita notranjost
+ dobra ergonomija
– malo prostora na zadnji klopi
– visok nakladalni rob prtljažnika
zmogljivost in poraba 3/5
+ prožen motor
– odzivnost motorja
– prevelika poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ natančna vodljivost
+ dobra lega na cesti
– glasno podvozje na slabi cesti
– slaba zvočna izolacija potniške kabine
varnost in oprema 4/5
+ paket opreme z nekaj serijskimi varnostnimi pripomočki
+ zmerna cena za dodatno opremo
– radarskega tempomata ni v ponudbi
vrednost glede na ceno 3/5
+ bogat paket opreme
– visoka začetna cena
Ključne besede

NissanNissan micraAMZS tes

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj