Test: Kia proceed 1,4 T-GDi GT-line

Test

Družinska estetika - Kia z novim proceedom dokazuje, da je družinski avto lahko tudi atraktivno oblikovan petvratni kupe.


Kia z novim proceedom dokazuje, da je družinski avto lahko tudi atraktivno oblikovan petvratni kupe. Bo drzen, tehnološko dosleden in vozniško prepričljiv družinski kupe prepričal dvomljivce?

 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Korejska panamera

Na testu še nikoli nismo imeli kie, ki bi na cesti in v digitalnem svetu družbenih omrežjih sprožila toliko vprašanj, komentarjev in primerjav. Zaradi zelo elegantne bočne silhuete in športno nizkega zadnjega dela, katerega vpadljivost podčrtuje še neprekinjena svetlobna povezava rdečega LED kanala med zadnjimi lučmi, je v proceedu marsikdo videl celo Porschejevo panamero. 

Za povrhu pa ta 5-vratni kupe ni samo lep, ampak tudi uporaben družinski avto. Kljub temu, da je strešna linija za dobre 4 centimetre (43 mm) nižja od karavanskega ceeda SW, na zadnji klopi ni izrazite kupejevske utesnjenosti nad glavo: zadaj se brez težav pelje 180 cm visok potnik. Kljub precej bolj položnem kotu zadnjega stekla oziroma vrat, proceed za karavanskim ceedom ne zaostaja prav veliko niti po prostornini prtljažnika, saj ju loči le 76 litrov. V primerjavi s sicer krajšim 5-vratnim kombi limuzinskim ceedom pa je 594-litrski prtljažnik proceeda precej prostornejši. Zadaj vladata red in urejenost: pod ravnim dnom so še trije - dva plitvejša in en globok - predali. Poleg tega je prtljažnik odlično dostopen, ker se široka vrata odpirajo zares visoko. Vanj je tudi lažje dvigniti prtljago, saj je nakladalni rob postavljen nižje kot pri karavanu, avto pa je v osnovi za pol centimetra bližje cesti oziroma le 13,5 centimetra oddaljen od tal.

Kljub precej bolj položnem kotu zadnjega stekla oziroma vrat, proceed za karavanskim ceedom ne zaostaja prav veliko niti po prostornini prtljažnika, saj ju loči le 76 litrov.

Vozne lastnosti sledijo dinamični podobi

Dobro uravnoteženo podvozje z nekoliko bolj čvrsto nastavljenim vzmetenjem poskrbi, da vozne lastnosti sledijo dinamični podobi. Avto prepriča z lego na cesti in vodljivostjo, kjer je ceedova celotna družina naredila velik korak naprej. Pogrešali smo nekoliko več informacij v dlaneh, je pa volan precej neposreden - 2,44 zavrtljaja od ene do druge skrajne točke. Prožen 1,4-litrski bencinski motor vedno znova preseneti z živahnostjo in prožnostjo, le pri najnižjih vrtljajih je treba malce počakati na odziv turbinskega polnilnika. 6-stopenjski ročni menjalnik bi lahko imel nekoliko krajše gibe ročice. Precej dolgo razmerje imata peta in šesta prestava, ki poskrbita za zmerno porabo pri višjih avtocestnih hitrostih, a tudi malce zadušita odzivnost.

V kombinaciji z ročnim menjalnikom kljub precej bogati osnovi opreme GT-line proceed ostane brez aktivnega radarskega tempomata, aktivnega nadzora za ohranjanje smeri in samodejne menjave voznega pasu ob prehitevanju. Gre za pomemben pripomoček za varnejšo in udobnejšo vožnjo, ki bi ga avto s tako dinamičnim značajem in za to vsoto denarja moral imeti.

GT-line z nekoliko bolj športnimi sedeži in aluminijastimi dodatki v kabini poskrbi za še nekoliko bolj vznemirljiv občutek za volanom. Ergonomiji ne gre ničesar očitati, še zlasti zato ne, ker je obdržala zdravo razmerje med upravljanjem funkcij prek 8-palčnega zaslona in klasičnimi stikali.

