Test: Volvo V60 D4 A inscription

Test

Severni sij - Švedi imajo bogato tradicijo karavanov, s katerimi so predvsem zaradi njihove prostornosti in pregovorne varnosti uveljavili tudi daleč onstran evropskih cest.


Volvo V60 je po prostoru, uporabnosti in voznih lastnostih klasičen karavan srednjega razreda. Nad povprečje se dviga z varnostjo, udobjem, izjemno skladno obliko in skandinavskim šarmom.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Švedski karavani - sinonim varnosti in udobja

Švedi imajo bogato tradicijo karavanov, s katerimi so predvsem zaradi njihove prostornosti in pregovorne varnosti uveljavili tudi daleč onstran evropskih cest. Novi volvo V60 ohranja obe omenjeni vrednoti in ju hkrati nadgrajuje z zelo pomembnim adutom - podobo. V60 je oblikovni presežek navzven in navznoter; avto pooseblja skandinavsko dojemanje prestiža - čiste linije brez kičastih dodatkov, a z veliko elegance in visokokakovostnimi materiali ter odlično izdelavo. Predvsem z videzom, zvočno zatesnjenostjo in izdelavo kabine ta avto postavlja standarde. Ergonomski plus si zasluži še z dejstvom, da je ob velikem in odlično berljivem in odzivnem osrednjem zaslonu na dotik z nekoliko zapletenimi izbirniki še vedno ohranil peščico ključnih in lahko dosegljivih stikal za vklop gretja stekel, štirih utripalk in uravnavanja glasnosti multimedijskega sistema.
Glede prostornosti V60 ni presežek, saj v kabini in prtljažniku ne ponuja toliko prostora kot denimo “ljudski” prvak razreda škoda superb. Dobrih 287 centimetrov razdalje med osema kljub vsemu zagotavlja veliko udobja tudi na zadnjih sedežih - a le, če zadaj sedita le dva potnika, saj je sredinski greben precej visok in širok, zaeadi česar bo peti potnik zadaj sedel bolj zasilno. Kdor se spominja “škatlastih” volvov, bo morda malce razočaran tudi nad prtljažnim prostorom; 529 litrov nikakor ni slab rezultat, a prtljažnik je nekoliko plitek in neateri tekmeci gredo tudi preko meje 600 litrov. Je pa prostor odlično obdelan, lahko dostopen, ima predelno pregrado za tovor, ki se dvigne iz dna, in priročna stikala, ki ob pomoči elektrike položijo naslonjali zadnje klopi (deljive v razmerju 40:60) v prtljažno dno. Za tako opremljen prtljažnik je sicer treba doplačati 1497 evrov, kar ni malo.

Na streho dodatnih 75 kg in vlečno kljuko do 2 toni težko prikolico

Švedska je dežela, kjer ljudje radi svoj prosti čas aktivno preživljajo v naravi. Veliko taborijo, se ukvarjajo s športom in v vseh letnih časih potujejo s prikolicami. V tem pogledu smo jim Slovenci precej podobni.

Volvo V60 kot tradicionalni švedski karavan zato nudi mobilnost po meri aktivnega življenja. Zmore vleči 2 toni težko prikolico, dinamična obremenitev strehe (tovor med vožnjo) znaša 75 kg, kar je dovolj tudi za dva električna kolesa ali strešni šotor. Kot družinski karavan se lahko pohvali z zelo enostavno dosegljivimi sidrišči isofix za pritrjevanje otroškega sedeža.

Vsebine je veliko, a jo je potrebno doplačati 


Tudi ostala doplačljiva oprema ni prav poceni - pri testnem volvu je bilo treba za dodatke, kot so panoramska streha, usnjena armatura, štiripodročna klimatska naprava, 360-stopinjska kamera, odlični masažni usnjeni sedeži in aktivni tempomat s funkcijo pilot assist (ta od 130 km/h na uro omogoča polsamodejno vožnjo z nadzorom varnostne razdalje in smeri) odšteti dobrih 8 evrskih tisočakov.

Vožnja v volvu V60 inscription je zelo udobna, varna in nestresna. Podvozje omogoča natančno vodenje avtomobila, sicer pa je vse - od volana do blaženja - nastavljeno predvsem za čim bolj udobno vožnjo. V60 med ovinki ni oster, ampak zanesljiv in zelo uglajen potovalni karavan, v katerem se počutiš varno. Pripombo si zasluži - kar dokazujemo tudi s testom vzmetenj - učinkovitost voznih programov, ki ne posežejo bistveno v vozne lastnosti. Štirivaljni dizelski motor teče zelo mirno, pospešuje zvezno in ob asistenci 8-stopenjskega samodejnega menjalnika lepo dopolni celostno izkušnjo udobja oziroma uglajenosti. Moči in navora je povsem dovolj, kar se pozitivno izraža tudi pri ugodni testni povprečni porabi: 6,9 l na 100 km.

Ob sicer velikem, dobro odzivnem in lahko berljivem zaslonu, ki v pokončnem formatu spominja na zaslon pametnega telefona oziroma tabličnega računalnika, je prav neverjetno, da je zaslon telefona povezanega prek vmesnika Apple CaryPlay na avtomobilski zaslon preslikan v ležeč položaj. Tu bi pričakovali več digitalne doslednosti.

Pod črto ...

Volvo V60 je eleganten in za štiri potnike tudi udoben in varen karavan. Zmoti dejstvo, da je ob najvišji ravni opreme in ugledu znamke, ki temelji na varni vožnji, še vedno treba doplačati za nekatere napredne varnostne sisteme.

Všeč nam je +

elegantna, prepoznavna oblika, delovanje varnostnih sistemov, kakovostna notranjost, udobna vožnja

Ni nam vešč -

rolo prtljažnika, ki zastira pogled nazaj, natančnost navigacije, doplačilo za nekatere varnostne pripomočke

Glede varnosti volvo V60 ne pušča dvomov: varnostnih pripomočkov je veliko in delujejo zelo zanesljivo. Zmoti pa, da je za paket inteligentne vožnje, ki vsebuje: aktivni tempomat s funkcijo pol samodejne vožnje (pilot assist) do hitrosti 130 km/h in sistem zaznave mrtvega zornega kota v najvišji ravni opreme potrebno doplačati 1996 evrov.

Tehnični podtaki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni D4, prostornina: 1969 cm3, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 4250 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 476,1 cm, širina: 185 cm, višina: 142,7 cm, medosna razdalja: 287,2  cm, masa praznega vozila: 1739 kg, dovoljena skupna masa: 2260 kg, prtljažnik: 529 – 1441 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 220 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,9s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,1/6,1/5,4 l/100 km (WLTP), izpust CO2: 141 g/km (WLTP), poraba na testu: 6,9 l/100 km.
Cena: VCAG: 51.932 EUR

 

Bočna silhueta je z velikimi 19 palčnimi platišči in lepo speljano strešno linijo izjemno elegantna. Od tal je avto oddaljen 14,2 cm kar pomeni, da je vanj treba sesti precej nizko. A predvsem vožnja takega karavana je še vedno tisti najbolj prepričljiv odgovor zakaj nebi raje namesto volva V60 izbral njegovega cestno-terenskega brata volva XC60. Med ovinki in na avtocesti je preprosto lahkotnejši in elegantnejši.

Polsamodejna vožnja do 130 km/h

Seznam aktivnih varnostnih vozniških pripomočkov, ki vozniku izdatno pomagajo voziti varneje je v tem avtu zelo dolg. Še bolj pa veseli dejstvo, da vsi sistemi nudijo uporabno izkušnjo, so zelo natančni in s svojimi samodejnimi posegi v vožnjo ne motijo voznikovih občutkov. Zanimivo je tudi dejstvo, da Volvo pri hitrostih nad 130 km/h svojemu asistentu (pilot assist) za polsamodejno vožnjo več ne dovoli nadzora smeri in na tak način od voznika zahteva osredotočen pristop in popolno kontrolo volana. Zanimiv pristop.

 

V novih volvih vse več slovenskega znanja

Podjetju TPV Avto iz Novega mesta, ki sodi med najbolj prodorne razvojne dobavitelje avtomobilske industrije, je po sklenjenem poslu z bavarskim BMW uspel še en veliki met. S svojim razvojem in kakovostjo so sedaj prepričali še Volvo za katerega so razvili in bodo tudi izdelovali sklope podvozja in karoserije s funkcijo podpore ter zaščite električnega pogona. Dolenjci odločno vstopajo v novo dobo mobilnosti, saj so na področju elektrifikacije postali eden ključnih dobaviteljev tega švedskega avtomobilskega izdelovalca. V Novem mestu trendu elektrifikacije sledijo z inovacijami med katerimi vse bolj pomemben igralec postajo tudi na področju aluminijastih izdelkov, kjer bo TPV uvajal celo vrsto novih, najnaprednejših tehnologij. To pomeni, da bo na krilih domačega znanja odprtih tudi več kot 100 novih delovnih mest

Za razvoj zelo dobrih pametnih luči - sledijo volanu in samodejno senčijo snop - s prepoznavno silhueto Thorovega kladiva v dnevnem načinu delovanja so skrbeli tudi slovenski inženirji iz podjetja HELLA Saturnus s sedežem v Ljubljani

Je pa za celoten paket aktivne LED osvetlitve potrebno doplačati 1109 evrov. Gre pa v tem primeru za dobro naložbo v varnejšo in udobnejšo vožnjo.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj