Test: Peugeot 508 GT line 2.0 BlueHDi 180

Test

Lep in pameten. Se tudi pelje tako dobro, kot je videti?


Novi peugeot 508 je eden najbolj atraktivno oblikovanih avtomobilov srednjega razreda, ki se lahko pohvali tudi z dobrim razmerjem med vsebino in ceno. Se tudi pelje tako dobro, kot je videti?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Šok terapija s čustvenim učinkom. Ljubezen na prvi pogled?

Da pritegneš pozornost kupcev v razredu srednje velikih limuzin, kjer prodaja pada, za povrhu pa je večina kupcev zbrana okoli uveljavljenih tekmecev, je treba poskrbeti za šok. Glede na odzive ljudi na cesti in v virtualnem svetu družbenih omrežjih je Peugeot z oblikovnim preporodom modela 508 zadel v polno. Ta hip je to eden najbolj atraktivno oblikovnih avtomobilov na slovenskih cestah: eleganten, futurističen in z ostrimi linijam deluje zelo samozavestno, celo malce jezno. Natančen pogled pa vseeno razkrije, da ne gre za popolno skladnost razmerji in linij kot denimo pri Mercedesovih kupejih, a vseeno napovedujemo, da bo marsikaterega kupca omrežil že na prvi pogled.

Oblikovni preporod Peugeota je precej drzen: na eni strani cela družina visokih cestnih terencev oziroma križancev z 20-centimetrsko oddaljenostjo od tal, na drugi strani pa nova limuzina z izjemno nizko, izrazito kupejevsko strešno linijo, ki v najvišji točki doseže vsega 1,4 metra. Znamka, ki je v koncernu PSA namenjena zahtevnejšim kupcem očitno postaja znamka velikih nasprotji - klasika dobiva futuristični pristop, tehnična genetika pa gradi možate cestne terence s (pre)mehkim pristopom, brez možnosti štirikolesnega pogona.

Po dolžini med velike, po višini pa med "Hobbite"

Se pa davek lepote in izjemno nizke strešne linije, ki v najvišji točki doseže le 1,4 metra, plača pri vstopanju, preglednosti nazaj in prostoru nad glavami potnikov na zadnji klopi. Več kot 180 cm velik potnik se zadaj ne bo počutil udobno. Prostora za kolena je sicer dovolj, a navkljub skoraj 2,8-metrski razdalji med osema zadaj 508 ne dosega prostorskega udobja arteona, superba ali insignie grand sport. Je pa s 487 litri povsem konkurenčen prtljažnik, ki je z velikimi, a težkimi dvižnimi vrati - te bi v opremi GT morala dvigovati elektrika - odlično dostopen. Kabina je kakovostno izdelana, materiali so prepričljivi, čeprav še ne dosegajo občutkov visokega razreda. Voznikov položaj je kljub nizkemu sedenju zelo dober. Pohvaliti velja zasnovo armaturne plošče znanega i-cockpit pristopa s prilagodljivimi 12,3-palčnimi digitalnimi merilniki in dobro ergonomijo, kjer izstopajo letalska stikala kot bližnjice do vseh ključnih funkcij.
Z voznimi lastnostmi je 508 bolj zadržan kot s podobo. Dobro uravnoteženo podvozje je pričakovano nastavljeno na udobje, lega na cesti je zanesljiva, a avtu vseeno bolj kot dinamično nizanje linij skozi ovinke pristoji umirjeno križarjenje.

Peugeot 508 je udoben potovalni avto, ki tudi z blaženjem sledi vrednotam francoske šole. Udobje podčrtuje tudi pogonski tandem: z navorom bogat 2-litrski dizelski motor in zelo uglajeno delujoč 8-stopenjski samodejni menjalnik. Kombinacija obeh poskrbi za suverene in lahkotne vozne občutke. Pogonski sklop se izkaže tudi z energijsko učinkovitostjo: poraba goriva se giblje od 5,9 do 6,7 litra na 100 km.

Tudi osrednji zaslon je rahlo orientiran proti vozniku in v kombinaciji z zajetno sredinsko konzolo s pripročnim predalom za telefon ter atraktivno ročico samodejnega menjalnika spominja na letalski kokpit. Z arhitekturo in opremo armaturen plošče peugeot 508 pusti vtis. Vrhunsko ozvočenje, ambientalna osvetlitev in celo stikalo za tematsko izbiro počutja - dinamično ali sproščujoče, ki poseže v delovanje vseh naprav v avtomobilu, ki vplivajo na počutje potnikov. Od prilagoditve avdio naprave, klime, prezračevanja pa do nastavitve blaženja. Volan bi bil lahko malenkost večji, da bi tudi stikala dobro delujočega radrskega tempomata, ki zna sam ustaviti in speljati, dobila prostor na njem in ne za njim kot sedaj. Ima pa volan izdaten globinski pomik.

Sam ustavi in spelje ter z nočnim vidom opreza za pešci

Velik korak je peugeot 508 naredil z zelo dobro delujočimi vozniškimi asistenti, ki so del opreme GT line. Med drugim izstopata zelo dober sistem aktivnega nadzora smeri in odlična LED žarometa. Na seznamu doplačil je bil le radarski tempomat s funkcijo ustavi in spelji, za katerega zahtevajo 590 evrov. Za 37 tisočakov zna novi 508 narediti odličen vtis - tako na cesti kot na parkirišču. Ni samo lep, je tudi pameten.

Oblikovalci so morali sprejeti veliko kompromisov, da so ohranili tako nizko streho. Peugeot 508 ima v slogu pravih kupejev stekal brez okvirjev, kar je lepo na pogled manj prepričljivo pa z vidika tesnjenja in varnosti. Brez okvirjev so prihranili nekaj višinskih milimetrov, če pa kupec naroči panoramsko streho se ta zaradi nizke strehe odpira navzven in je zato lahko odprta le do hitrosti 120 km/h.

Pod črto …

Novi peugeot 508 z opremo GT line je avto, ki z atraktivno podobo izstopa tudi z bogato opremo in udobjem v vožnji. Njegova ključna prednost je dobro razmerje med zmogljivostmi, vsebino in ceno.

Všeč nam je +

atraktivna podoba, bogata oprema, počutje za volanom, udobje, ahko dostopen prtljažnik

Ni nam všeč -

višina nad zadnjo klopjo, preglednost nazaj, težka vrata prtljažnika

Peugeot dokazuje, da se da cenik dodatne opreme tudi pri velikem avtomobilu zasnovati razumno: doplačilo za DAB digitalni radijski sprejemnik znaša 100 evro, za rezervno kolo in komplet večjih 18-palčnih aluminijastih platišč je treba dodati 410 evro, za infrardečo toplotna kamera za zaznavanje pešcev v temi (night vision) pa 1200 evrov. Pri nemški eliti pa je pogled na cenik dodatne opreme največkrat tak, da te kar zmrazi ob pogledu na številke zahtevane za tehnično kompleksnejše sisteme.

Tehnični podtaki

Peugeot 508 GT line 2.0 BlueHDi 180 EAT8

Motor in prenos moči: dizelski turbo, štirivaljni, prostornina: 1997 cm3, največja moč: 130  kW (180 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 400  Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 475  cm, širina: 185,9  cm, višina: 140,3 cm, medosna razdalja: 279,3  cm, masa praznega vozila: 1661 kg, dovoljena skupna masa: 2127  kg, prtljažnik: 487 – 1537, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 235  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,9/6,6/4,7 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km.
Cena: P Automobil Import:: 36.780 EUR
Pripombo si zasluži preglednost, predvsem nazaj.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj