Test: Škoda karoq 1.5 TSI ACT DSG style

Test

Pri Škodi kujejo vroče železo - kolektivizacija


Pri Škodi kujejo vroče železo; po kodiaqu zdaj denarnice kupcem odpira tudi za številko manjši karoq. Kako se obnese naslednik yetija z bencinskim motorjem in pogonom na prednji kolesi?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Zelo dober, a brez yetijeve originalnosti in duše

Menda je res kriva sentimentalnost, a yetija kar ne moremo pozabiti; karoq je v vseh pogledih boljši avto od predhodnika, le yetijeve originalnosti in duše v njem nismo našli. Videti je kot pomanjšani kodiaq (pa tudi kot Seatova ateca); sicer sodoben, skladen, a ne prav originalen. Je pa z modularno prečno platformo pod pločevino pridobil veliko prostora; tako spredaj kot zadaj je dovolj prostora po dolžini in širini, bodo pa zadaj težko sedeli trije odrasli – sredinski sedež je precej ozek. Preskusni karoq je imel (za doplačilo 460 evrov) vgrajene posamično odstranljive zadnje sedeže (sistem varioflex), ki jih lahko v celoti ali posamično (a s kar precej moči) odstranimo iz avta – in dobimo zares prostoren tovorni prostor. A tudi z zadnjimi sedeži na svojem mestu karoqov skoraj 500-litrski prtljažnik brez težav opravlja tovorne naloge.

Prijetno in pregledno oblikovana notranjost postreže z velikim in visokoločljivim zaslonom multimedijske naprave (za doplačilo) in sodobno povezljivostjo, prednja sedeža sta odlična, položaj za volanom prav tako, kakovost izdelave in materialov sta na (visoki) ravni koncerna VW.

Novi karoq je za 31,5 centimetra manjši od velikega, 7-sedežnika kodiaqa. Svojega uspešnega predhodnika, prvega cestnega terenca Škode yetija, pa je v dolžino prerasel za 16 cm. To se najbolj pozna v prtljažniku in prostoru za kolena na zadnjih sedežih.

Zanimivo

Indijansko ime ohranja terenski pogum: karoq je bil “krščen” pri staroselcih na odročnem otoku Kodiak, ki leži pred obalo Aljaske.

 

#ZaVolanom: Škoda karoq - Puščica v sredino tarče! (VIDEO)

 

Digitalizacija: Karoq je trenutno digitalno najbolj napreden Škodin model. Je prva škoda, ki ponuja prilagodljive elektronske merilnike s štirimi različnimi prikazi podatkov. Med digitalne novosti sodi tudi krmiljenje določenih funkcij z gestami na katere se odziva senzor gibanja 9,2-palčnega zaslona. Karoq je sprejel izziv sodobnega pretoka podatkov in omogoča povezavo s svetovnim spletom preko širokopasovnega mobilnega vmesnika LTE. Ta je osnova za delovanje prikaza navigacijskih in prometnih informacij v realnem času in uporabe vseh storitev sistema Škoda connect - pregled vozila na daljavo preko telefona ali računalnika, naročanje na servis … V primeru nesreče avto sam pokliče na pomoč preko klica v sili. Na voljo pa je tudi do 20 aktivnih vozniških pripomočkov.

Malce športen, a tudi "žejen"

1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik s 110 kW in 250 Nm, ki zna samodejno odklopiti dva valja, ko ju ne rabi za pogon, poskrbi za suverene, tudi malce športne zmogljivosti, ki pa jih duši malce neodločen 7-stopenjski DSG menjalnik. Motor je zelo dobro zvočno zadušen, žeja po bencinu pa je zelo odvisna od voznikove desne noge; hitra potovanja po avtocesti porabo goriva z lahkoto dvignejo prek 8 l/100 km. Kdor išče predvsem čim manjšo porabo goriva, bo moral poseči po enem od dizelskih motorjev. Tako motoriziran karoq je na voljo zgolj s pogonom na prednji kolesi; zimske vozne razmere v času našega preskusa so nam vzbujale skomine po štirikolesnem pogonu. Je pa karoq živahen, odziven in ubogljiv avto, ki se rad zapodi med ovinke, hkrati pa tudi na slabši cesti uspešno kroti nihanja in udarce s ceste.

Za 10 tisočakov dodatkov

Paket opreme style je trenutno najbogatejši v ponudbi in vsebuje veliko bonbon­čkov, še zdaleč pa ne vseh; za najslajše – na primer za odlična aktivna LED žarometa, odstranljive zadnje sedeže, radarski tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in še veliko več – je treba dodatno seči v denarnico. Povedano drugače, popolno opremljen preskusni karoq je bil zaradi dodatne opreme 10.000 evrov dražji kot po ceniku. 

Pod črto ...

Karoq nima veliko napak; je prostoren, sodoben, udoben in v tej različici tudi udobno zmogljiv cestni terenec. A ni poceni – in s kolektivno VW tehniko in obliko tudi nič več originalen.

Všeč nam je + prostornost, ergonomija, prilagodljivost, zmogljivosti, suverene vozne lastnosti
Ni nam všeč - bencinski motor (za zdaj) le s prednjim pogonom, nekateri varnostni pripomočki za doplačilo, visoka začetna cena

Sistem varioflex ločenih sedežev v zadnji vrsti - vzdolžni pomik in naklon ter možnost odstranitve iz avta.

Tehnični podatki:

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran sedemstopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 438,2 cm, širina: 184,1 cm, višina: 160,3 cm, medosna razdalja: 263,8 cm, masa praznega vozila: 1393 kg, dovoljena skupna masa: 1938 kg, prostornina prtljažnika 479 – 1810 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 203 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,0/6,8/5,6 l/100 km, izpust CO2: 127 g/km, poraba na testu: 7,8 l/100 km.
Cena:  Porsche Slovenija : 26.976 EUR.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj