Doživetje: Audi e-tron GT quattro

Test, Doživetja

Jesenska pripoved - prevetritev za zeleno pomlad električne dobe mobilnosti


Jesen je letni čas, ki na najbolj barvit, a tudi turoben in temačen način naznani konec življenjskega cikla naravnega leta. Sporočilo tokratne jesenske pripovedi smo iskali tako, kot pri Motoreviji najbolj znamo in razumemo - med ovinki gorske ceste za volanom tehnološko najbolj razburljivega audija vseh časov. Z njim smo prevetrili ovinke polne listja in na jesen življenja motorja z notranjim zgorevanjem v tišini in silovitosti električnega potiska iskali odgovor na vprašanje, kako doživeta oziroma vozniško vznemirljiva ter energetsko zelena bo pomlad nove dobe mobilnosti.

Naj tokratno avtomobilsko-tehnološko doživetje najprej izkoristimo zato, da vas ob objavljenih fotografijah spomnimo, v kako čudoviti deželi živimo. Smo narod tehniške kulture in imamo izjemno raznoliko deželo, v kateri je nešteto ovinkov, ki voznika pripeljejo do nebeških razgledov in občutkov. Odgovore na to, kaj na hladnih, deloma mokrih in z listjem prekritih cestah ponuja Audijev električni štirikolesni pogon, smo iskali na gorski cesti na Golte. Zanimalo nas je tudi, kako učinkovit je velik in težak športni električni potovalni avto, če njegov voznik po daljši avtocestni etapi želi še z užitkom pripeljati na gorski cilj.

Avto bo na naših cestah imel vedno posebno veljavo tudi zaradi tega, ker do marsikaterega cilja pri nas sploh za vikend praktično ni mogoče priti z javnim prometom. Dejstvo je tudi, da smo Slovenci vozniški sladokusci, ki predvsem skozi športe v naravi negujemo aktivni življenjski slog.

15 minutni energetski postanek za 16 kilometrov užitkov

Seveda smo na avtocesti uživali v tihem in uglajenem križarjenju na krilih Audijeve umetne inteligence. Avto samostojno brezhibno drži smer in dovolj je, da pri tem le čuti voznikove roke. Seveda smo se po avtocesti peljali tako, kot se za elegantnega športnega GT spodobi: nismo kršili predpisov, a tudi nismo lovili zavetrja vlačilcev, kot to pogosto počnejo vozniki v podobno zmogljivih oziroma dragih modelih izdelovalca, ki naj bi obvladoval elektromobilnost. Pri Audiju se zavedajo, da se tako drag, udoben in zmogljiv električni avto vozi tudi na daljše razdalje, ki so najšibkejša točka elektromobilnosti. Zato so vanj vgradili zmogljiv polnilnik, ki na ustrezno močni polnilnici v vsega petih minutah (v Audijevem litij-ionskem akumulatorju je 83 kWh od razpoložljivih 93 kWh namenjeni vožnji) oskrbi z energijo za novih 100 kilometrov vožnje. Tak hiter energetski postanek smo na poti proti Goltem naredili tudi mi in v času jutranje kave nadomestili avtocestno porabo. Z 80-odstotno zalogo energije bi se ob povprečni porabi 20,9 kWh elektrike na 100 kilometrov brez težav iz Dolenjske pripeljali na Golte. A od Mozirja do hotela na Golteh, ki stoji na nadmorski višini 1410 m, pelje 16 kilometrov čudovite gorske ceste: želeli smo preveriti obljubo inženirjev, da naj bi električni quattro pogon med ovinki petkrat hitreje od mehanskega štirikolesnega pogona delil 630 Nm navora in 350 kW moči na vsa štiri kolesa.

Foto: Audi e-tron GT quattro od blizu

 

V jesenski nedelji, ko smo se peljali na Golte, se je znova izkazalo, da je Slovenija praktično idealna dežela za elektromobilnost.

Avto za uživanje brez slabe vesti

Če bi to tisti dan počeli z osemvaljnikom pod motornim pokrovom, bi po današnjih normah mobilnosti zagrešili okoljski greh. Audi e-tron GT odlično obvladuje tudi nedoločnike v mobilnosti, kamor sodi vožnja brez posebnega cilja, ko pač sedeš v avto in se odpelješ iz čistega užitka. Kdor je finančno dovolj močan, da si lahko kupi najboljše, kar ponuja elektrika, naj razmisli tudi o svoji energetski neodvisnosti: investicija v lastno sončno elektrarno, dopolnjeno s hranilnikom energije, bi na kolesa e-trona GT pripeljala stoodstotno čisto sončno energijo. Glede na dejstvo, da tak lepotec, opremljen z laserskima žarometoma, z volframovim karbidom prevlečenimi zmogljivimi zavorami in prepreden z vodniki 800-voltne električne napeljave stane 137.872 evrov oziroma 1507 evrov na mesec, bi bil dokup sončne elektrarne za okoli 15 tisočakov skorajda drobiž. Verjamemo, da bodo tisti, ki si tak avto lahko privoščijo, doumeli, da z lastnim virom čistejše energije zmogljivosti tega odličnega avtomobila dobijo nove razsežnosti. Če energija sonca požene 2,3 tone do 100 km/h v vsega 4,1 sekunde, potem je nasmeh za volanom še toliko slajši.

