Kratek test: Škoda rapid rapid Spaceback family 1.0 TSI 81kW

| Test

Izbrušena racionalnost


Dobro in predvsem uporabno opremljen rapid spaceback predstavlja racionalno zelo natačno izbrušen paket. Je prava zbira za voznike, ki točno vedo kaj hočejo in koliko so za to pripravljeni plačati ter niso obremenjeni s čustvi. Razmerje med ceno in vsebino je odlično.

Oblika in prostornost 4/5

Limuzinski rapid je postal racionalni partner taksistov, spaceback pa družinska uspešnica, nekakšen “češki golf” po namenu. Na sedežih in v 415-litrskem prtljažniku je dovolj prostora, da ima 4-članska družina s tem avtom dovolj praktično mobilnost, vključno z izleti. Pripombo si zasluži dostopnost isofix sidrišč – ozka zareza zahteva kar nekaj spretnosti in živcev. Osvežena podoba je rapidu zunaj in znotraj prinesla tisti dodatni kanček “ljudske elegance”, da je avto videti prav všečno.Pri testnem avtu je elegantnejši videz poudarila dodatna oprema: 17-palčna lita platišča, kovinska barva, kromirane letvice pod stekli in dobre bi-ksenonske luči. Vse skupaj enostavnim linijam, da nekaj žlahtnosti.

Zmogljivosti in gospodarnost 4/5

Najmočnejši 81-kilovatni litrski bencinski trivaljnik v motorni paleti je s svojo zagnanostjo, odzivnostjo in energijsko zmernostjo pravzaprav najboljša izbira za spacebacka. Motor deluje presenetljivo tiho in nima nikakršnih težav s premikanjem 1185-kilogramskega avtomobila. Tudi na avtocesti se brez težav postavi na levi prehitevalni pas in drži visok tempo. Če je avto polno obremenjen, je 200 Nm navora dovolj, da se voznik samozavestno pripelje na vrh dolgega klanca. Plus si zasluži za razmerje med zmogljivostmi in zahtevano energijo. Pri umirjenem tempu, na izletu, bo poraba lahko padla tudi pod 5 litrov. Test smo končali s povprečno porabo 6 l na 100 kilometrov.

Vozne lastnosti in udobje 4/5

Podvozje rapida spacebacka je nastavljeno zelo univerzalno. V nobeni prvini zares ne izstopa navzgor ali navzdol. Čuti se, da so avto želeli pripraviti za različno kakovostne vozne površine, kar pomeni, da so blažilniki učinkoviti tudi na slabšem asfaltu. Malce davka na udobje sicer zahtevajo 17-palčna kolesa.

Varnost in oprema 3/5

Rapid je leta 2012 na varnostnih na testih Euro NCAP osvojil 5 zvezdic. Danes jih ob vsebini paketa family ne bi, ker v naboru aktivnih varnostnih pripomočkov nima sistema proti naletu. So pa varnostni temelji kljub temu zelo trdni. Z opremo family je avto sodobno povezljiv, poleg tega pa velja pohvaliti še številne Škodine praktične dodatke, kot so denimo koš za smeti v vratih, strgalo za led za pokrovom vratic …

Vrednost glede na ceno 5/5

Testni rapid spaceback s paketom opreme family, z zmogljivim in sodobnim bencinskim motorjem ter ceno pod 17 tisoč evrov je primer stroškovno učinkovite sodobne mobilnosti z vidika energije, varnosti, lastništva (cestnina, registracija, zavarovanje …) in 6-letnega jamstva.

Spomnimo, da so Čehi hitro uvideli, da rapid poleg limuzinskega zadka rabi še eno klasično in v Evropi bolj uveljavljeno obliko. Prisekan kombilimuzinski zadek s še vedno velikim in uporabnim prtljažnikom.

Tehnični podatki

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski trivaljni, turbo, prostornina: 999cm3, največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt/min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
MERE IN MASA: dolžina: 430,4 cm, širina: 170,6 cm, višina: 145,9 cm, medosna razdalja: 260,2cm, masa praznega vozila: 1185 kg, dovoljena skupna masa: 1645kg, nosilnost: 535 kg, prtljažnik: 415 l, posoda za gorivo: 55 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 198 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,8s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4 l/4,6 l/5,5 l na 100 km, izpust CO2: 106 g/km, poraba na testu: 6 l/100 km.
CENA: Porsche Slovenija: 16.840 EUR

Ključne besede

škodaŠkodaŠkoda rapid

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj