Test: Ford turneo custom active 2.0 TDCi

Test

Vandrovec - potniški kombi aktivnega življenjskega sloga.


Fordov potniški kombi tourneo custom active s prilagodljivo kabino in popotniškim videzom snubi predvsem aktivne družine. Je 8-sedežni vandrovec lahko tekmec velikim karavanom in križancem?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 2/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Ford je v svojo pustolovsko družino modelov active uvrstil tudi potniški kombi turneo custom. Da vse skupaj ni le šminka, dokazuje z dobro uravnoteženim podvozjem, ki prepriča z dobrim blaženjem na slabih cestah in zanesljivo vodljivostjo. Škoda, da je mehanska zapora diferenciala z omejenim zdrsom (mLSD) za doplačilo (1520 evrov) na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Na pesku, v snegu in blatu je ta dodatek veliko bolj prepričljiv kot le elektronska prilagoditev nadzora zdrsa in sistema stabilnosti, ki je na voljo ob 6-stopenjskem samodejnem menjalniku. Vklop stikala za pomoč pri speljevanju na spolzki podlagi namreč ne naredi bistvene razlike. Vektorski nadzor navora pomaga lahkotneje in varneje premagovati asfaltne ovinke, na slabi podlagi pa ima bolj psihološki učinek prisotnosti rezerve.

Nič pa ne moremo očitati njegovemu prožnemu 2-litrskemu dizelskemu motorju. Navora in moči je dovolj, da tudi ob polno zasedeni kabini in prtljažniku kombi nima nikakršnih težav s prehitevanjem ali klanci. Pri tem si pohvalo za mehko in zbrano pretikanje zasluži tudi samodejni menjalnik. Varčni vozniki bodo s pridom uporabljali tudi eko vozni program, ki hitrost omeji na najvišjo dovoljeno avtocestno hitrost in ponuja umirjeno potovanje pri največ 2500 motornih vrtljajih. Na relacijskih vožnjah po podeželskih cestah je motor porabil le dobrih 7 litrov goriva, testno povprečje pa je bilo zmernih 8,3 litra na 100 km.

Dostop do zadnje sedežne vrste je odličen. Oba srednja sedeža se preklopita v priročni mizici. Če zadaj odstranite vseh 6 sedežev, dobite pravo furgonsko razkošje s prostornino z 2,9 kubičnega metra ali dovolj prostora za spodobno prenočevanje v dvoje.

Dovolj prostora za vse želje

Oznako active udoben potniški dostavnik v celoti upraviči z zelo prilagodljivo kabino, s katero za seboj pušča tudi vse karavane in križance. Razlika v v prostornosti je veliko večja od razlike v voznih lastnostih. Drugo in tretjo sedežno vrsto sestavljajo po trije ločeni sedeži, ki jih je mogoče obračati, zlagati ali pa vsakega posebej povsem enostavno odstraniti in kabino poljubno prilagoditi prevozu koles, smuči, SUP desk in druge športne opreme. Veliki družini je ta enoprostornež prilagojen še z isofix sidrišči na štirih sedežih. Prtljažnik z nizko postavljenim nakladalnim robom tudi ob polni 8-sedežni postavitvi še vedno ponuja prepričljivih 1200 litrov prostora, le njegova dolžina takrat ni najbolj prepričljiva.

Kdor si bo s tem kombijem želel skrajšati dostope do gora ali pa gorska kolesa po blatnih gozdnih cestah pripeljati na izhodišča “trailov” oziroma kolesarskih enoslednic, naj raje izbere prej omenjeno zaporo diferenciala. Z njo sicer turneo custom active ne zmore toliko kot nekateri tekmeci s štirikolesnim pogonom, a kljub temu nudi precej svobode. Ford bi za popolno izkušnjo kombija za aktivne moral takega turnea custom opremiti z AWD pogonom.

 
Voznik ima odličen pregled na cesto, voznikov sedež je električno nastavljiv, armaturna plošča ima obilico odlagalnih površin in uporabnih predalov. V opremi smo pri ceni, ki preseže 40 tisočakov, pogrešali samodejno klimatsko napravo in v notranjosti po kakovosti izdelave ter zvočni zatesnjenosti bolj zabrisano mejo med dostavnikom in družinskim avtomobilom. Kljub temu, da je to eden redkih dostavnikov z vsemi petimi varnostnim zvezdicami preskusa Euro NCAP, bi pri visoki ceni v serijski opremi pričakovali aktivni radarski tempomat. Zanj je treba dodati kar 1900 evrov.

Turneo custom active je, tako kot ostali Fordovi “treking” modeli malce bolj oddaljen od tal, dobil je sistem za nadzor stabilnosti in zdrsa, ki je prilagojen tudi zahtevnejšim voznim podlagam z manj oprijema ter robustnejšo zaščito najbolj izpostavljenih delov karoserije. Deli serijske opreme paketa active so tudi široka pragova, 17-plačna lita platišča in vzdolžna strešna nosilca. Po videzu turneo custom active obljublja več terenske svobode, kot jo je s pogonom in podvozjem dejansko sposoben ponuditi.

Pod črto

Ford turneo custom active med tekmeci izstopa z osmimi posamičnimi sedeži in konkurenčno ceno. Manj kot obljublja s svojim videzom pa vozniku ponudi na podlagi s slabšim oprijemom.

Všeč nam je +

zelo prožen motor, zmerna poraba goriva, prilagodljiva notranjost, samodejni menjalnik

Ni man vešč -

(pre)majhna vlečna zmogljivost, draga doplačila

Glede na zmogljivost motorja in nosilnost 889 kg bi pričakovali precej bolj prepričljive vlečne zmogljivosti. Potniški kombi aktivnega življenjskega sloga bi navkljub samodejnemu menjalniku moral biti sposoben vleči več kot le 1100 kg težko prikolico. Večina srednje velikih cestnih terencev brez težav vleče med od 1,5 do 2 toni težko prikolico.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1995 cm3, največja moč: 136  kW (186 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 415 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 497,3  cm, širina: 203,2  cm, višina: 197,9  cm, medosna razdalja: 293,3  cm, masa praznega vozila: 2351  kg, dovoljena skupna masa: 3240  kg, prtljažnik: od 1200 do 2900 l, posoda za gorivo: 70 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: ni podatka, normna poraba goriva kombinirano: 8,6 l/100 km, izpust CO2: 226  g/km, poraba na testu: 8,3  l/100 km.
Cena:  Summit motors : 41.510 EUR
Obilica odlagalnih površin.

 

Velika dvižna prtljažna vrata služijo kot priročen nadstrešek. So pa malce težka in nerodna. Udobno vstopanje omogočata široka pohodna pragova in velika drsna vrata na obeh bokih. Kabina je svetla in zračna.

 

Ključne besede


testFordTest avtaFord tourneo custom

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

6

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

6

Shrani

Delite s prijatelji