To je bit tistega, kar prihodnost v tem električnem avtomobilu dela tako razburljivo. Športni avto, ki ga lahko s hitrostjo 250 km/h poganja energija sonca, zmore jesen in potem še zimo pod kolesi v tišini spremeniti v čisti užitek.

Nova stran elektrike - zmogljivosti

Z novimi pogonskimi rešitvami in energenti se izjemno hitro spreminjajo tudi meje zmogljivosti. Če smo še pred desetimi leti razmišljali, da bo električni avto igral le vlogo drugega avtomobila v družini, s katerimi se bo vozilo le v trgovino, glasbeno šolo, v knjižnico …, je danes zgodba povsem drugačna. Sodoben električni avto je ljubitelje vožnje začel prepričevati ne le z učinkovitostjo, ampak tudi s svojo silovitostjo - predvsem z izjemno zveznim pospeškom. Audi e-tron GT in njegov tehnološki bratranec porsche taycan sta primera takega avtomobila. Tako zmogljiv, pameten in udoben električni avto je izjemen v skoraj vseh pogledih in ne želi biti nič drugega kot prva izbira mobilnosti zahtevnega voznika. To je avto, ki si ga zahtevni kupec lahko zaželi zaradi njegove tehnološke ekskluzivnosti in vrhunskih zmogljivosti, ne pa ekoloških načel.

Točno tako kot je videti se audi e-tron GT tudi pelje. Ko smo v odsevu njegove mišičaste karoserije z objektivom lovili čudovite barve jeseni, so mimoidoči spraševali po avtomobilu. Opazili so, da na cesti stoji nekaj vznemirljivega. Ko pa se je markantna silhueta premaknila v čisti tišini in v ovinku izginila le ob pišu vetra in s potiskom kot iz loka izstreljene puščice, je bilo njihovo začudenje še toliko večje. “Tako potegne, pa nič ne ropota,” je bil začuden starejši gospod.

Foto: Osupljiva izkušnja

Ko smo v audiju e-tronu GT vklopili dinamični vozni program, je elektrika dobila nove razsežnosti. Zgodba o jeseni, ki naznanja konec nekega obdobja, je zažarela v najbolj čudovitih odtenkih. Potisk pri izhodu iz ovinka v naslednjo kratko ravnino je tako silovit, da je zračni tok izpod orjaškega difuzorja odpadlo listje razpihal skoraj do višine prvih vej drevesnih krošenj.


 

Za volanom voznika pričaka značilna Audijeva brezhibnost

Avto osupne s svojo odzivnostjo obeh motorjev in pogona. Skoraj neverjetno je, kako ob veliki masi v ovinku zgrabi in zadrži oprijem. Fizika ima seveda meje, a ta poseben avto jih je postavil višje. Če bi nam pred desetletjem nekdo rekel, da se bo skoraj pet metrov dolg električni avto po gorski cesti peljal tako suvereno, bi nejeverno zamahnili z roko.
Za volanom voznika pričaka značilna Audijeva brezhibnost. Kljub digitalnosti in povezljivosti je v trenutku, ko se sprednji del potopi v ovinek, vse to nepomembno. Zaradi prvovrstnega oprijema, vrhunsko uravnoteženega podvozja, natančnega volana, zmogljivih zavor in varnostne elektronike je vožnja varna, a hkrati osupljivo doživeta. Zaprti ovinki dajo vedeti, da je največji izziv oziroma najšibkejši člen zmogljivega električnega avtomobila velika masa, ki je posledica neprepričljivega razmerja med močjo in energijsko gostoto shranjevanja energije. V tem pogledu ima električna mobilnost ob učinkovitosti pogona največje rezerve in s tem vpliv na vozniško svobodo.
Audi e-tron GT nakazuje, da bo imel tudi v električni prihodnosti voznik še vedno svoje mesto za volanom. Da bo ob vsem napredku tehnologije, prodoru umetne inteligence v vsak ovinek in sterilizaciji vožnje kot doživetja ostalo nekaj, kar bo napajalo domišljijo in vozniške občutke.

Zavorne čeljusti jeklene kolute s prevleko volframovega karbida za večjo toplotno vzdržljivost zgrabijo šele, ko voznik zavira z veliko večjo močjo, pri tem rekuperacija ostaja aktivna vse do zaustavitve avtomobila.
Široka medkolesna razdalja pomembno vpliva na stabilnost pri hitrih spremembah smeri, dolgo medosje poleg udobja prinaša več smerne stabilnosti pri visokih hitrostih. 21 palcev velika platišča med drugim pomembno vplivajo na stabilnost zračnih tokov ob bokih avtomobila in učinkovito odvajajo toploto okrog zavornih kolutov.
Ker mora vsak quattro speljati tudi v globokem snegu ali na poledenelem klancu, se inženirji celo pri povsem elektronski zasnovi pogona niso odpovedali mehaniki. Zato ima vsak audi e-tron GT na zadnji osi tudi mehanski diferencial z delno zaporo, ki izboljša oprijem, vodljivost in stabilnost.

 

Ključne besede


AudiElektrikaElektrični avtišportni avtoquattroštirikolesni pogonElektromobilnostaudi e-tron GT

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

24

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

24

Shrani

Delite s prijatelji