Pod črto …

Kia proceed se z voznimi lastnostmi, tehnologijo in cenovno dostopnostjo lahko postavi ob bok vsem tekmecem svojega razreda. Med njimi ta hip ni niti enega, ki bi znal tako učinkovito združiti lepoto in uporabnost.

Všeč nam je +

atraktivna oblika, velik in lahko dostopen prtljažnik, prožen in varčen motor, vozne lastnosti, bogata oprema

Ni nam všeč -

običajni tempomat, halogenski žarometi

Proceedov zadnji del je oblikovni presežek, veliko bolj dinamičen kot prednji del. Ta avto privablja poglede, sproža odzive in nepoznavalce celo osupne, ko jim poveš, da je kia.

Tehnični podatki

Kia proceed 1,4 T-GDi GT-line 6MT

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1353 cm3, največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 242 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 460,5 cm, širina: 180 cm, višina: 142,2  cm, medosna razdalja: 265  cm, masa praznega vozila: 1378  kg, dovoljena skupna masa: 1840  kg, prtljažnik: 594 - 1545  l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,1 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,7 l/100km, izpust CO2: 130 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km.
Cena: KMAG: 26.190 EUR
Prtljažnik je povsem dovolj velik za večino družinskih nalog in dobro opremljen, saj ima pod ravnim dnom še tri predale. V najglobljega se pospravi celo rolo za prekrivanje prtljage. Zadnja klop je deljiva v razmerju 40:60, za njeno delitev v razmerju 40:20:40 pa je treba doplačati.

Strateški korak - od 3-vratnega kupeja do shooting brake rešitve

Korejci so z odločitvijo, da proceed iz 3-vratnega kupeja postane karavanski shooting brake kupe z velikimi prtljažnimi vrati, očitno zadeli v sam center čustvenih odzivov. Proceedov zadnji del je oblikovni presežek, veliko bolj dinamičen kot prednji del. Ta avto privablja poglede, sproža odzive in nepoznavalce celo osupne, ko jim poveš, da je kia. Poleg tega pa v “ljudskem” oziroma “golfovem” razredu pravega tekmeca niti nima. V današnjem svetu cestnih terencev in križancev šokirati z avtom, ki je stoji le 13,5 centimetra nad tlemi in z višino ostaja pod 1,5 metra, vsekakor pomeni dobro opravljeno delo. Sploh, če je avto hkrati lep in uporaben. 

Na naši Instagram anketi je kar 81 odstotkov (601 glas) glasovalo, da je kia proceed naredil oblikovni preboj, le 19 odstotkov (138 glasov) pa je bilo tistih, ki jih oblikovanje te korejske znamke še vedno ne prepriča.

Sedi se precej nizko, športno, a voznikov položaj je dobro nastavljiv in oprema GT-line z nekoliko bolj športnimi sedeži in aluminijastimi dodatki v kabini poskrbi za še nekoliko bolj vznemirljiv občutek za volanom. Ergonomiji ne gre ničesar očitati, še zlasti zato ne, ker je obdržala zdravo razmerje med upravljanjem funkcij prek 8-palčnega zaslona in klasičnimi stikali. Zmoti le dejstvo, da ob vsej digitalizaciji meniji še niso prevedeni v slovenski jezik. Malce nenavadno je tudi dejstvo, da ima avto radarsko podprt sistem proti naletu, ki dosledno nadzoruje tudi pešce in kolesarje, a zaradi 6-stopenjskega ročnega menjalnika nima radarskega tempomata in še nekaterih drugih varnostnih sistemov. Ob tem je smiselno - z vidika varnosti in udobja - razmisliti o 1500 evrov dražji različici s 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom DCT z dvema sklopkama. To doplačilo vsekakor priporočamo, saj potem proceed izdatneje pomaga voziti in promet aktivno nadzira vse od speljevanja pa do hitrosti 180 km/h.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj